четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок № 78 Письмо великої букви Р («ер»). Списування з друкованого шрифту


Урок 78 (письмо)
Тема. Письмо великої букви Р («ер»). Списування з друкованого шрифту
Мета: вчити учнів писати велику букву Р («ер»), закріплювати їх уміння з’єднувати букви в словах, виконувати звуко-складові моделі, списувати з друкованого шрифту; розви­вати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання.
Обладнання: каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових моделей, фішки для графічних моделей, предметні малюнки до загадок, зошити із навчання гра­моти, плакат «Правильно сиди під час письма», картки із завданнями для роботи в парі.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Любі діти!
Всі за парти ми сідаємо,
І роботу починаємо.
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Фронтальне опитування
— Яку букву ви писали минулого уроку?
— Серед написаних елементів рукописних букв знайдіть ті, що належать букві р («ер»). Напишіть цю букву.
2 Робота в парі. Гра «Зашифроване слово»
На партах — картка з завданням.
и р у в і м п и с у м к в а с
— Щоб прочитати зашифроване слово, необхідно закреслити літери, що повторюються.
— Назвіть утворене слово. (Ріпка)
— Складіть із цим словом речення.
— Побудуйте графічну модель свого речення.
— Назвіть першу літеру у відгаданому слові.
— А от які звуки вона позначає, ви пригадаєте, відгадавши за­гадки.
3 Відгадування загадок
Диво-птиця, хвіст горить,
До зірок вона летить. (Ракета)
• Між берегів текла, текла,
Мороз зміцнів — під скло лягла. (Річка)
4 Побудова звукових моделей до слів-відгадок
— Які звуки позначає буква р («ер») на письмі.
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
1 Слухання вірша, відтворення прослуханого
Рогата корівка реве.
Романко травичку рве.
— Що робить корівка? Чому?
— Що робить хлопчик?
— Як його звуть?
— Чи можете ви написати це слово? Чому?
Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так стомився
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати.
Фізкультхвилинку розпочати.
Руки вгору, руки вниз
На сусідів подивись.
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні, діти, ви будете вчитися писати велику букву Р («ер»), поєднувати її з іншими літерами, відгадуватимете загадки, списуватиме речення, подані друкованим та рукописним шрифтом, працюватимете в парах. Щоб виконати всі завдання, вам на уроці потрібно бути старанними та уважними.
V. Вивчення нового матеріалу
1 Демонстрування зразка букви
2 Порівняння друкованої й рукописної букви Р.
3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку і розміщувати зошит під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Вправи для розвитку м’язів руки
1) Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальця­ми; вказівним і середнім та ін.
2) Повертайте ручку пальцями правої руки.
3) Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім спустіться пальцями до кульки.
4) Підніміть й поверніть у повітрі ручку так, щоб кулька опинила­ся вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).
5) Не випускаючи з рук, поставте ручку на парту протилежним від кульки кінцем, потім спустіться пальцями від кульки вниз. (Повторіть вправу декілька разів.)
6) Підніміть вказівний палець, тримаючи ручку великим та се­реднім.
7) Зробіть колові оберти кистю.
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше
спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
4 Пояснення принципів написання букви
— Велика буква Р («ер») складається з двох елементів: довгої прямої, заокругленої внизу ліворуч, і верхнього півовала.
Алгоритм написання великої букви Р («ер»)
— Пишемо під рахунок раз-і, і-два-і.
5 Письмо елементів букви в повітрі, на дошці, в зошиті
— У яких вивчених буквах зустрічалися подібні елементи?
6 Письмо букви Р («ер») у повітрі, на дошці, в зошиті
7 Гра «Спіймай слово»
Роман, Рівне, руками, Руслан, ручка, Раїса, риба, рукавичка, Ростислав, рибак.
8 Письмо слів Роман, Руслан
— Складіть речення про двох друзів.
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
Наші пальчики зчепились.
І тягнулись, і крутились.
Вправо-вліво, вгору-вниз.
Хто із них одержить приз?
9 Підготовка до списування речень, поданих друкованим та рукописним шрифтом
— Прочитайте речення.
— Назвіть імена дітей.
— Чому слово У написано з великої літери?
— Який розділовий знак стоїть у кінці речення?
— Знайдіть третє речення. З тих самих звуків останнього слова утворіть інше слово.
— Що у Олі?
10 Самостійний запис речень
VI. Розфарбовування малюнків
VII. Підсумок уроку
— Яку букву ви вчилися писати?
— Які звуки вона позначає на письмі?
— Коли ми пишемо велику літеру?
— Чому слово Рівне пишемо з великої літери?


Немає коментарів:

Дописати коментар