Урок 74 (письмо)
Тема. Велика буква П («пе»). Написання імен з великої літери
Мета: вчити дітей писати велику букву П («пе»), закріплювати вміння
з’єднувати букви у словах; виконувати звуко-складові моделі; списувати з
друкованого шрифту; розвивати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий
запас учнів; розвивати дрібну моторику; виховувати у дітей охайність,
старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання.
Обладнання: каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових
моделей, зошит із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма».
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у
дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Гра «Добери пару»
На дошці виставлені зразки друкованих і
рукописних літер.
Змішались у нас букви всі.
Біда лише, та й годі.
У дві колонки розмістить
Допомогти ви згодні?
— Яку з
рукописних букв ви вчилися писати минулого уроку?
— Який звук
вона позначає на письмі?
2 Гра «Мікрофон по
колу»
Учні добирають слова зі звуком [п] у різних
позиціях.
3 Промовляння чистомовки вчителем, запис
учнями на дошці складів,що повторюються
Пи-пи-пи — яблука... (купи).
Пі-пі-пі — смітинки... (у крупі).
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
1 Слухання вірша, відтворення прослуханого
Полінка посуд перемила.
Кімнату підмела сама.
Полінку мама похвалила,
Бо скрізь порядок навела.
— Про кого
цей вірш?
— Що ви
можете сказати про дівчинку?
— А як ви допомагаєте мамі?
2 Викладання
звукової моделі слова Поліна
— Чи можемо
ми написати це слово? Чому?
Фізкультхвилинка
Притомилися, малята?
Час прийшов відпочивати.
Трава низенька-низенька,
Дерева високі-високі.
Вітер дерева колише-гойдає.
Пташки з вирію летять-прилітають,
А діти за парти тихенько сідають.
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ви, діти, будете вчитися писати велику букву П («пе»),
поєднувати її з іншими літерами. Також повторимо правила вживання великої
літери. Поговоримо про те, як ви вдома допомагаєте мамі.
V. Вивчення нового матеріалу
1 Демонстрування зразка букви
2 Порівняння друкованої й рукописної букви П («пе»)
3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й
розміщувати зошит під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на
підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і
вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання
плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть
зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притримуйте його. (Учитель звертає
особливу увагу на ліворуких дітей.)
Вправи для розвитку м’язів руки
1) Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальцями; вказівним
і середнім та ін.
2) Обертайте ручку пальцями правої руки.
3) Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім
спустіться пальцями до кульки.
4) Підніміть й поверніть у повітрі ручку так, щоб кулька опинилася вгорі
(при цьому пальці будуть біля кульки).
5) Не
випускаючи з рук, поставте ручку на парту протилежним від кульки кінцем, потім
спустіться пальцями від кульки вниз. (Виконайте вправу декілька разів.)
6) Підніміть вказівний палець, тримаючи ручку великим та середнім.
7) Зробіть колові оберти кистю.
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту.
Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вказівним, середнім, але
писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець,
підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на
відстані ширини вказівного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу
увагу на ліворуких дітей.)
4 Пояснення принципів написання букви
Велика буква П («пе») складається з трьох елементів: двох довгих прямих,
заокруглених внизу, і прямої горизонтальної лінії, що починається з
заокруглення.
Алгоритм написання великої букви П («пе») (див. с. 351)
— Пишемо під
рахунок раз-і, два-і, і-три.
5 Письмо елементів букви в повітрі, на дошці, в зошиті
— У яких
вивчених буквах зустрічалися подібні елементи?
6 Письмо букви П («пе») у повітрі, на дошці, в зошиті
Гра «Мікрофон по колу» («Назви ім’я»)
Алгоритм написання великої букви П («пе»)
7 Письмо буквосполучення та складів з
великою буквою П («пе»)
— Уважно
слухайте слова і плескайте в долоні, коли почуєте у слові склад, що тільки-но
записали.
Парасолька,
півник, праска, плащ, пінгвін, пухкий, пишу, портфель.
—
Пригадайте, коли ці слова будуть писатися з великої літери?
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
Хлопчик любить скрізь ходити.
Ніжки мусять тупотіти.
Вказівний і
середній пальці правої (а потім — лівої) руки «ходять» по столу.
8 Письмо
речень Панас писав. Пилип співав. Поліна спала
— Доповніть
речення новими словами.
— Поясніть вживання великої літери.
VI. Розвиток зв’язного мовлення
1 Відгадування загадки (зошит, с. 47)
— Що ви знаєте про півника?
— Яку користь він приносить людям?
2 Слухання вірша, утворення словосполучень
Півень півневі співав:
«Я сьогодні рано встав!»
Потім вилетів на пліт —
Заспівав на цілий світ:
«Я співати так люблю,
Що ніколи не просплю!»
Г. Чубач
Півень (який?)...
Півень (що робить?)...
3 Складання речення зі словом півень, побудова графічної моделі речення
VII. Розфарбовування малюнка
VIII. Підсумок уроку
— Яку букву ви вчилися писати?
— Який звук вона позначає на письмі?
— Прочитайте речення і поясніть вживання великої літери.
куПил сін липПи суПана.
— Пригадайте, про кого ви слухали вірш?
— За що мама похвалила Полінку?
Дякую за дуже гарні розробки уроків.
ВідповістиВидалити