середа, 5 вересня 2012 р.

Урок № 58 Письмо великої літери Л («ел»)


Урок 58 (письмо)
Тема. Письмо великої літери Л («ел»)
Мета: вчити писати велику букву Л («ел»); формувати вміння диференційованого написан­ня великих і малих букв; розвивати мовлення, вміння передавати свої спостереження й почуття засобами слова, дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність.
Обладнання: предметні малюнки (м’яч, апельсин, лимон, буква «и», ножиці, автобус), демонстра­ційні картки з друкованими й рукописними літерами, фішки для звукових моделей, зошит із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма».
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повторення вивченого матеріалу
На дошці — малюнки: м’яч, апельсин, лимон, буква «и», ножиці, ав­тобус.
— Назвавши перші звуки в кожному слові, утворіть нове. (Ма­лина)
— Запишіть це слово на дошці.
— Поділіть слово на склади. Назвіть наголошений склад.
— Які звуки утворили цей склад?
ІII. Актуалізація опорних знань учнів
1 Читання вірша вчителем
Ліда любить лимонад.
Вип’є трохи — та й у сад.
А повернеться із саду —
Знову просить лимонаду.
2 Бесіда за змістом
— Про кого цей вірш?
— Назвіть звуки у слові Ліда.
— Якою буквою позначається перший звук?
— Чому в цьому слові буква Л («ел») велика?
— Яку букву навчитеся сьогодні писати?
IV. Повідомлення теми та завдань уроку
— Сьогодні, діти, ви будете вчитися правильно писати велику букву Л, пригадаємо разом, які слова пишуться з великої літери.
Щоб урок пройшов не марно,
А корисно і цікаво,
Учні мають сісти рівно
І дивитись дуже пильно.
Лиш старанні та уважні
Знання мають завжди класні.
V. Вивчення нового матеріалу
1 Демонстрування зразка букви
2 Порівняння друкованої й рукописної великої букви Л («ел»)
3 Повторення правил сидіння за партою та користування ручкою,зошитом під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Вправи для розвитку м’язів руки
1) Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальця­ми; вказівним і середнім та ін.
2) Обертайте ручку пальцями правої руки.
3) Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім спустіться пальцями до кульки.
4) Підніміть й поверніть у повітрі ручку так, щоб кулька опинила­ся вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).
5) Поставте ручку на парту протилежним від кульки кінцем, по­тім спустіться пальцями від кульки вниз. Вправу повторіть де­кілька разів.
6) Підніміть вказівний палець, тримаючи ручку великим та се­реднім.
7) Зробіть колові оберти кистю.
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху —вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей).
4 Пояснення принципів написання великої букви Л («ел»)
Алгоритм написання великої букви Л («ел»)
— Пишемо під рахунок і-раз, і-два-і.
5 Промовляння лічилки
Зошит свій я розгортаю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
6 Письмо елементів букви в повітрі, в зошиті (с. 36)
— Пригадайте, при написанні яких літер ми зустрічалися з по­дібними елементами.
7 Письмо букви в повітрі, в зошиті
— Назвіть слова, які пишуться з великої літери Л («ел»).
Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так стомився
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати.
Фізкультхвилинку розпочати.
Руки вгору, руки вниз
На сусідів подивись.
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
8 Письмо буквосполучення Лл
9 Письмо складу Ла
— Доберіть слова з цим складом.
10 Письмо складу Лі
— Доберіть слова з цим складом.
VI. Узагальнення вивченого матеріалу
1 Письмо слова Ліна
— Прочитайте слово, що записане на наступному рядку. Звер­ніть увагу на поєднання букв і старанно напишіть його у зошиті.
— Назвіть звуки у слові, дайте їм характеристику.
— Складіть речення з цим словом.
2 Письмо речення
— Скільки слів у реченні?
— Побудуйте графічну модель речення.
VII. Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
Ой! Дивись — салют, салют!
Он салют, і там, і тут.
Наче квіти розквітають,
Зірочками в небі сяють.
Ритмічне стискання та розтискання кулачків.
Робота в парах
— Переставте слова в реченні так, щоб воно не втратило змісту.
— Чи замінилась графічна модель цього речення?
VIII. Розвиток зв’язного мовлення
1 Розгляд малюнка на с. 37
— Кого ви бачите на малюнку?
— Що робить дівчинка?
— Дайте ім’я дівчинці та складіть про неї речення.
— Яке ще речення можна скласти за малюнком?
— У яких словах ми чули звук [л]?
2 Робота над чистомовкою (зошит, с. 37)
3 Вивчення чистомовки напам’ять
IX. Підсумок уроку
— Яку букву вчилися писати?
— Напишіть її на дошці.
— Коли вживається велика буква?
— Що ж треба робити для того, щоб мати гарні знання?



Немає коментарів:

Дописати коментар