Урок 96 (письмо)
Тема. Закріплення знань учнів про вивчені букви. Списування з друкованого тексту
Мета: удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, збагачувати
словниковий запас дітей, вміння записувати слова і речення під диктовку;
закріплювати навички писати рядкові та великі літери, поєднувати їх у словах і
реченнях під диктовку, складати речення за схемою; розвивати увагу під час
списування з друкованого тексту, фонематичний слух, увагу, пам’ять, образне
мислення та мовлення; виховувати охайність при письмі та дотримання норм
каліграфічного письма, бережливе ставлення до природи, почуття відповідальності
за збереження довкілля.
Обладнання: зображення Буратіно, фішки-золоті ключики, картки із
завданнями, предметні малюнки: літак, капуста, автобус, морква.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
— До нас в гості завітав Буратіно. Ви ж знаєте хто це? Так, це казковий
герой, якого тато Карло відправив до школи вчитися. Але з ним сталася пригода,
під час якої він розгубив всі літери з Букваря. Допоможемо йому їх позбирати?
1 Повторення знань учнів про звуки та букви
— На які групи поділяються звуки? (Голосні та приголосні)
— Чим голосні звуки відрізняються від приголосних? (Голосні звуки
вимовляються без перешкод, а при вимові приголосних звуків є перешкоди: зуби,
губи, язик.)
— Якими буквами позначаються голосні звуки? (а, о, у, и, і, е)
— Які букви, що позначають приголосні звуки, ви вивчили?(в, д, к, л, м, н,
п, р, с, т)
— Нашому гостеві сподобалося те, як ви швиденько впоралися з його
завданням, а тому він захотів ще побачити, як вони правильно пишуться і чи
гарно це у вас виходить. Тож, перед тим, як почати виконувати завдання, слід
повторити правила, яких потрібно дотримуватися на письмі.
2 Повторення гігієнічних правил письма
— Давайте згадаємо, як правильно сидіти під час письма.
— Як правильно тримати спинку під час письма?
— Де стоять ніжки?
— Де мають лежать лікті?
— Як перевірити відстань між партою та грудьми?
— Якою повинна бути відстань від зошита до очей? Як це перевірити?
— Покажіть, як правильно тримати ручку.
— Перевірте одне одного.
— Давайте згадаємо, як правильно покласти зошит.
— Давайте згадаємо, як називаються наші пальчики. (Діти промовляють назви
пальців.)
— Візьміть ручку в ту руку, якою ви будете писати.
— Скількома пальцями ви тримаєте ручку?
— Як вони називаються?
— Що роблять під час письма інші пальчики?
3 Каліграфічна хвилинка
1) Письмо букв, що позначають голосні звуки.
2)
Письмо букв, що позначають приголосні звуки.
3)
Письмо буквосполучень: Бу, ур, ра, ат, ті, ін, но.
— Які
буквосполучення ми написали з високим з’єднанням?
—
Назвіть буквосполучення з середнім з’єднанням.
—
Низьке з’єднання.
4
Письмо слів (запис слова Буратіно)
III.
Повідомлення теми і завдань уроку
— Я
думаю, ви вже здогадалися, що сьогодні на уроці ми з вами повторимо всі звуки і
букви, якими вони позначаються, та будемо виконувати багато цікавих вправ. А за
кожне правильно виконане завдання Буратіно вам даватиме фішки — золоті ключики,
і в кінці уроку ми побачимо, хто найкраще знає вивчені нами раніше букви.
IV. Робота над матеріалом уроку
1
Бесіда за матеріалом уроку читання
— Про
що ми говорили на уроці читання?
—
Який текст ми прочитали?
—
Саме так. А ви пам’ятаєте, яка гарна була «галявина» у подруги Буратіно —
Мальвіни?
— А
як можна перетворити пустир на чудовий та затишний край?
2
Словниковий диктант
•
Парк — великий сад або гай для прогулянок з алеями, квітниками, а також з
обладнанням для відпочинку і розваг.
•
Пустир — незабудоване, запущене місце.
Запис
слів під диктовку: парк, пустир, ставок.
—
Поставте у словах наголос.
3
Звуко-буквений аналіз слова пустир
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П’ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.
4 Списування з карток
—
Прочитайте. Спишіть, вставляючи замість пропусків потрібні літери, підкресліть
їх.
1-й варіант
Пасіка у по..і. У лісі ли..и. Пилип сі.. коло вули..ів.
2-й варіант
Ні..а по..ола і співала. Сла..ко косив.. ..ама сапала.
Перевірка — в парах, взаємоперевірка.
5 Складання речення зі слів для довідок за
схемою
Слова
для довідок: кватирка, ворота, влітку.
6 Словникова робота
— Хто
знає, що таке кватирка?
Кватирка — шибка у вікні, вставлена в раму, яку можна відчиняти
для провітрювання приміщення
7 Робота за підручником
Переписати скоромовку з Букваря (с. 69).
Пальчикова гімнастика
У берізки кора гладенька
|
(Гладять
руки, то одну, то другу.)
|
Листочки
ось такі маленькі.
|
(З’єднують
почергово всі пальці з великим пальцем.)
|
Листочки
з вітром розмовляють тихенько,
|
(Ш-ш-ш)
|
До
нас віти простягають.
|
(Руки
вперед.)
|
Берізка
плаття одягла зелененьке,
|
(Проводять
кистями рук від плечей до колін.)
|
Стала
чепурненька.
|
(Кружляють.)
|
Вітерець
тихо повіває,
|
(Руки
вгору.)
|
Берізку
вліво-вправо нахиляє.
|
(Нахили
рук вліво-вправо.)
|
Родина, понеділок, середа, дерево, весна, село, літо,
квітка, осінь.
3 Спишіть слова. Підкресліть букви, що позначають тверді
приголосні звуки
Став,
коник, вудка, роса, театр, скатертина, сніданок.
4
Малюнковий диктант
Літак,
капуста, автобус, морква.
— Як
можна погрупувати ці слова?
— В
одну колонку запишіть слова — назви овочів, а в другу — слова — назви
транспортних засобів.
Усно
зробіть звуко-буквений розбір слів.
—
Складіть речення з одним із цих слів.
VI.
Підсумок уроку
Підрахунок
фішок та визначення кращого знавця вивчених букв.
—
Правопис яких букв ми повторили сьогодні на уроці?
— Що
виконували?
— Із
яким завданням впоралися легко?
— Під час виконання яких завдань виникли труднощі?
Немає коментарів:
Дописати коментар