пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 98 Письмо рядкової букви з («зе»), складів та слів із нею


Урок 98 (письмо)
Тема. Письмо рядкової букви з («зе»), складів та слів із нею
Мета: навчити писати рядкову літеру з («зе»), склади, слова з нею, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння аналізувати структуру букви, порівнювати її з іншими буквами, увагу, спостережливість, кмітливість; працювати над розвитком в учнів зв’язного мовлення; виховувати в дітей охайність при письмі та дотримання норм каліграфічного письма, бережливе ставлення та любов до природи.
Обладнання: фішки для звукових моделей, предметні малюнки: верболіз, замок і замок, картки з друкованими і рукописними буквами.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас
Цікаві дії на уроці
Пропоную я для вас.
Станьте струнко, не лініться,
Один одному всміхніться,
Приготуйте без мороки все,
Потрібне до уроку.
Приготовлено? — Хиток.
Починаєм наш урок.
II. Актуалізація опорних знань
1 Бесіда
— Яку букву вивчили на уроці читання?
— На що вона схожа?
— Які звуки вона позначає на письмі?
2 Повторення вивченого на уроці читання висловлювання
Буква «зе» на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [з] і м’який [з′].
3 Гра «Впіймай звук»
У полі, в лісі проживають,
А хатиноньки не мають —
Довговухі стрибунці,
Сірі й білі є зайці.
Взимку від лисиць тікають,
Їстоньки собі шукають:
Обгризають верболіз,
Кору кленів і беріз.
В. Бутрім
4 Словникова робота
— Що обгризають зайці взимку? (Верболіз)
Верболіз — високий кущ або невелике дерево з довгими блискучи­ми гілками і вузьким листям, що росте зазвичай у вологих місцях.
5 Звуко-буквений аналіз слова верболіз
III. Повідомлення теми та завдань уроку
— На цьому уроці письма ви навчитесь писати рядкову літеру з («зе»), а також склади і слова з нею.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Демонстрування та порівняння друкованої літери з відповідною їй рукописної, з раніше вивченими літерами
2 Показ і пояснення вчителем написання букви на дошці
— Рядкова буква з («зе») складається з двох елементів: малень­кого правого півовала і великого правого півовала, що переходить у петлю.
Алгоритм написання рядкової букви з («зе»)
Зошит свій я розгортаю
І похило покладу,
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
3 «Письмо» букви у повітрі
V. Робота в зошиті (с. 60)
1 Письмо букви по пунктирах зразка, потім — самостійно до кінця рядка
2 Письмо складів і слів (звертається увага на з’єднання букви з іншими буквами)
Пальчикова гімнастика
ЗАЙЧИК
Варіант 1. Вихідне положення: вказівний та середній пальці витягнути вверх, мізинець та безіменний притиснути до долоні ве­ликим пальцем. Утримувати пальці в такому положенні на раху­нок до 5–10. Вправу виконувати спочатку кожною рукою по черзі, потім — обома руками одночасно.

На зеленому лужку,
Плигав зайчик в кожушку.
Варіант 2. Вихідне положення (див. варіант 1).
Згинати та розгинати вказівний та середній пальці (униз — уверх) на рахунок «раз — два».
Варіант 3. Вихідне положення: ліва рука — «зай­чик»; права рука — випрямлена долоня накриває зверху «зайчика» — це «сосна». Змінюємо положен­ня рук: права рука — «зайчик», ліва рука — «сосна». Змінювати положення рук 3–4 рази.
Раптом град пішов з дощем,
Заховався під кущем.
Варіант 4. Вихідне положення: вказівний та серед­ній пальці підняті угору; великий пальчик стукає по безіменному та мізинцю.
Зайцю барабан дали,
Він застукав: «Раз-два-три»!
3 Письмо речення
VI. Узагальнення та систематизація вивченого
1 Гра «Вгадай букву»
Учні вгадують букву за першим елементом й дописують інші елементи.
2 Списування з дошки
— Спишіть. Підкресліть букви, між якими стоїть буква з («зе»).
Зірка, зошит, візок, морозиво, озеро, залізо.
Фізкультхвилинка
Клас принишк,
Настала тиша.
Вже ніхто нічого не пише.
Треба паузу зробити,
Щоб здоров’ячко зміцнити.
Стали, сіли,
Сіли, стали,
Поробили різні вправи.
На сусіда подивились,
Усміхнулись, звеселились,
Й до роботи знову взялись.
3 Робота над малюнком в зошиті (розмальовування)
4 Робота над загадкою
Нелегку я службу маю —
Мовчки дім охороняю.
Будь-хто в хату потрапля
Без надійного… (замка).
В. Степанов
— Назвати слово-відгадку до цієї загадки вам допоможе спосте­режливість. Подумайте, що є в дверях кожного будинку або квар­тири? (Замок) На який звук починається слово? А зараз послухай­те, яке значення може мати ще слово замок. (Слово-відгадка означає пристрій для замикання дверей у приміщенні, застібка в намисті браслета, металева або пластмасова застібка для одягу, папок, портфелів.)
5 Вправа «Думай про наголос»
— Подивіться на речення, яке записане на дошці, і подумайте, в яких словах треба правильно поставити наголос. Прочитайте це речення вголос і поясніть, чому саме так ви визначили наголос.
Двері замку були на замку.
6 Складання речень за схемою
VII. Підсумок уроку
— Яку букву навчилися сьогодні писати?
— Чи важко було писати цю букву?
— Які слова з цією літерою ви писали?

Немає коментарів:

Дописати коментар