четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок № 65 Звук [к]. Позначення його буквами К, к («ка»)


Урок 65 (читання)
Тема. Звук [к]. Позначення його буквами К, к («ка»)
Мета: ознайомити учнів з буквою к («ка»), її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; розширювати уявлення про слова, що звучать однаково, але мають різне значення; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, мислення; ви­ховувати бережливе ставлення до братів наших менших.
Обладнання: предметні малюнки, звуко-складові моделі та фішки до них, макет сонечка, малюнок Колобка.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного при­ладдя, готовність учнів до уроку.
II. Мотивація навчальної діяльності
1 Гра «Впізнай казку»
— До нас на урок завітав казковий персонаж. Він дуже полюбляв співати:
Я по засіку метений,
Я на сонці печений,
Я від діда утік, я від баби утік
І від тебе втечу!
— Здогадались, хто це?
— Назвіть героїв цієї казки.
— Як же називається казка?
2 Складання звуко-складової моделі слова колобок
— Що ви можете сказати про перший і останній звук у цьому слові?
— Назвіть його.
— Як ви гадаєте, який звук будемо вивчати на уроці?
III. Повідомлення теми і завдань уроку
Звук [к] ми будемо вивчати
Його згадаємо не раз.
І букву, що його позначає,
Враз запам’ятає увесь клас.
Також читати будем, друзі,
Склади, слова, цікавий текст.
І скоромовку вивчим дружно,
Й моделі слів складемо теж.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Ознайомлення з новим звуком
1) Виділення звука [к].
Клює курка крупку.
Крупка дрібненька, курка рябенька.
2) Вивчення скоромовки (з елементами ейдетики)
3) Артикуляція звука [к], віднесення його до приголосних
2 Аналітико-синтетичні вправи
1) Гра «Утвори склад»
— Утворіть всі можливі склади зі звуком [к].
2) Гра «Назви звуки»
— Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утво­рили.
3) Гра «Мікрофон по колу»
Учні добирають свої слова з новим звуком.
V. Фізкультхвилинка
Руки вгору підіймаєм,
А тоді їх опускаєм,
А тоді скоріш, скоріш
Тупай, тупай веселіш.
VI. Ознайомлення з новою буквою
1 Розгляд букви. Аналіз її графічної будови. Добір предметів з навколишнього середовища, схожих на букву к («ка»)
2 Місце букви в касі
3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати і розміщувати зошит під час письма
4 Друкування літер К, к у зошитах
5 Читання складів з вивченою буквою
На дошці — малюнок сонечка, в середині буква к («ка»), на про­мінцях — а, о, і, и, у. Під керівництвом учителя діти читають пря­мі та обернені склади.
VII. Робота за Букварем (с. 46)
1 Складання звуко-складових моделей слів: капелюшок, мишка з указанням місця положення нового звука
2 Робота зі складовою таблицею
— Назвіть звуки, які позначають букви у червоних кружечках.
— Назвіть звуки, які позначають букви в синіх кружечках.
— Прочитайте надруковані склади.
— Які склади пропущені?
Читання складів по горизонталі, по вертикалі з нарощуванням темпу.
3 Добір слів зі спільними частинками за звуковим складом
Учні разом з вчителем пояснюють значення утворених слів. Звертається увага на слова: колос — колосок, колосок — колоски.
4 Робота з омонімами (без уживання терміна)
5 Читання слова волошки, складання з ним речення
VIII. Фізкультхвилинка (вправа для очей)
А тепер нове завдання —
Оченятам тренування:
Раз — дивлюсь удалечінь.
(30 секунд дивитись на об’єкт удалині.)
Два — в долоньці відпочинь.
(Перевести погляд на долоньку.)
Вправа повторюється 20 разів.
IX. Робота за Букварем (с. 47)
1 Читання слів у стовпчиках
2 Робота над текстом «Миколин сокіл»
1) Читання тексту вчителем
— Як звали сокола?
2) Хвилинка-цікавинка про сокола
3) Повторне читання тексту учнями
4) Аналіз змісту тексту
— У кого був сокіл?
— На що сів сокіл?
— Знайдіть і зачитайте, як Микола кликав сокола.
— Продовжіть речення «Миколка і сокіл — ...» (друзі).
X. Підсумок уроку
— З якими новим звуком ви ознайомилися на уроці?
— Дайте характеристику цьому звукові.
— Назвіть букву, якою він позначається на письмі.
— Пригадайте скоромовку, яку вивчили на уроці.
— Яке слово має кілька значень?
— Що ви запам’ятали про сокола?



презентація до уроку 65 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар