четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок № 72 Письмо рядкової букви п («пе»), складів та слів із нею


Урок 72 (письмо)
Тема. Письмо рядкової букви п («пе»), складів та слів із нею
Мета: вчити учнів писати рядкову букву п («пе»), склади, слова з нею, поєднувати її з вивченими літерами; продовжувати виробляти навички складання звуко-складових моделей слів; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення, пам’ять, дрібну моторику; виховувати старанність під час письма, береж­ливе ставлення до пташок.
Обладнання: аркуші паперу, олівці, предметні малюнки (пенал, телевізор, автобус, хліб), каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових моделей, зошити із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма».
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного при­ладдя, готовність учнів до уроку.
II. Мотивація навчальної діяльності
1 Гра «Мовчанка»
Урок сьогодні в нас незвичний.
Фантазуватиме весь клас.
Ви аркуш паперу візьміть всі швидше
І намалюйте...
На дошці — малюнки: пенал, телевізор, автобус, хліб. Учні з перших звуків складають слово птах і малюють його на своїх аркушах.
— Кого ви намалювали?
— Назвіть перший звук у слові птах.
— Дайте характеристику цьому звукові.
— Яким він ще може бути? Наведіть приклади.
— Якою буквою він позначається на письмі?
— Покажіть цю букву в касі.
— Яку букву ви будете вчитися писати на уроці?
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ви будете вчитися писати рядкову букву р («ер»), поєднувати її з іншими літерами, складати звуко-складові моделі слів, будувати речення. А також ми поговоримо про птахів, про їх користь для людей, про те, що треба робити, щоб пташині голоси було чути і взимку.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Розгляд малюнка в зошиті (с. 46)
— Яку пташку зобразив художник?
— Що вам відомо про папугу?
Папуга — тропічний птах з яскравим і різнобарвним пір’ям, який може наслідувати звуки й вимовляти слова.
2 Складання звукових моделей слів папуга, пилка
3 Підготовка руки до письма. Графічні вправи
Фізкультхвилинка
Віє вітер нам в лице.
Захиталось деревце.
Вітерець все тихше, тихше.
Деревце все вище, вище.
4 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку та розміщувати зошит під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спинку тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Вправи для розвитку м’язів руки
1) Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальця­ми; вказівним і середнім та ін.
2) Обертайте ручку пальцями правої руки.
3) Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім спустіться пальцями до кульки.
4) Підніміть й поверніть у повітрі ручку так, щоб кулька опинила­ся вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).
5) Не випускаючи з рук, поставте ручку на парту протилежним від кульки кінцем, потім спустіться пальцями від кульки вниз. (Вправу повторіть декілька разів.)
6) Підніміть вказівний палець, тримаючи ручку великим та се­реднім.
7) Зробіть колові оберти кистю.
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
5 Демонстрування зразка букви
6 Порівняння друкованої й рукописної малої букви п («пе»)
7 Пояснення написання букви
Рядкова буква п («пе») складається з двох коротких прямих лі­ній, з яких друга має заокруглення вгорі і внизу.
Алгоритм написання рядкової букви п («пе»)
— Пишемо раз, і-два-і.
8 Письмо елементів рядкової букви п («пе») у повітрі, на дошці, в зошиті
— У яких вивчених буквах зустрічалися ці елементи?
9 Письмо букви в повітрі, в зошиті
Гра «Впіймай м’ячик і назви слово»
10 Письмо слова план
— Скільки складів у цьому слові? Чому?
— Наведіть приклади слів з одним складом.
11 Письмо слова пава
— Складіть речення з цим словом.
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
Руки на парті, пальці в кулак,
Зробимо вправу ми, дітоньки, так!
Пальці стискаємо і розтискаємо,
Мов пластилін розминаємо.
Будемо вправу з вами кінчати.
Буде тепер нам легше писати.
12 Письмо слова спів
— Чий спів ми можемо почути?
— Як називають людину, яка співає?
— А яких співучих птахів ви знаєте?
13 Хвилинка доброти
— На вашу думку, як зараз живеться пташкам? Чому?
— А що слід робити, щоб пташині голоси і взимку було чути, ви скажете, прослухавши вірш С. Жупанина «Що просив горобчик?»
Скрізь мороз лютує,
Віхола танцює,
А горобчик між снігами
Мерзне, голодує.
Залітай до хати,
Їжі в нас багато:
Ось халва і мандарини.
Ось горіхи й апельсини.
Можеш вибирати.
А горобчик мовив:
— Все у вас чудове,
Та мені лиш крихту хліба
Дайте в день зимовий.
14 Письмо речень: Ми пололи. Ми співали
— Доповніть речення новими словами.
V. Підсумок уроку
1 Бесіда
— Яку букву ви вчилися писати сьогодні на уроці?
— Напишіть її на дошці.
— Який звук вона позначає на письмі?
2 Гра «Впізнай з першого погляду»
На дошці записані слова з пропущеними літерами. Учні мають прочи­тати їх, запам’ятати слова з вивченою буквою, по пам’яті відновити.
Сл..в.., п..вн..к, п..в.., с..н.., л..пк.., п..лк..
— Про яких птахів ми говорили на уроці?
— Яких пташок ви можете сьогодні зустріти?
— Як зараз живеться пташкам? Чому?
— Як ми можемо допомогти пташкам?


Немає коментарів:

Дописати коментар