четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок 68 Письмо великої букви К («ка»), складів, слів із нею


Урок 68 (письмо)
Тема. Письмо великої букви К («ка»), складів, слів із нею
Мета: вчити писати велику букву К («ка»), поєднувати її з іншими буквами; розвивати вміння будувати звуко-складові моделі; вчити списувати з друкованого шрифту; розвивати
усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас, розвивати дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових моделей, зошити із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма», малюнки до загадок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного при­ладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Гра «Відшукай початок»
Ридають літери у кожному рядочку:
Від слів лишилися лише шматочки.
Початок треба відшукати,
Щоб всі слова ті врятувати.
— Назвіть утворені слова.
— Який перший звук у цих словах?
— Якою буквою він позначається на письмі?
— Напишіть її на дошці.
2 Відгадування загадок, складання звукових моделей слів-відгадок
• Хто з хвостиком, і з вушками,
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо крадучись, полює,
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від... (кішки).
• Наче сонячні клубочки
Хтось розсипав біля квочки.
Хто це там пищить, малята?
Здогадалися?.. (Курчата).
III. Актуалізація опорних знань учнів
Гра «Впіймай звук»
Качки край копанки клопочуть,
Качаток кличуть під комиш,
Кача впіймати кішка хоче,
Катруся киці каже: — Киш!
Н. Забіла
— Назвіть слова зі звуком [к].
— Пригадайте ім’я дівчинки.
— Який звук ми чуємо на початку слова?
— Якою буквою він позначається на письмі?
— З якої літери пишеться це слово? Чому?
— Як ви гадаєте, яку букву ми будемо писати сьогодні на уроці?
Фізкульхвилинка
Станем струнко! Руки в боки!
Пострибаєм, як сороки,
Як сороки-білобоки —
Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!
А тепер, як жабенята,
Хочем трохи пострибати.
Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!
Щоб спочила голова
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ми будемо вчитися писати велику букву К («ка»), по­єднувати її з іншими буквами, списувати слова з друкованого шриф­ту. Згадаємо, які бувають професії. А також ви дізнаєтеся, хто ж такі лісники, чим вони займаються і як слід ставитися до природи.
V. Вивчення нового матеріалу
1 Підготовка руки до письма
1) Виконання графічних вправ у зошиті (с. 43).
2) Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розміщувати зошит під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Вправи для розвитку м’язів руки
1) Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальця­ми; вказівним і середнім та ін.
2) Обертайте ручку пальцями правої руки.
3) Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім спустіться пальцями до кульки.
4) Підніміть й поверніть у повітрі ручку так, щоб кулька опинила­ся вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).
5) Не випускаючи з рук, поставте ручку на парту протилежним від кульки кінцем, потім спустіться пальцями від кульки вниз. (Повторіть вправу декілька разів).
6) Підніміть вказівний палець, тримаючи ручку великим та се­реднім.
7) Зробіть колові оберти кистю.
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей).
2 Демонстрування зразка букви
3 Порівняння друкованої й рукописної букви К («ка»)
4 Пояснення написання букви
— Велика буква К («ка») складається з чотирьох елементів: ко­роткої прямої похилої, довгої прямої, заокругленої внизу вліво, та двох кривих ліній.
Алгоритм написання великої букви К («ка») (див. с. 330)
— Пишемо під рахунок раз, два-і, і-три-і, і-чотири-і.
5 Письмо елементів букви в повітрі, на дошці, в зошиті
6 Письмо першого рядка букви в зошиті
Гра «Мікрофон по колу» («Назви ім’я»)
7 Письмо другого рядка букви
— Прочитайте речення і поясніть вживання великої букви.
лоКо навік намали.
8 Письмо слова Клим
— Скільки складів у слові? Чому?
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
Ой! Дивись — салют, салют!
Он салют, і там, і тут.
Наче квіти розквітають,
Зірочками в небі сяють.
Ритмічне стискання та розтискання кулачків.
Алгоритм написання великої букви К («ка»)
9 Письмо слова Килина
— Складіть речення з цим словом.
10 Письмо речення Клим і Микола — лісники
VI. Розвиток зв’язного мовлення
1 «Словничок-сундучок»
— Хто такі лісники?
Лісник — людина зі спеціальною освітою, яка займається ви­рощуванням лісів.
2 Бесіда про бережливе ставлення до лісу
3 Гра «Відшукай і поясни»
На дошці — малюнки із зображенням людей різних професій. Учні знаходять малюнок із зображенням лісника і доводять свою думку.
VII. Узагальнення вивченого матеріалу
1 Списування речення з друкованого шрифту (зошит, с. 43)
2 Побудова графічної моделі речення
VIII. Підсумок уроку
— Яку букву ви вчилися писати? Напишіть її.
— Які звуки вона позначає на письмі?
— Прочитайте речення і поясніть вживання великої літери.
У малині Килина. Коник коло малини.
— Які професії пригадали на уроці?
— Хто ж такі лісники?
— Що означає «бережливо ставитися до лісу»?


Немає коментарів:

Дописати коментар