Природа 2 клас
Тема: Наші проекти. Лісова аптека
Мета: розповісти учням про лікарські рослини лісів, їх властивості; вчити бути обережними з незнайомими рослинами і їх плодами; обговорити з учнями, плоди яких рослин можна куштувати; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
Учні презентують малюнки зі скаргами від природи.
2. С лухання вірша
Аптека зелена,
Зелена аптека!
Від тебе й від мене
Вона недалеко.
Зелена аптека
Лежить навкруги,
Зелені горби
І зелені луги,
Зелені сади, і ліси, і поля,—
Уся наша рідна, квітуча земля!
Зелена аптека — це трави і квіти,
Що в кошик збирають дорослі і діти.
Зелена аптека, що бачим навкруг,—
Це наш помічник і хороший друг!
Зелену аптеку слід кожному знати:
Крушина, фіалка,
Конвалія, м’ята,
Вільха, деревій, бузина і чорниці,
Черемха і пижмо,
Шипшина й суниці.
III. По відомлення теми і мети уроку
— Тема нашого уроку — «Лісова аптека».
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 144–145)
— Вам відомо багато рослин, серед них є ті, які називають лікарськими. Вони допомагають людині боротися із хворобами, бо мають лікувальні властивості. Ліс був першою «аптекою», до якої люди з давніх часів йшли по ліки.
— Розгляньте малюнки на с. 145. Які лікарські рослини вам відомі?
— З’ясуйте, які із цих рослин ростуть у вашій місцевості. Які вони мають лікувальні властивості? Які ще лікарські рослини зростають у вашому краї?
— Дізнайтеся, коли краще заготовляти рослини і як їх зберігати. Отримані відомості запишіть у зошит самостійно або з допомогою дорослого. Доповніть їх фотографіями, малюнками. Під час прогулянки у ліс (парк) зберіть рослини для домашньої аптечки. Проведіть презентацію вашої роботи. Оцініть її результати.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Ч итання оповідання Б. Вовка «Зелена аптека»
Зелена аптека
Мишко з дідусем мало не щодня бувають у лісі. Дідусь тут як удома. Усе знає. Де треба шукати ягоди. Де ховаються гриби. Добре знається на травах і квітах. Якось сказав дідусь, що ліс — то зелена аптека. І цим дуже здивував Мишка. Зелена аптека? Чому це ліс — аптека? А дідусь усміхнувся та й мовив:
— Почекай, онучку, побачиш чому. Йдуть вони лісом навесні — квітнуть конвалії. Дід і каже:
— Приглянься-но, Михайлику, до цієї квітки. Гарненька. Духмяна. Та ще й цілюща. З неї ліки готують. Для тих, у кого серце хворе. Ідуть лісовою стежкою дідусь з онуком улітку.
— Придивляйся до квіток, до трав, онучку, придивляйся. Бачиш, деревій цвіте, а отам, де метелик, лісові калачики. Великої цілющої сили й ці квіти. Ось на краєчку стежки помітили листя подорожника. Дід зупиняє онука:
— Обережніше ступай, Мишко, та запам’ятай: ця рослина до стежок і доріг тулиться. Тому й зветься подорожником. Непоказний він, а людині справжній друг. Знадобиться зупинити кров, загоїти рану — стане подорожник у пригоді. Бачиш, як багато цілющих трав, квітів у лісі? Тепер розумієш, чому називають ліс зеленою аптекою?
— Про які цілющі рослини ви дізналися?
2. Р обота над загадками про лікарські рослини
**********************************
Стоять на галявині сестрички
Золотії очі, білі косички. (Ромашка)
**********************************
Як припустить теплий дощик,
Я згорнусь в зелений кошик.
А коли година гожа,
Я на сонце в небі схожа. (Кульбаба)
**********************************
Викупана в сонечку
Стоїть собі донечка.
Бджоли сонячний медок
Дістають з її квіток. (Липа)
**********************************
Що то за рослина,
Що вбиває звіра? (Звіробій)
**********************************
Розкажу я вам до діла:
Жовтий сік у цього зілля
І квітки — жовтогарячі,
Має він таку задачу:
Рани людям лікувать
Всі про це повинні знать. (Чистотіл)
**********************************
Стоїть, коливається,
Головою величається,
А торкнеш — кусається. (Кропива)
**********************************
Лікує хвороби шлунка, кашель, гоїть рани
Листячко довгасте з жилками-нитками
Можеш ти прикласти до своєї рани.
Вздовж доріг, стежинок я люблю рости,
Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти. (Подорожник)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Які рослини називають лікарськими?
— Які лікарські рослини ви запам’ятали?
VII. До машнє завдання
Тема: Наші проекти. Лісова аптека
Мета: розповісти учням про лікарські рослини лісів, їх властивості; вчити бути обережними з незнайомими рослинами і їх плодами; обговорити з учнями, плоди яких рослин можна куштувати; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
Учні презентують малюнки зі скаргами від природи.
2. С лухання вірша
Аптека зелена,
Зелена аптека!
Від тебе й від мене
Вона недалеко.
Зелена аптека
Лежить навкруги,
Зелені горби
І зелені луги,
Зелені сади, і ліси, і поля,—
Уся наша рідна, квітуча земля!
Зелена аптека — це трави і квіти,
Що в кошик збирають дорослі і діти.
Зелена аптека, що бачим навкруг,—
Це наш помічник і хороший друг!
Зелену аптеку слід кожному знати:
Крушина, фіалка,
Конвалія, м’ята,
Вільха, деревій, бузина і чорниці,
Черемха і пижмо,
Шипшина й суниці.
III. По відомлення теми і мети уроку
— Тема нашого уроку — «Лісова аптека».
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 144–145)
— Вам відомо багато рослин, серед них є ті, які називають лікарськими. Вони допомагають людині боротися із хворобами, бо мають лікувальні властивості. Ліс був першою «аптекою», до якої люди з давніх часів йшли по ліки.
— Розгляньте малюнки на с. 145. Які лікарські рослини вам відомі?
— З’ясуйте, які із цих рослин ростуть у вашій місцевості. Які вони мають лікувальні властивості? Які ще лікарські рослини зростають у вашому краї?
— Дізнайтеся, коли краще заготовляти рослини і як їх зберігати. Отримані відомості запишіть у зошит самостійно або з допомогою дорослого. Доповніть їх фотографіями, малюнками. Під час прогулянки у ліс (парк) зберіть рослини для домашньої аптечки. Проведіть презентацію вашої роботи. Оцініть її результати.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Ч итання оповідання Б. Вовка «Зелена аптека»
Зелена аптека
Мишко з дідусем мало не щодня бувають у лісі. Дідусь тут як удома. Усе знає. Де треба шукати ягоди. Де ховаються гриби. Добре знається на травах і квітах. Якось сказав дідусь, що ліс — то зелена аптека. І цим дуже здивував Мишка. Зелена аптека? Чому це ліс — аптека? А дідусь усміхнувся та й мовив:
— Почекай, онучку, побачиш чому. Йдуть вони лісом навесні — квітнуть конвалії. Дід і каже:
— Приглянься-но, Михайлику, до цієї квітки. Гарненька. Духмяна. Та ще й цілюща. З неї ліки готують. Для тих, у кого серце хворе. Ідуть лісовою стежкою дідусь з онуком улітку.
— Придивляйся до квіток, до трав, онучку, придивляйся. Бачиш, деревій цвіте, а отам, де метелик, лісові калачики. Великої цілющої сили й ці квіти. Ось на краєчку стежки помітили листя подорожника. Дід зупиняє онука:
— Обережніше ступай, Мишко, та запам’ятай: ця рослина до стежок і доріг тулиться. Тому й зветься подорожником. Непоказний він, а людині справжній друг. Знадобиться зупинити кров, загоїти рану — стане подорожник у пригоді. Бачиш, як багато цілющих трав, квітів у лісі? Тепер розумієш, чому називають ліс зеленою аптекою?
— Про які цілющі рослини ви дізналися?
2. Р обота над загадками про лікарські рослини
**********************************
Стоять на галявині сестрички
Золотії очі, білі косички. (Ромашка)
**********************************
Як припустить теплий дощик,
Я згорнусь в зелений кошик.
А коли година гожа,
Я на сонце в небі схожа. (Кульбаба)
**********************************
Викупана в сонечку
Стоїть собі донечка.
Бджоли сонячний медок
Дістають з її квіток. (Липа)
**********************************
Що то за рослина,
Що вбиває звіра? (Звіробій)
**********************************
Розкажу я вам до діла:
Жовтий сік у цього зілля
І квітки — жовтогарячі,
Має він таку задачу:
Рани людям лікувать
Всі про це повинні знать. (Чистотіл)
**********************************
Стоїть, коливається,
Головою величається,
А торкнеш — кусається. (Кропива)
**********************************
Лікує хвороби шлунка, кашель, гоїть рани
Листячко довгасте з жилками-нитками
Можеш ти прикласти до своєї рани.
Вздовж доріг, стежинок я люблю рости,
Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти. (Подорожник)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Які рослини називають лікарськими?
— Які лікарські рослини ви запам’ятали?
VII. До машнє завдання
де малюнки??????
ВідповістиВидалити