четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок № 70 Письмо слів і складів із вивченими буквами


Урок 70 (письмо)
Тема. Письмо слів і складів із вивченими буквами
Мета: повторити й закріпити навички написання вивчених букв, слів і речень з ними; вдоско­налювати навички звукового аналізу, вміння графічно зображувати речення, списувати з друкованого шрифту; розвивати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.
Обладнання: каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових мо­делей, фішки для графічних моделей речення, зошити із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма», аркуш паперу, олівець.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного при­ладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Хвилинка фантазії
На парті перед кожним учнем — аркуш паперу, олівець.
— Намалюйте, що утворює дощ на землі.
— Дайте назву малюнку. (Калюжі)
— Виділіть у цьому слові перший звук.
— Якою буквою він позначається на письмі?
— Напишіть її на дошці.
— Пригадайте, коли ми пишемо велику літеру.
2 Гра «Допиши букву»
На дошці написані елементи вивчених рукописних літер. Учні дописують букву, називають її, а також називають звуки, які вона позначає на письмі.
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені букви та звуки, які вони позначають, згадаємо правила вживання великої літери, бу­демо будувати графічні моделі речень. Будемо розвивати мовлен­ня, збагачуючи його новими словами. А також ви зрозумієте, як важливо бути уважним, старанним, щоб правильно виконувати всі завдання.
IV. Робота в зошиті (с. 44)
1 Гра «Добери малюнок»
— На скільки груп можна поділити зображені предмети?
— Назвіть ці групи.
— Назвіть представників групи тварин, зображених на ма­люнку.
— Які з них належать до свійських тварин?
— Яких свійських тварин ви знаєте?
— Яку користь вони приносять людям?
— Назвіть зображені на малюнку транспортні засоби.
— Наведіть свої приклади.
2 Гра «Допиши пару»
До поданих великих літер учні дописують маленькі.
Фізкультхвилинка
Ми писали, ми трудились —
Наші руки вже втомились.
А щоб краще нам писати,
Варто пальці розім’яти.
Руки кілька раз струснемо
І писати знов почнемо.
Відпочивши, дружно враз
Приступив до праці клас.
V. Продовження роботи в зошиті
1 Читання і написання анаграм масло — смола
2 Письмо слова сосна
— Скільки складів у цьому слові?
— Переставте склади місцями. Яке слово утворилося?
3 Письмо слова насос
— Яка з поданих моделей підходить до цього слова?
4 Письмо речення Сумно сому самому!
— Прочитайте речення.
— Який розділовий знак стоїть у кінці?
— Прочитайте речення з відповідною інтонацією.
— Пригадайте скоромовку про сома, вивчену на уроці читання.
Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
Широко розплющу очі,
Роздивлюся все охоче.
(Учні максимально широко розплющують очі.)
Потім мружусь, наче киця,
І заплющую очиці!
(Учні міцно заплющують очі.)
Вправа повторюється 20 разів.
VI. Узагальнення вивченого матеріалу
Робота над текстом, поданим друкованим шрифтом (зошит, с. 44)
1 Читання тексту та аналіз прочитаного
— Скільки речень у тексті?
— Про що ви дізналися з першого речення?
— У кого сом?
— Що зробив син із сомом?
— Знайдіть і прочитайте речення, в якому про це говориться.
2 Підготовча робота до списування тексту
— Назвіть слова, записані з великої букви і поясніть її вжи­вання.
— Зверніть увагу на розділові знаки в кінці речень.
3 Самостійне списування тексту
4 Побудова графічних моделей речень (перша група — першого, друга — другого, третя — третього)
VII. Підсумок уроку
— Прочитайте речення.
У ниЛі нокві.
— У кожному слові назвіть букви.
— Які з них позначають голосні звуки, приголосні тверді, при­голосні м’які?
— Поясніть вживання великої літери.
— Яка з поданих схем є графічною моделлю поданого речення?


Немає коментарів:

Дописати коментар