Я і Україна 1 клас
Тема: Чим ми чуємо.
Мета: розширювати знання учнів про орган слуху та його роль у житті людини. Розвивати чутливість слуху, уміння слухати інших людей. Виховувати санітарно-гігієнічні навички догляду за органами чуттів.
Обладнання: таблиця «Орган слуху», кольорові ілюстрації, плівка із записом різних звуків, фішки із зображенням тварин, розрізне лото.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
1. Дзвоник всім нам дав наказ —
До роботи швидше, клас.
Попрацюєм всі старанно,
Щоб пройшов Урок немарно.
2. Повторення вивченого. Фронтальне опитування.
— Який орган зору ви знаєте?
— Продовжити речення:
• Очі потрібні, щоб
• Не можна витирати очі брудними руками, тому що
• Окуляри не соромно носити, тому що
3. Творча робота.
Утворіть із складів слова і вимовте їх:
О-ля-ку-ри кар-лі чі-о.
II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності
1. Повідомлення теми і завдань уроку.
Кожна людина має п'ять органів чуттів (зір, слух, смак, нюх, дотик). Сьогодні ми поговоримо про ще один орган чуття — це слух. Ви дізнаєтесь, чим ми чуємо, як потрібно розвивати слух, санітарно-гігієнічні навички догляду за органами чуттів.
2. Відгадування загадки.
Самі мовчать, а нам допомагають почути тих, хто розмовляє й весело співає. (Вуха).
3. Бесіда.
— Так. Це вуха.
— Покажіть, де у вас є вуха?
— Як ви гадаєте, навіщо нам вуха? Ваші вуха уловлюють мільйони звуків. Ви можете чути одночасно шепіт подруги, гамір вулиці, тікання годинника, музику, гуркіт грому. А зараз закрийте очі. (Звучить запис звуків: гудіння бджоли, шум листя, спів птахів).
— Які звуки ви почули? Чи допомагають вам очі?
4. Гра «Відгадай, чиї вуха виглядають». Погляньте на малюнок. Назвіть, чиї вуха виглядають із-за паркану. (Діти показують фішки із зображенням відповідних тварин — лисиці, ведмедя, зайця, собаки, віслюка )
Висновок: Люди і тварини мають вуха. Надто чутні вуха тварин іноді рятують їм життя.
Фізкультхвилинка
Проти сонця на горбочку
Витягаються дубочки.
Свіжий вітер повіва,
Міцне гілля нагина.
Так щоранку всі дубочки
Роблять вправи на горбочку -
І тому вони гнучкі,
І тому вони стрункі.
5. Робота з підручником: читання вчителем казки у підручнику, с. 13.
Обговорення казки.
— Як би ви назвали казку?
— Назвіть дійових осіб?
— Хто перший постукав до хатинки Равлика?
— Як стукав Жук?
— Як стукав їжачок?
— Як ви гадаєте, чому Равлик не відчинив двері Жукові та їжачку?
— А як стукав Дощик?
— Чому Равлик відчинив йому двері?
— Чому навчила вас ця казочка?
6. Гра «Впізнайте за голосом, хто покликав».
Один учень виходить до дошки, стає спиною до дітей. Один з учнів його кличе. Дитина відгадує, хто кликав його.
7. Робота у зошиті, с. 7.
— Чи подобається вам поведінка вовка? Чому?
— Як ви розумієте вислів «Не пропускай повз вуха пояснення вчителя»?
Хвилинка-цікавинка
Якби ми не могли чути, то не могли б і говорити. Адже для того, щоб навчитися говорити, дитина спочатку довго слухає і тільки згодом намагається повторити звуки, а потім слова, які вимовляють її батьки. Якщо дитина народжується глухою, вона, як правило, не може навчитися говорити.
Фізкультхвилинка
Хмарка сонечко закрила,
Слізки дрібнії зронила.
Ми ті сльози позбираєм,
У травичці пошукаєм.
Пострибаєм, як звірятка,
Політаєм, як пташки.
Всі веселі, от чудово,
За роботу сіли знову.
8. Знайомство учнів із правилами, яких потрібно дотримуватись, щоб мати добрий слух. Хвороби вух можуть призвести до зниження слуху і навіть до глухоти, тому треба стежити за їхньою чистотою, уникати травмування.
1. Вуха треба мити регулярно, щоб сірка не збиралася у слуховому проході.
2. Якщо у вухо залізла комаха, то у вухо треба закапати декілька крапель рослинної олії, або теплої води і нахилити голову так, щоб комаха разом з рідиною вийшла назовні.
3. Не намагайтеся чистити вуха сірником або гострим предметом. Можна пошкодити слух.
4. Бережіть вуха від застуди. Не виходьте в холодну, вітряну погоду на вулицю без головного убору.
5. Щоденне тривале прослухування надто гучної музики призводить до погіршання слуху.
6. Намагайтеся не кричати, розмовляйте не голосно.
III. Формування вмінь та навичок
1. Повторення відомостей про слух.
— Чому потрібно берегти вуха?
— Чи може людина навчитися говорити, коли наро-
дилася глухою?
2. Робота бригадами.
Гра «Розрізне лото».
Скласти малюнки, на яких зображені фрагменти правил, яких необхідно дотримуватись для збереження слуху.
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ
Двоє лисенят
завжди поруч сидять. (Вуха)
Барабанна перетинка закриває вхід у середнє вухо, тому вода, що
потрапила в нього через якийсь час витікає.
Зовнішнє вухо — це видима частина вуха, вушна раковина і слуховий прохід, що закінчується барабанною перетинкою. Барабанна перетинка — це частина шкіри, яка коливається у такт
звукових хвиль. Ці коливання досягають середнього вуха і передаються до головного мозку.
Середнє вухо знаходиться за барабанною перетинкою. У ньому коливання посилюються у 50 разів, тому ми можемо чути дуже тихі звуки. У внутрішньому вусі є слуховий равлик, який посилає звукові імпульси по слуховому нерву до слухового центру головного мозку.
Тема: Чим ми чуємо.
Мета: розширювати знання учнів про орган слуху та його роль у житті людини. Розвивати чутливість слуху, уміння слухати інших людей. Виховувати санітарно-гігієнічні навички догляду за органами чуттів.
Обладнання: таблиця «Орган слуху», кольорові ілюстрації, плівка із записом різних звуків, фішки із зображенням тварин, розрізне лото.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
1. Дзвоник всім нам дав наказ —
До роботи швидше, клас.
Попрацюєм всі старанно,
Щоб пройшов Урок немарно.
2. Повторення вивченого. Фронтальне опитування.
— Який орган зору ви знаєте?
— Продовжити речення:
• Очі потрібні, щоб
• Не можна витирати очі брудними руками, тому що
• Окуляри не соромно носити, тому що
3. Творча робота.
Утворіть із складів слова і вимовте їх:
О-ля-ку-ри кар-лі чі-о.
II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності
1. Повідомлення теми і завдань уроку.
Кожна людина має п'ять органів чуттів (зір, слух, смак, нюх, дотик). Сьогодні ми поговоримо про ще один орган чуття — це слух. Ви дізнаєтесь, чим ми чуємо, як потрібно розвивати слух, санітарно-гігієнічні навички догляду за органами чуттів.
2. Відгадування загадки.
Самі мовчать, а нам допомагають почути тих, хто розмовляє й весело співає. (Вуха).
3. Бесіда.
— Так. Це вуха.
— Покажіть, де у вас є вуха?
— Як ви гадаєте, навіщо нам вуха? Ваші вуха уловлюють мільйони звуків. Ви можете чути одночасно шепіт подруги, гамір вулиці, тікання годинника, музику, гуркіт грому. А зараз закрийте очі. (Звучить запис звуків: гудіння бджоли, шум листя, спів птахів).
— Які звуки ви почули? Чи допомагають вам очі?
4. Гра «Відгадай, чиї вуха виглядають». Погляньте на малюнок. Назвіть, чиї вуха виглядають із-за паркану. (Діти показують фішки із зображенням відповідних тварин — лисиці, ведмедя, зайця, собаки, віслюка )
Висновок: Люди і тварини мають вуха. Надто чутні вуха тварин іноді рятують їм життя.
Фізкультхвилинка
Проти сонця на горбочку
Витягаються дубочки.
Свіжий вітер повіва,
Міцне гілля нагина.
Так щоранку всі дубочки
Роблять вправи на горбочку -
І тому вони гнучкі,
І тому вони стрункі.
5. Робота з підручником: читання вчителем казки у підручнику, с. 13.
Обговорення казки.
— Як би ви назвали казку?
— Назвіть дійових осіб?
— Хто перший постукав до хатинки Равлика?
— Як стукав Жук?
— Як стукав їжачок?
— Як ви гадаєте, чому Равлик не відчинив двері Жукові та їжачку?
— А як стукав Дощик?
— Чому Равлик відчинив йому двері?
— Чому навчила вас ця казочка?
6. Гра «Впізнайте за голосом, хто покликав».
Один учень виходить до дошки, стає спиною до дітей. Один з учнів його кличе. Дитина відгадує, хто кликав його.
7. Робота у зошиті, с. 7.
— Чи подобається вам поведінка вовка? Чому?
— Як ви розумієте вислів «Не пропускай повз вуха пояснення вчителя»?
Хвилинка-цікавинка
Якби ми не могли чути, то не могли б і говорити. Адже для того, щоб навчитися говорити, дитина спочатку довго слухає і тільки згодом намагається повторити звуки, а потім слова, які вимовляють її батьки. Якщо дитина народжується глухою, вона, як правило, не може навчитися говорити.
Фізкультхвилинка
Хмарка сонечко закрила,
Слізки дрібнії зронила.
Ми ті сльози позбираєм,
У травичці пошукаєм.
Пострибаєм, як звірятка,
Політаєм, як пташки.
Всі веселі, от чудово,
За роботу сіли знову.
8. Знайомство учнів із правилами, яких потрібно дотримуватись, щоб мати добрий слух. Хвороби вух можуть призвести до зниження слуху і навіть до глухоти, тому треба стежити за їхньою чистотою, уникати травмування.
1. Вуха треба мити регулярно, щоб сірка не збиралася у слуховому проході.
2. Якщо у вухо залізла комаха, то у вухо треба закапати декілька крапель рослинної олії, або теплої води і нахилити голову так, щоб комаха разом з рідиною вийшла назовні.
3. Не намагайтеся чистити вуха сірником або гострим предметом. Можна пошкодити слух.
4. Бережіть вуха від застуди. Не виходьте в холодну, вітряну погоду на вулицю без головного убору.
5. Щоденне тривале прослухування надто гучної музики призводить до погіршання слуху.
6. Намагайтеся не кричати, розмовляйте не голосно.
III. Формування вмінь та навичок
1. Повторення відомостей про слух.
— Чому потрібно берегти вуха?
— Чи може людина навчитися говорити, коли наро-
дилася глухою?
2. Робота бригадами.
Гра «Розрізне лото».
Скласти малюнки, на яких зображені фрагменти правил, яких необхідно дотримуватись для збереження слуху.
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ
Двоє лисенят
завжди поруч сидять. (Вуха)
Барабанна перетинка закриває вхід у середнє вухо, тому вода, що
потрапила в нього через якийсь час витікає.
Зовнішнє вухо — це видима частина вуха, вушна раковина і слуховий прохід, що закінчується барабанною перетинкою. Барабанна перетинка — це частина шкіри, яка коливається у такт
звукових хвиль. Ці коливання досягають середнього вуха і передаються до головного мозку.
Середнє вухо знаходиться за барабанною перетинкою. У ньому коливання посилюються у 50 разів, тому ми можемо чути дуже тихі звуки. У внутрішньому вусі є слуховий равлик, який посилає звукові імпульси по слуховому нерву до слухового центру головного мозку.
Немає коментарів:
Дописати коментар