Урок 61 (читання)
Тема. Звуки [с], [с′]. Позначення їх буквами С, с («ес»)
Мета: ознайомити учнів з буквою С («ес»), її звуковим значенням; формувати
вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади,
слова з новою буквою, працювати з анаграмами, вдосконалювати навички звукового
аналізу слів; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до
природи.
Обладнання: малюнки до загадок, макет сонечка, фішки для звукових моделей, зошити,
плакат «Правильно сиди під час письма».
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя,
готовність учнів до уроку.
II. Мотивація навчальної діяльності
— До нас на урок завітала гостя. Відгадавши загадку, ви назвете її.
1 Відгадування загадки
Що воно за дивна птиця —
Світла денного боїться.
Дзьоб гачком, великі очі,
І не спиться їй щоночі.
Ху-ху-ху! — кричить вона.
Відгадали? Це... (сова).
— Сова
принесла листа, але по дорозі загубила ключик. Щоб його знайти, потрібно виконати
завдання.
2
Звуко-складовий аналіз слова-відгадки
— Хором
назвіть перший звук у слові. (У цей момент випадає ключик.)
— Як ви
гадаєте, який звук ми будемо сьогодні вивчати?
III.
Повідомлення теми і завдань уроку
Учитель, зачитуючи листа, ознайомлює дітей
із темою уроку та завданнями.
Дорогі діти!
Вітає мудра вас Сова.
Навчаю учнів також я;
Не хлопчаків і не дівчат,—
Пташок, комах, також звірят.
Усі вони старанні, здібні,
Завжди уважні і активні.
Вивчали звук [с] учора ми.
Сьогодні вивчіть його ви.
Завдання вам передаю,
Бажаю успіху. Угу!
— Завдання виконаємо ми?
— Тож часу не гаймо, почали.
IV. Ознайомлення з новим звуком
1 Виділення звуків [с], [с′]
Сіло сонце на сосну,
Сонно мовило: «Засну!»
Сосни сонечко гойдали.
Сосни сонечко благали:
— Сонце, сонечко, не треба,
Стане темно нам без тебе!
2 Артикуляція звуків [с], [с′],
віднесення їх до приголосних
3 Аналітико-синтетичні вправи
1) Гра «Утвори склад»
Учитель називає звуки, учні утворюють з них склади.
2) Гра «Назви звуки»
Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утворюють.
3) Гра «Мікрофон по
колу»
Учні добирають свої слова з новими звуками.
4) Робота в парах
— Серед
предметів, зображених на малюнках, виберіть тільки ті, в назвах яких ми чуємо
звуки [с] та [с′], і побудуйте звукову модель.
V. Фізкультхвилинка
Станем струнко! Руки в боки!
Пострибаєм, як сороки,
Як сороки білобоки —
Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!
А тепер, як жабенята,
Хочем трохи пострибати.
Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!
Щоб спочила голова.
VI. Ознайомлення з новою буквою
1. Розгляд букви. Аналіз її
графічної будови. Добір
предметів з навколишнього середовища, схожих на букву с
Сіра гуска їсть овес
І сичить сердито: «Ес-с-с!»
Сіра гуско, не сварись!
Ось ця буква «ес», дивись:
Як пиріг-маківничок,
Наче місяця ріжок.
В. Гринько
2 Місце букви в класі
3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку та
розміщувати зошит під час письма
4 Друкування літер С, с у зошитах
5 Читання складів з вивченою буквою
На дошці — малюнок сонечка, в середині буква с, на промінцях — а, о, і, и,
у. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади.
VII. Робота за Букварем (с.
42–43)
1
Розглядування малюнків (с. 42)
— Назвіть
предмети, зображені на малюнках, вкажіть місце звуків [с], [с′] у цих словах.
2 Складання
звуко-складових моделей слів: сорока, сом, слон
3 Вивчення
скоромовки
Спить сам
собі сом.
Спати самому солодко сому.
4 Робота зі
складовою таблицею
— Назвіть
звуки, які позначають букви в червоних кружечках.
— Назвіть
звуки, які позначають букви у синіх кружечках.
— Прочитайте надруковані склади.
Читання
складів по горизонталі, по вертикалі з нарощуванням темпу.
5 Читання
колонок слів
1) Читання
хором
2) Читання підкреслених складів
3) Читання односкладових слів
Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
Сидять маленькі совенята.
Раз — розплющили оченята.
Подивилися навколо.
Потім — вгору і додолу.
Оченята — блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будемо читати.
4) Читання слів зі складом со
5) Читання слів, що позначають один предмет
6) Читання слів, що позначають багато предметів
7) Робота в парах
Учні працюють з анаграмами, використовуючи розрізну азбуку.
6 Розгляд ілюстрації (с. 43)
— Кого ще
навчає мудра Сова?
— В назві
якої тварини чуємо вивчений звук?
— Як ви
гадаєте, де живуть учні мудрої Сови?
—
Поміркуйте. Дайте назву цьому малюнку.
VIII. Підсумок уроку
— З якими
новими звуками ви ознайомилися на уроці?
— Дайте
характеристику цим звукам.
— Назвіть
букву, якою вони позначаються.
— Яке із завдань мудрої Сови вам найбільше
сподобалось?
Немає коментарів:
Дописати коментар