четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок № 82 Письмо рядкової букви т («те»), складів та слів із нею


Урок 82 (письмо)
Тема. Письмо рядкової букви т («те»), складів та слів із нею
Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви т («те»), писати її в рядках зошита, у складах та словах; розвивати мовлення, увагу, мислення, інтелектуальні здібності; виховувати чуйність, доброту, гуманне ставлення до всього живого, бажання працювати.
Обладнання: конверт із завданням, зображення: трьох друзів, чарівника, хлопчика, риболова, криптограма слова ластівка.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Діти, пропоную вам завітати до редакції газети «Допомога», яка отримує листи із проханням про допомогу. Листів приходить дуже багато, і працівники не встигають відповісти на всі прохання. Допоможемо редакції?
III. Робота над матеріалом уроку
1 Лист 1
— Перший лист — від трьох друзів. Нещодавно вони були у кра­їні букв, але забули, яка буква живе у якому місті. Допоможіть їм пригадати.
• У першому місті живуть букви, які мають похилу паличку (к, н, п).
• У другому — коротку паличку із заокругленням внизу (а, и, і, л, м, н).
• У третьому — коло (о, а).
2 Лист 2
1) Читання листа вчителем
— Другий лист — від чарівника. У ньому він просить перетво­рити грибочок так, щоб у нього замість однієї ноги стало три. Як це зробити?
Підказка: яка буква схожа на грибок і має одну ніжку? (т)
— Подивіться на рукописну букву т («те»), скільки у неї ні­жок? (3)
— Отже, ви знаєте, що відповісти чарівнику. Але щоб написати йому відповідь, необхідно навчитись писати малу рядкову букву т («те»).
2) Алгоритм написання
— Рядкова буква т («те») складається з трьох коротких пря­мих ліній, з яких друга починається із заокруглення, а третя має заокруглення вгорі і внизу.
Алгоритм написання рядкової букви т («те»)
4) Робота у прописах
• Учні обводять букву т («те») у прописах.
• Декілька учнів пишуть букву на дошці.
• Аналіз написаного.
• Самостійне написання букв у прописах.
3 Лист 3
— Наступний лист надіслав мер міста З’єднане. У цьому місті живуть слова та бук­восполучення, але вони розсипались і не зна­ють, що їм робити. Підкажіть, яким буде тип з’єднання цих букв.
— Останні два буквосполучення пропи­шіть у прописах, але стежте за з’єднанням.
Пальчикова гімнастика
Вихідне положення: вказівний палець і мізинець випрямити. Серед­ній і безіменний — притиснути великим пальцем до долоні. Спочатку вправу виконувати кожною рукою по черзі.
Ішла коза дорогами,
Похитувала рогами.
Потім можна виконувати вправу двома руками, зображуючи козу та козеняток.
4 Лист 4
Ще один лист — від хлопчика з дитячого садочка. Сьогодні він вчинив неправильно й образив свого тата. Що йому робити? (Виба­читись.)
— Як ви просите вибачення?
— Зараз хлопчик у дитячому садочку. Щоб не зволікати до ве­чора, він вирішив написати лист-вибачення, але не вміє писати слово тато.
Пропишіть це слово у прописах — і ми відправимо йому зразок.
5 Лист 5
— Дивно, чомусь не написано, від кого цей лист. Хоча є ось що...
— Цей лист від ластівки. Ось що її ці­кавить.
Що це вранці за дива?
Море землю покрива,
На ліси, поля, на лан
Густий стелиться... (туман).
— Щоб день став сонячним, пропишіть це слово.
6 Друге завдання від ластівки
— День став сонячним та теплим, і ластівці захотілось пригада­ти літній табір, над яким вона пролітала влітку. Допоможіть їй, на­гадайте, яке літо?
— Пропишіть це слово — літо, пишіть гарно, щоб глянувши на нього, стало тепло.
Фізкультхвилинка
Наш гусак піднявсь на кладку,
Став, як завше, на зарядку,
Повернувся вліво, вправо,
Чітко робить вільні вправи.
7 Лист 6
— Шостий лист — від риболова. Він не може працювати, тому що у нього порвана... не можу прочитати що... Спробуйте ви.
— Так, щоб риболов зміг ловити рибу, пропишіть слово сітка у зошитах, але слідкуйте, щоб у слові не було «дірочок».
8 Лист 7
— Останній лист — з країни Інструментів.
Звуко-буквений аналіз слова молоток
— Скільки у слові приголосних? (4)
— Назвіть їх. (м, л, т, к)
— Скільки голосних? (3)
— Що цікавого у цьому слові? (три о)
IV. Підсумок уроку
— Діти, пригадайте, кому ми сьогодні допомогли?
— Знаєте, хлопчик, якому ми допомогли, помирився з татом. Подивіться на малюнок. Як ви вважаєте, про що вони розмовляють зараз?


Немає коментарів:

Дописати коментар