Природа 2 клас
Тема: Наші проекти. «Книга скарг» природи
Мета: навчати учнів оцінювати власний вклад у збереження природи; розвивати пізнавальну активність; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
Учні у парах презентують розповіді про квіти, які їм найбільше подобаються, або улюблені квіти їхніх родин.
2. С лухання вірша
Спас ибі людям , що зрост или ліс
Спасибі людям, що зростили ліс:
За всі дуби, ялини в пишнім гіллі
І за красу отих зелених кіс,
В яких стоять гнучкі берізки білі.
Коли б не ліс, не знали б ми про те,
Що є фіалка й пролісок на світі,
Як у маю конвалія цвіте —
Найкраща, найніжніша поміж квітів.
Від суховіїв сохнула б земля,
Була б вона подібна до пустелі.
А ліс накличе хмари на поля —
Дощі проллються весняні, веселі...
Спасибі людям, що зростили ліс.
М. Познанська
— Чому ми дякуємо людям, що зростили ліс?
— Що попросила б людей природа, якби вміла розмовляти?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми розглянемо можливі скарги від природи.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 143–144)
— Прочитайте оповідання про сумні пригоди коника. Хто його врятував?
— Розкажіть, чи доводилося вам спостерігати за схожою поведінкою дітей чи дорослих.
— Часто природу руйнує бездумна, безвідповідальна поведінка людей.
Добрі й розумні вчинки допомагають захищати природу. Пройдіться вулицями свого населеного пункту. Зверніть увагу на тіла живої і неживої природи. Напишіть розповідь-скаргу від імені рослини, тварини, ґрунту тощо. Зобразіть скаргу за допомогою малюнка. Поміркуйте, що можна зробити, щоб виправити ситуацію. Після закінчення роботи проведіть презентацію. Запросіть на неї дітей з інших класів, батьків.
Оцініть результати роботи.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
Робота у групах
— Уявіть, що квіти, дерева і птахи вирішили написати побажання людям. Запишіть їх побажання. Потім з кращих побажань можна зробити красиві плакати і розвісити їх у парку або в лісі.
— Кожна група отримує запитання, яке необхідно обговорити вголос, висловити свої міркування, дійти спільної думки та зробити висновок.
а) Що запише нежива природа в книгу скарг?
б) Що запишуть рослини в книгу скарг?
в) Що запишуть птахи і тварини у книгу скарг?
Учні разом з учителем читають скарги і на кожну з них дають відповіді.
Зразок скарг від природи
1) «Не рвіть нас з коренем, а зрізуйте ножем». Чия це скарга? Чому потрібно зрізати ножем?
2) «Ми поспішали, прилетіли до своєї шпаківні, а вона розбита. Як нам жити? Де?» Чия це скарга? Як вчинити?
3) «Ми — солдатики і жучки-сонечка. Тільки сонечко пригріло, ми вилізли погрітись, а діти швидко нас зловили і стиснули у долоньках. Не беріть нас до рук! Благаємо!» Хто звертається по допомогу?
4) «Я — річка. Мені важко нести у воді каміння, сміття, непотрібні речі. Незабаром зникне вся риба». Що ми маємо зробити, щоб допомогти річці?
5) «Просять дерева — не рвіть наші гілки, листя. Нам дуже боляче!» Як ми можемо відповісти на цю скаргу?
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Про що йшлося на уроці?
— Що вас зацікавило?
VII. До машнє завдання
Тема: Наші проекти. «Книга скарг» природи
Мета: навчати учнів оцінювати власний вклад у збереження природи; розвивати пізнавальну активність; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
Учні у парах презентують розповіді про квіти, які їм найбільше подобаються, або улюблені квіти їхніх родин.
2. С лухання вірша
Спас ибі людям , що зрост или ліс
Спасибі людям, що зростили ліс:
За всі дуби, ялини в пишнім гіллі
І за красу отих зелених кіс,
В яких стоять гнучкі берізки білі.
Коли б не ліс, не знали б ми про те,
Що є фіалка й пролісок на світі,
Як у маю конвалія цвіте —
Найкраща, найніжніша поміж квітів.
Від суховіїв сохнула б земля,
Була б вона подібна до пустелі.
А ліс накличе хмари на поля —
Дощі проллються весняні, веселі...
Спасибі людям, що зростили ліс.
М. Познанська
— Чому ми дякуємо людям, що зростили ліс?
— Що попросила б людей природа, якби вміла розмовляти?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми розглянемо можливі скарги від природи.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 143–144)
— Прочитайте оповідання про сумні пригоди коника. Хто його врятував?
— Розкажіть, чи доводилося вам спостерігати за схожою поведінкою дітей чи дорослих.
— Часто природу руйнує бездумна, безвідповідальна поведінка людей.
Добрі й розумні вчинки допомагають захищати природу. Пройдіться вулицями свого населеного пункту. Зверніть увагу на тіла живої і неживої природи. Напишіть розповідь-скаргу від імені рослини, тварини, ґрунту тощо. Зобразіть скаргу за допомогою малюнка. Поміркуйте, що можна зробити, щоб виправити ситуацію. Після закінчення роботи проведіть презентацію. Запросіть на неї дітей з інших класів, батьків.
Оцініть результати роботи.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
Робота у групах
— Уявіть, що квіти, дерева і птахи вирішили написати побажання людям. Запишіть їх побажання. Потім з кращих побажань можна зробити красиві плакати і розвісити їх у парку або в лісі.
— Кожна група отримує запитання, яке необхідно обговорити вголос, висловити свої міркування, дійти спільної думки та зробити висновок.
а) Що запише нежива природа в книгу скарг?
б) Що запишуть рослини в книгу скарг?
в) Що запишуть птахи і тварини у книгу скарг?
Учні разом з учителем читають скарги і на кожну з них дають відповіді.
Зразок скарг від природи
1) «Не рвіть нас з коренем, а зрізуйте ножем». Чия це скарга? Чому потрібно зрізати ножем?
2) «Ми поспішали, прилетіли до своєї шпаківні, а вона розбита. Як нам жити? Де?» Чия це скарга? Як вчинити?
3) «Ми — солдатики і жучки-сонечка. Тільки сонечко пригріло, ми вилізли погрітись, а діти швидко нас зловили і стиснули у долоньках. Не беріть нас до рук! Благаємо!» Хто звертається по допомогу?
4) «Я — річка. Мені важко нести у воді каміння, сміття, непотрібні речі. Незабаром зникне вся риба». Що ми маємо зробити, щоб допомогти річці?
5) «Просять дерева — не рвіть наші гілки, листя. Нам дуже боляче!» Як ми можемо відповісти на цю скаргу?
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Про що йшлося на уроці?
— Що вас зацікавило?
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар