четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок № 74 Велика буква П («пе»). Написання імен з великої літери


Урок 74 (письмо)
Тема. Велика буква П («пе»). Написання імен з великої літери
Мета: вчити дітей писати велику букву П («пе»), закріплювати вміння з’єднувати букви у словах; виконувати звуко-складові моделі; списувати з друкованого шрифту; роз­вивати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання.
Обладнання: каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових моделей, зошит із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма».
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного при­ладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Гра «Добери пару»
На дошці виставлені зразки друкованих і рукописних літер.
Змішались у нас букви всі.
Біда лише, та й годі.
У дві колонки розмістить
Допомогти ви згодні?
— Яку з рукописних букв ви вчилися писати минулого уроку?
— Який звук вона позначає на письмі?
2 Гра «Мікрофон по колу»
Учні добирають слова зі звуком [п] у різних позиціях.
3 Промовляння чистомовки вчителем, запис учнями на дошці складів,що повторюються
Пи-пи-пи — яблука... (купи).
Пі-пі-пі — смітинки... (у крупі).
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
1 Слухання вірша, відтворення прослуханого
Полінка посуд перемила.
Кімнату підмела сама.
Полінку мама похвалила,
Бо скрізь порядок навела.
— Про кого цей вірш?
— Що ви можете сказати про дівчинку?
— А як ви допомагаєте мамі?
2 Викладання звукової моделі слова Поліна
— Чи можемо ми написати це слово? Чому?
Фізкультхвилинка
Притомилися, малята?
Час прийшов відпочивати.
Трава низенька-низенька,
Дерева високі-високі.
Вітер дерева колише-гойдає.
Пташки з вирію летять-прилітають,
А діти за парти тихенько сідають.
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ви, діти, будете вчитися писати велику букву П («пе»), поєднувати її з іншими літерами. Також повторимо правила вживання великої літери. Поговоримо про те, як ви вдома допома­гаєте мамі.
V. Вивчення нового матеріалу
1 Демонстрування зразка букви
2 Порівняння друкованої й рукописної букви П («пе»)
3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розміщувати зошит під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою при­тримуйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Вправи для розвитку м’язів руки
1) Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальця­ми; вказівним і середнім та ін.
2) Обертайте ручку пальцями правої руки.
3) Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім спустіться пальцями до кульки.
4) Підніміть й поверніть у повітрі ручку так, щоб кулька опинила­ся вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).
5) Не випускаючи з рук, поставте ручку на парту протилежним від кульки кінцем, потім спустіться пальцями від кульки вниз. (Виконайте вправу декілька разів.)
6) Підніміть вказівний палець, тримаючи ручку великим та се­реднім.
7) Зробіть колові оберти кистю.
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
4 Пояснення принципів написання букви
Велика буква П («пе») складається з трьох елементів: двох до­вгих прямих, заокруглених внизу, і прямої горизонтальної лінії, що починається з заокруглення.
Алгоритм написання великої букви П («пе») (див. с. 351)
— Пишемо під рахунок раз-і, два-і, і-три.
5 Письмо елементів букви в повітрі, на дошці, в зошиті
— У яких вивчених буквах зустрічалися подібні елементи?
6 Письмо букви П («пе») у повітрі, на дошці, в зошиті
Гра «Мікрофон по колу» («Назви ім’я»)
Алгоритм написання великої букви П («пе»)
7 Письмо буквосполучення та складів з великою буквою П («пе»)
— Уважно слухайте слова і плескайте в долоні, коли почуєте у слові склад, що тільки-но записали.
Парасолька, півник, праска, плащ, пінгвін, пухкий, пишу, портфель.
— Пригадайте, коли ці слова будуть писатися з великої літери?
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
Хлопчик любить скрізь ходити.
Ніжки мусять тупотіти.
Вказівний і середній пальці правої (а потім — лівої) руки «ходять» по столу.
8 Письмо речень Панас писав. Пилип співав. Поліна спала
— Доповніть речення новими словами.
— Поясніть вживання великої літери.
VI. Розвиток зв’язного мовлення
1 Відгадування загадки (зошит, с. 47)
— Що ви знаєте про півника?
— Яку користь він приносить людям?
2 Слухання вірша, утворення словосполучень
Півень півневі співав:
«Я сьогодні рано встав!»
Потім вилетів на пліт —
Заспівав на цілий світ:
«Я співати так люблю,
Що ніколи не просплю!»
Г. Чубач
Півень (який?)...
Півень (що робить?)...
3 Складання речення зі словом півень, побудова графічної моделі речення
VII. Розфарбовування малюнка
VIII. Підсумок уроку
— Яку букву ви вчилися писати?
— Який звук вона позначає на письмі?
— Прочитайте речення і поясніть вживання великої літери.
куПил сін липПи суПана.
— Пригадайте, про кого ви слухали вірш?
— За що мама похвалила Полінку?


1 коментар: