четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок № 84 Письмо великої букви Т («те»)


Урок 84 (письмо)
Тема. Письмо великої букви Т («те»)
Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру великої букви Т («те»), писати її в рядках, зошитах та у словах із нею; розвивати фонематичний слух, увагу та мислення учнів; виховувати самостійність, доброзичливість.
Обладнання: таблиця «Сходи-читалочки», картки з голосними буквами, зразок рукописних букв П і Т, фішки для складання звукових моделей.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Діти, ви вже вмієте писати малу букву т («те»). Сьогодні на уроці ви навчитеся писати велику букву Т («те»).
III. Звукові аналітичні і синтетичні вправи
1 Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці)
— Але давайте спочатку перевіримо, чи вмієте ви впізнавати слова, у яких є звуки [т], [т′], що позначаються на письмі буквою т. Я буду називати слова, якщо у них є звук [т] або [т′] на початку сло­ва — то плескає перший ряд, якщо у середині — другий ряд, якщо в кінці — третій ряд.
Міст, телевізор, птах, Тамара, дуб, тісто, лист, оленя, тінь, Антон, бегемот, Тарасик, кіт, стіл.
2 «Сходи-читалочки»
— Зійдіть сходами (прочитавши їх) і скажіть, які букви є одна­ковими та у яких словах.
Словникова робота
• Пасу (пасти) — виганяти худобу на пасовисько, доглядаючи за нею.
• Ступа — пристрій для подрібнення різних речовин (зерна), не­одмінним доповненням є товкач.
3 Утворення складів типу злиття
— Я показуватиму вам букву, що позначає голосний звук, а ви називаєте склади, які можна утворити з буквою т («те») (пам’ятаємо, що вона позначає два звуки), та букви, які я показуватиму.
Учитель показує букви а, и, і, о, у.
IV. Показ зразка рукописної літери у сітці зошита
— Подивіться, це рукописна велика Т («те»).
V. Аналіз графічної будови з переліком елементів
— На яку букву вона дуже схожа? (П («пе»))
— Чим вони відрізняються? (У букви Т («те») — три «ніжки», а у П («пе») — дві.)
— Які елементи спільні? (Дві довгі прямі, заокруглені внизу, і пряма горизонтальна лінія, що починається із заокруглення.)
VI. Засвоєння конфігурації літери
1 Показ написання літери на дошці з поясненням послідовностізображення елементів
— Велика буква Т («те») складається з чотирьох елементів: трьох довгих прямих, дві з яких заокруглені внизу, і прямої гори­зонтальної лінії, яка починається із заокруглення.
Алгоритм написання великої букви Т («те»)
2 Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя
3 Обведення елементів літери за поданим у зошиті пунктирним зображенням
Пальчикова гімнастика
Вихідне положення: поставити долоні під кутом одна до одної. Розташувати пальці одні­єї руки між пальцями іншої. Ворушити пря­мими пальчиками.
Як ти носиш, їжачок,
Так багато колючок?
4 Письмо трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних літер за зразком.Аналіз помилок
5 Дописування рядка літери
6 Відгадування загадок. Звуко-буквений аналіз слів-відгадокз побудовою схем фішками
Крил не має, скрізь літає
та ще й куряву здіймає. (Вітер)
• У синім небі я літаю — і усіх переганяю.
Маю крила, хоч не птах,
Люди звуть мене... (літак).
• Хмара сива
увесь світ накрила. (Туман)
7 Письмо другого рядка букви (друга частина рядка — письмо під рахунок)
8 Гра «Склади нове слово»
— Складіть інші слова, використовуючи букви слова сторона. (Нора, рано, сто, стон, рот, сон, нота, стан...)
9 Письмо буквосполучення Тл
10 Звуко-буквений аналіз слова Тарас з подальшим записом
— Скільки букв у слові?
— Скільки приголосних? Назвіть їх.
— Скільки голосних? Назвіть їх.
— Який тип з’єднання?
Фізкультхвилинка
В годівниці зустрілися
Голуб з горобцем,
Горох їли, ділилися
Смачним ячмінцем.
11 Письмо слова Тимко
12 Добір імен, що починаються на букву Т («те»)
— Скажіть, як необхідно писати імена? (З великої літери)
— Назвіть імена, які починаються буквою Т («те»). (Тетяна, Тарас, Тоня, Тимко, Тамара, Таміла, Трохим, Тимур)
13 Письмо речення. Запис моделі речення на дошці
14 Самостійна робота у прописах
Учні записують за зразком букви, з яких починаються назви предметів.
15 Фронтальна перевірка самостійної роботи
VII. Підсумок уроку. Коментар учителя
до роботи учнів і її результатів
— Яку букву навчилися писати?
— Які звуки нею позначаються на письмі?
— Які слова з цією буквою писали?


Немає коментарів:

Дописати коментар