Урок 86 (письмо)
Тема. Закріплення вміння писати вивчені букви. Розвиток зв’язного мовлення
Мета: закріпити знання учнів про букви; удосконалювати вміння учнів писати букви,
склади та речення під диктовку; розвивати логічне мислення та мовлення учнів;
виховувати уважність, охайність, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: конверт із завданнями, каса букв, картка-зразок написання рукописної букви в,
картки-анаграми.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці я пропоную вам зіграти у гру «Що? Де? Коли?». Наш клас
сьогодні гратиме проти жителів лісової долини, які хочуть перевірити ваші
знання та вміння.
III. Робота над матеріалом уроку
Завдання 1. Гра «Буква заблукала».
— Перше завдання: ви маєте виправити помилки, яких припустилися учні
лісової долини.
На магнітній дошці:
• Букви, що позначають голосні звуки: О С У М А.
• Букви, що позначають приголосні звуки: Л К І Р Т.
Учні виправляють помилки, вставляють букви
на місце.
Завдання 2. Повторення гігієнічних правил письма.
Наступне завдання — від лікаря, який хоче дізнатися, чи правильно ви
сидите за партою: чи рівна у вас спинка, чи стоять ноги на підлозі? Чи
правильно лежить зошит? Візьміть ручку. Скількома пальцями ви її тримаєте?
Завдання 3. Каліграфічна хвилинка.
— Наступне завдання — від вчителя лісової школи. Воно таке: пропишіть
букву, яка є спільною для слів: ставок, вікно і слива. (в)
— Рядкова буква в («ве») складається з двох елементів: верхньої петлі й
овалу.
Алгоритм написання рядкової букви в («ве»)
— Пишемо під рахунок і-раз, і-два-і.
Завдання 4. Розгадування анаграм.
— Наступне завдання — від працівників
друкарні, які надіслали нам анаграми. Здогадайтесь, які слова зашифровані.
(Літо,
сітка, вікно, косар, просо, роса, ранок)
Завдання 5. Запис букв під диктовку.
— Ви довели,
що вмієте розгадувати ребуси, писати букву в («ве») . Покажіть, що ви добре
пишете й інші букви. Запишіть букви: л, с, а, і, р, т, в, и, к.
Завдання 6. Гра «Хто більше?»
— Утворіть слова, використовуючи букви, які
ви записали. (Стіл, лавка, віл, сітка, кіт, ліс, рис)
Фізкультхвилинка
Пугач хвалиться пінгвіну:
— Півень дав мені пір’їну.
Причеплю, причепурюся,
Потім паві покажуся.
Завдання 7. Письмо складів під диктовку.
— Наступне
завдання — це незвичайні склади, які ви маєте записати під диктовку. Візьміть
ручки. Починаємо писати: во ли сі но ра но.
— Якщо ви
правильно все записали і не пропустили жодного складу, то ви зможете прочитати
п’ять двоскладових слів, утворені з першого і другого складів, з другого і
третього складів... Назвіть ці слова. (Воли, лисі, сіно, нора, рано)
Завдання 8. Відгадування загадок і запис слів-відгадок.
— Ще одне завдання — це загадки із
загадкового будинку.
Відгадайте їх і запишіть слова-відгадки.
Він дрімучий
та темний,
завжди ріс він і росте,
Не загляне
тепле сонце
Крізь гілля
його густе.
Що це? (Ліс)
• Хоч бачить
він погано,
Але копа
старанно.
Під землею
вирив хід
Сліпкуватий
сірий... (кріт).
•
Відкриваються щоночі
Величезні її
очі.
Землю
темрява вкрива —
Полювать
летить... (сова).
•
Здивувалась дітвора:
«Це тварина
чи гора?
Як же їсть
він, як він п’є?»
А для цього хобот є! (Слон)
— Прочитайте
слова, які ви записали.
— Яке слово
зайве? Чому?
Фізкультхвилинка
У ставку
гусак стоїть,
Гусенята й
гуска.
Гусенята
плюскотять,
Гуска носом плюска.
Завдання 9. Письмо речення під диктовку.
— Наступне
завдання — від садівника. Запишіть речення.
Тарас полив липку влітку.
— Чому ми
мусимо дбати про дерева?
— Розкажіть,
як ви дбаєте про рослини.
IV. Підсумок
уроку
— Згадайте,
що робили сьогодні на уроці?
— Сьогодні ви добре впорались з усіма
завданнями і продемонстрували міцні знання і гарні вміння.
Немає коментарів:
Дописати коментар