четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок № 86 Закріплення вміння писати вивчені букви. Розвиток зв’язного мовлення


Урок 86 (письмо)
Тема. Закріплення вміння писати вивчені букви. Розвиток зв’язного мовлення
Мета: закріпити знання учнів про букви; удосконалювати вміння учнів писати букви, склади та речення під диктовку; розвивати логічне мислення та мовлення учнів; виховувати уважність, охайність, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: конверт із завданнями, каса букв, картка-зразок написання рукописної букви в, картки-анаграми.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці я пропоную вам зіграти у гру «Що? Де? Коли?». Наш клас сьогодні гратиме проти жителів лісової долини, які хочуть перевірити ваші знання та вміння.
III. Робота над матеріалом уроку
Завдання 1. Гра «Буква заблукала».
— Перше завдання: ви маєте виправити помилки, яких припус­тилися учні лісової долини.
На магнітній дошці:
• Букви, що позначають голосні звуки: О С У М А.
• Букви, що позначають приголосні звуки: Л К І Р Т.
Учні виправляють помилки, вставляють букви на місце.
Завдання 2. Повторення гігієнічних правил письма.
Наступне завдання — від лікаря, який хоче дізнатися, чи пра­вильно ви сидите за партою: чи рівна у вас спинка, чи стоять ноги на підлозі? Чи правильно лежить зошит? Візьміть ручку. Скілько­ма пальцями ви її тримаєте?
Завдання 3. Каліграфічна хвилинка.
— Наступне завдання — від вчителя лісової школи. Воно таке: пропишіть букву, яка є спільною для слів: ставок, вікно і слива. (в)
— Рядкова буква в («ве») складається з двох елементів: верх­ньої петлі й овалу.
Алгоритм написання рядкової букви в («ве»)
— Пишемо під рахунок і-раз, і-два-і.
Завдання 4. Розгадування анаграм.
— Наступне завдання — від працівників друкарні, які надісла­ли нам анаграми. Здогадайтесь, які слова зашифровані.
(Літо, сітка, вікно, косар, просо, роса, ранок)
Завдання 5. Запис букв під диктовку.
— Ви довели, що вмієте розгадувати ребуси, писати букву в («ве») . Покажіть, що ви добре пишете й інші букви. Запишіть бук­ви: л, с, а, і, р, т, в, и, к.
Завдання 6. Гра «Хто більше?»
— Утворіть слова, використовуючи букви, які ви записали. (Стіл, лавка, віл, сітка, кіт, ліс, рис)
Фізкультхвилинка
Пугач хвалиться пінгвіну:
— Півень дав мені пір’їну.
Причеплю, причепурюся,
Потім паві покажуся.
Завдання 7. Письмо складів під диктовку.
— Наступне завдання — це незвичайні склади, які ви маєте за­писати під диктовку. Візьміть ручки. Починаємо писати: во ли сі но ра но.
— Якщо ви правильно все записали і не пропустили жодного складу, то ви зможете прочитати п’ять двоскладових слів, утворені з першого і другого складів, з другого і третього складів... Назвіть ці слова. (Воли, лисі, сіно, нора, рано)
Завдання 8. Відгадування загадок і запис слів-відгадок.
— Ще одне завдання — це загадки із загадкового будинку.
Відгадайте їх і запишіть слова-відгадки.
Він дрімучий та темний,
завжди ріс він і росте,
Не загляне тепле сонце
Крізь гілля його густе.
Що це? (Ліс)
• Хоч бачить він погано,
Але копа старанно.
Під землею вирив хід
Сліпкуватий сірий... (кріт).
• Відкриваються щоночі
Величезні її очі.
Землю темрява вкрива —
Полювать летить... (сова).
• Здивувалась дітвора:
«Це тварина чи гора?
Як же їсть він, як він п’є?»
А для цього хобот є! (Слон)
— Прочитайте слова, які ви записали.
— Яке слово зайве? Чому?
Фізкультхвилинка
У ставку гусак стоїть,
Гусенята й гуска.
Гусенята плюскотять,
Гуска носом плюска.
Завдання 9. Письмо речення під диктовку.
— Наступне завдання — від садівника. Запишіть речення.
Тарас полив липку влітку.
— Чому ми мусимо дбати про дерева?
— Розкажіть, як ви дбаєте про рослини.
IV. Підсумок уроку
— Згадайте, що робили сьогодні на уроці?
— Сьогодні ви добре впорались з усіма завданнями і продемон­стрували міцні знання і гарні вміння.



Немає коментарів:

Дописати коментар