четвер, 6 вересня 2012 р.

Урок № 88 Письмо рядкової літери е, складів та слів із нею


Урок 88 (письмо)
Тема. Письмо рядкової літери е, складів та слів із нею
Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви е, писати її в рядках зошитах, у складах та словах; розвивати мислення, площу зорового сприймання, мовлення учнів, уважність; виховувати доброзичливість, охайність при письмі.
Обладнання: картки для «Сходів-читалочки», макет квітки для складання складів, зразок рукописної букви е, фішки для складання звукових моделей, розрізна азбука.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Звукові аналітичні й синтетичні вправи зі звуками
1 Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці)
— Я називатиму слова. Якщо у них є звук [е] на початку слова, то плескає перший ряд, якщо у середині — другий ряд, якщо в кін­ці — третій ряд.
Стежка, екран, сонце, небо, ліс, Еверест, віконце, диван, елек­трика, поле, село.
2 «Сходи-читалочки»
— Зійдіть сходами (прочитавши їх) і скажіть, яка буква є спіль­ною і для яких слів.
Словникова робота
• Соли — наказ, прохання сипати сіль у їжу.
• Словник — книга, у якій подані слова певної мови (з пояснен­ням, перекладом тощо).
• Перука — штучний головний покрив з синтетичного або справжнього волосся (парик).
• Перукар — майстер, який підстригає, робить зачіску.
3 Утворення складів типу злиття
— Подивіться на квітку, утворіть можливі склади з буквою е.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— На цьому уроці ви будете вчитися писати малу рядкову бук­ву е, склади та слова з нею.
IV. Демонстрування зразка рукописної літери е у сітці зошита
— Подивіться на рукописну букву е, порівняйте її з друкованою (вони дуже схожі).
V. Аналіз графічної будови з переліком елементів
— Рядкова буква е складається з одного елемента: петлі, що не виходить за межі робочого рядка.
VI. Засвоєння конфігурації літери
1 Показ написання літери на дошці з поясненням послідовностізображення елементів
Алгоритм написання рядкової букви е
2 Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя під рахунок і-раз-і
3 Аналіз зразка букви в навчальному зошиті (з друкованою основою)
VII. Вправи з письма
1 Обведення літери за поданим у зошиті пунктирним зображенням
Пальчикова гімнастика
Вихідне положення: пальці обох рук зі­брані пучкою і стикаються кінчиками.
«Надуваємо кульку»: надати пальцям таке положення, яке буває, коли руки тримають м’ячик або кульку. «Кулька лопнула»: пальці повертаються у вихідну позицію.
Пружну кульку я надую,
Мотузочок зав’яжу.
Ну, а потім її здую,
Всім цей фокус покажу.
2 Письмо трьох літер (самостійно)
3 Зіставлення написаних літер за зразком. Аналіз помилок
4 Дописування рядка літери
5 Звуко-буквений аналіз слів-відгадок з побудовою схем фішками і викладанням з букв розрізної азбуки
• Не пташка, а з крилами,
Не бджола, а над квітами літає. (Метелик)
Вийшла звідкись гарна дівка,
На ній стрічка-семицвітка,
А де з річки воду брала,
Там коромисло зламала. (Веселка)
• Летить, а не горобець, виє, а не звір. (Вітер)
6 Письмо буквосполучення еле
7 Гра «Хто уважний?»
Учитель на набірному полотні викладає слово. Діти уважно його чита­ють, називають букви. Потім заплющують очі, а вчитель змінює слово. Діти розплющують очі, читають слово і пояснюють, що в ньому змінилося.
Тік — кіт, сир — рис, село — осел, пилка — липка, носик — синок.
8 Письмо слова село
9 Звуко-буквений аналіз слова весло з наступним записом за зразком
— Викладіть звукову модель слова весло за допомогою фішок.
— Скільки звуків у слові? Скільки букв?
— Скільки приголосних? Назвіть їх.
— Скільки голосних? Назвіть їх.
Фізкультхвилинка
Журавлики-веселики
Одлинули й нема.
Із рукава метелики
Витрушує зима.
Метеликів ми ловимо,
Стрибаєм, біжимо,
По килиму пуховому
До хати несемо.
10 Письмо слова весело
11 Добирання слів з виучуваним звуком, які відповідають на питання який?
— Які слова зі звуком [е], що відповідають на питання який?, ви знаєте? (Веселий, дерев’яний, червоний, зелений, великий, пері­одичний...)
12 Складання з одним зі слів (на вибір) речення. Запис моделі речення
13 Запис речення в зошитах
VIII. Підсумок уроку. Коментар учителя до роботи учнів
і її результатів
— Яку букву навчилися писати?
— Який звук нею позначається на письмі?
— Молодці, ви добре працювали сьогодні на уроці!



Немає коментарів:

Дописати коментар