середа, 5 вересня 2012 р.

Урок № 60 Письмо слів і складів із вивченими буквами


Урок 60 (письмо)
Тема. Письмо слів і складів із вивченими буквами
Мета: повторити і закріпити навички написання вивчених букв, слів і речень з ними; вдосконалювати навички звукового аналізу, вміння графічно зображувати речення; розвивати мовлення учнів, спостережливість, пізнавальні інтереси, дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність, бажання дотримуватись гігієни харчування.
Обладнання: предметні малюнки, демонстраційні картки з друкованими й рукописними літерами, фішки для звукових моделей, зошити із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма».
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного при­ладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення вивченого матеріалу
— Яку букву ви вивчали на минулому уроці?
— Які звуки вона позначає на письмі?
— Пригадайте, які з вивчених букв позначають голосні, при­голосні звуки? (На дошці написані елементи вивчених букв, учні дописують їх і називають букву.)
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні на уроці ви пригадаєте і закріпите вміння писати вивчені букви та поєднувати їх між собою. Спостережливі учні ви­значать, як одна буква може змінити значення слова, уважні — правильно складуть графічну модель речення і назвуть кількість слів у ньому, кмітливі — розкриють секрет читання, а ті, хто дбає про своє здоров’я, доведуть, що гігієна харчування має велике зна­чення для кожного.
IV. Робота в зошиті (с. 39)
1 Повторення правил сидіння за партою, користування ручкою і зошитомпід час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Вправи для розвитку м’язів руки
1) Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальця­ми; вказівним і середнім та ін.
2) Обертайте ручку пальцями правої руки.
3) Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім спустіться пальцями до кульки.
4) Підніміть й поверніть у повітрі ручку так, щоб кулька опинила­ся вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).
5) Поставте ручку на парту протилежним від кульки кінцем, по­тім спустіться пальцями від кульки вниз. (Повторіть вправу декілька разів.)
6) Підніміть вказівний палець, тримаючи ручку великим та се­реднім.
7) Зробіть колові оберти кистю.
Як тримати ручку під час письма
Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
2 Письмо слова налив
— Назвіть букви, що позначають голосні звуки в цьому слові.
— Складіть речення з цим словом.
3 Письмо слова вилив
— Прочитайте це слово навпаки.
— Що цікавого ви помітили?
4 Письмо слова вивів
— Виконайте звуко-буквений аналіз слова.
V. Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
Нумо, пальчики маленькі
То стулять, то розтулять.
Щоб у зошитах рівненько
Гарно буквочки писать.
VI. Продовження роботи в зошиті
1 Читання анаграм і запис утворених слів
2 «Словничок-сундучок»
Лом — довга металева палиця з загостреним кінцем унизу.
3 Запис речень рукописними літерами
1) Письмо речення Ліна мала
— Скільки слів у реченні?
— Який розділовий знак стоїть у кінці речення?
— Прочитайте речення, уявивши замість крапки знак питання.
2) Письмо речення Мама мила Ліну
— Поясніть вживання великої літери в словах.
3) Самостійне письмо речення У мами мило
— Складіть графічну модель речення.
VII. Фізкультхвилинка
Раз-два!
Потягнулись і прогнулись,
Розігнулись.
Ваші м’язи всі проснулись.
Ваші губи посміхнулись.
VIII. Розвиток зв’язного мовлення
1 Виконання завдання в зошиті (с. 39)
— Які букви ви отримали?
— Які звуки вони позначають на письмі?
2 Гра «Мікрофон по колу»
Учні називають слова, у яких звучать звуки [н], [н′], [м].
3 Гра «Прочитай речення»
лаНі і лаМі лими нумали.
— Як ви гадаєте, навіщо дівчатка мили малину?
4 Бесіда про вживання чистими овочів, фруктів, ягід
IX. Підсумок уроку
— Що цікавого було на уроці?
— Яку букву утворили червоні кружечки?
— Як називається довга металева палиця із загостреним кін­цем унизу?
— Якими потрібно вживати фрукти овочі, ягоди?


1 коментар: