четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок № 64 Письмо великої букви С («ес»), складів та слів із нею

Урок 64 (письмо)
Тема. Письмо великої букви С («ес»), складів та слів із нею
Мета: вчити писати велику букву С («ес»), поєднувати її з іншими буквами; розвивати вміння складати звуко-складові моделі; вчити списувати з друкованого шрифту; розвивати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас, розвивати дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність, ввічливе ставлення до людей.
Обладнання: каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових моделей, зошити із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма».
Хід уроку
I. Організаційний момент
Сядьте зручно,
Посміхніться
І на мене подивіться.
Зробимо в науку крок.
Починаємо урок.
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Читання вчителем вірша (зошит, с. 41)
2 Робота над змістом
— Який звук найчастіше повторюється у вірші?
— Назвіть слова зі звуком [с′].
— Яке ввічливе слово звучало?
— Коли ми його вживаємо?
— Які ще ввічливі слова ви знаєте?
— Як звали старого?
— Який звук ми чуємо на початку слова?
— Якою буквою він позначається на письмі?
— З якої літери пишеться це слово? Чому?
— Як ви гадаєте, яку букву ми будемо писати сьогодні на уроці?
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні на уроці ви будете вчитися писати велику букву С («ес»), поєднувати її з іншими літерами, грамотно, каліграфічно писати слова, списувати речення. А також пригадаємо, які чарівні слова потрібно використовувати у своєму мовленні, звертаючись одне до одного.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Демонстрування зразка букви
2 Порівняння друкованої й рукописної великої букв С («ес»)
3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку і розміщувати зошит під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Вправи для розвитку м’язів руки
1) Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальця­ми; вказівним і середнім та ін.
2) Обертайте ручку пальцями правої руки.
3) Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім спустіться пальцями до кульки.
4) Підніміть й поверніть у повітрі ручку так, щоб кулька опинила­ся вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).
5) Не випускаючи з рук, поставте ручку на парту протилежним від кульки кінцем, потім спустіться пальцями від кульки вниз. Зробіть декілька разів.
6) Підніміть вказівний палець, тримаючи ручку великим та се­реднім.
7) Зробіть колові оберти кистю.
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
4 Пояснення принципів написання великої букви С («ес»)
Велика буква С («ес») складається з одного елемента — лівого пів­овала, у якого верхнє заокруглення слід писати вужче, ніж нижнє.
Алгоритм написання великої букви С («ес»)
-          Пишемо під рахунок і-раз-і.
5 «Письмо» букви в повітрі
6 Письмо першого рядка букви в зошиті
Гра «Назви ім’я»
7 Письмо другого рядка букви
Фізкультпауза (пальчикова гімнастика)
Виринай-но, рибко, близько,
Розсипай-но срібні бризки,
Щоб зловити карася,
Карася — як порося.
8 Письмо речення Сині сливи
— Чому слово Сині написано з великої літери?
9 Письмо слова Слава
— Побудуйте звуко-складову модель цього слова.
10 Письмо слова Сава
— Складіть речення з цим словом.
V. Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так стомився
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати.
Фізкультхвилинку розпочати.
Руки вгору, руки вниз
На сусідів подивись.
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
VI. Узагальнення вивченого матеріалу
Списування друкованих речень (зошит, с. 41)
1) Списування речення Слава у лісі
— Доповніть речення іншими словами.
2) Списування речення У лісі сосни
— Прочитайте речення, уявивши замість крапки знак питання.
3) Списування речення На сосні сова
— Яка з графічних моделей підходить до цього речення?
VII. Підсумок уроку
— Пригадайте, про кого йшлося у вірші на початку уроку?
— Яке слово ввічливості сказав Семен синам?
— Пригадайте слова ввічливості.
— Поміркуйте, чи потрібно вживати в мовленні ці слова. Чому? Коли?


Немає коментарів:

Дописати коментар