Природа 2 клас
Тема: Людина і природа
Мета: поглибити і розширити знання дітей про вплив людини на природу; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати дбайливе, господарське ставлення до природи як до рідного дому.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Які водойми є у вашій місцевості?
— Прочитайте назви рослин і тварин, які населяють водойми вашої місцевості.
— Як люди використовують водойми для власних потреб у вашій місцевості?
2. С лухання віршів
Вмійте пр ироду любити
Вмійте природу любити,
Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти,
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблині радіти.
В полі, у лісі, над яром —
Квіти, дерева, і трави...
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї,
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю.
П. Сиченко
— Що хотів сказати автор своїм віршем?
— До чого він нас закликає?
— Усе менше залишається на Землі місць, де не побувала б людина. І все більше природа потерпає від її діяльності.
III. По відомлення теми і мети уроку
— Тема нашого уроку — «Людина і природа».
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 135–138)
— Чому потрібно охороняти природу?
— Розгляньте малюнки на с. 135. Доведіть, що природа завжди є основною годувальницею людини.
— З чого людина виготовляє одяг? (З льону й бавовнику — тканини, із хутра тварин — верхній одяг, а з шкіри тварин — верхній одяг і взуття.)
— Що видобувають з надр Землі?
— Де це використовують? Що виготовляють з деревини?
— Розгляньте фотографії на с. 136. Доведіть, що діяльність людини негативно впливає на природу.
— Що потрібно робити для збереження природи? Наведіть приклади.
Перевір себе
— Чому потрібно охороняти природу?
— Що люди мають робити для охорони природи?
— Розгляньте малюнок на с. 138. Як ви вважаєте, до чого може призвести така поведінка дітей?
Підсумок. Людина — частина природи. Вона бере від природи все необхідне
для життя. Людина повинна берегти природу.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р обота в групах
У кожної групи — картка «Яку людина завдає шкоду природі».
Людина
масове полювання
рибний промисел
збирання трав
вирубування лісів
осушення боліт
забруднення природи
Запитання
— Чи завжди людина з розумінням ставиться до природи? (Ні, не завжди, дуже часто негативно, по-хижацьки.)
— Наведіть приклади негативного ставлення людини до природи. (Вона вирубує ліси, винищує звірів, осушує болота, забруднює повітря, воду, ґрунти.)
— Наведіть приклади негативного впливу людини на природу у вашій місцевості, в Україні. (Аварія на Чорнобильській АЕС, забруднення річок, сміттєзвалища.)
— Якими є наслідки негативного впливу людини на природу? (Погіршується стан природи. Люди хворіють.)
2. Ч итання порад «Природі не завдай шкоди»
- Кожна жива травинка, кожний листочок виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!
- Найкраща квітка — та, що квітує там, де зросла. Не губи її!
- Не галасуй у лісі, не вмикай надто голосно музику. Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда. Яєчка, які вона насиджувала, захолонуть, і з них ніколи не виведуться пташенята, краще послухай голоси лісу.
- Найчистіша і найсмачніша вода — джерельна. Подивись, як схиляються над джерелом трави і квіти, кущі і дерева. Вони оберігають його від посухи, захищають від пилових бур. Не скаламуть і ти джерело. Охороняй його чистоту!
- Викинута консервна банка, скло можуть поранити лісового звіра і привести до його загибелі. Нагріте сонцем скло може стати причиною пожежі. Не залишай після себе сміття в лісі.
3. Р обота у парах
— Про що йдеться в цих приказках?
- Природа одному мати, а іншому — мачуха.
- Земля багата — народ багатий.
- Хто землі дає, тому земля втричі віддає.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Від чого забруднюється природа?
— Чим людина забруднює навколишнє середовище?
— Як має поводитися людина, щоб зберегти довкілля та примножити різноманітність живої природи?
VII. До машнє завдання
Тема: Людина і природа
Мета: поглибити і розширити знання дітей про вплив людини на природу; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати дбайливе, господарське ставлення до природи як до рідного дому.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Які водойми є у вашій місцевості?
— Прочитайте назви рослин і тварин, які населяють водойми вашої місцевості.
— Як люди використовують водойми для власних потреб у вашій місцевості?
2. С лухання віршів
Вмійте пр ироду любити
Вмійте природу любити,
Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти,
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблині радіти.
В полі, у лісі, над яром —
Квіти, дерева, і трави...
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї,
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю.
П. Сиченко
— Що хотів сказати автор своїм віршем?
— До чого він нас закликає?
— Усе менше залишається на Землі місць, де не побувала б людина. І все більше природа потерпає від її діяльності.
III. По відомлення теми і мети уроку
— Тема нашого уроку — «Людина і природа».
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 135–138)
— Чому потрібно охороняти природу?
— Розгляньте малюнки на с. 135. Доведіть, що природа завжди є основною годувальницею людини.
— З чого людина виготовляє одяг? (З льону й бавовнику — тканини, із хутра тварин — верхній одяг, а з шкіри тварин — верхній одяг і взуття.)
— Що видобувають з надр Землі?
— Де це використовують? Що виготовляють з деревини?
— Розгляньте фотографії на с. 136. Доведіть, що діяльність людини негативно впливає на природу.
— Що потрібно робити для збереження природи? Наведіть приклади.
Перевір себе
— Чому потрібно охороняти природу?
— Що люди мають робити для охорони природи?
— Розгляньте малюнок на с. 138. Як ви вважаєте, до чого може призвести така поведінка дітей?
Підсумок. Людина — частина природи. Вона бере від природи все необхідне
для життя. Людина повинна берегти природу.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р обота в групах
У кожної групи — картка «Яку людина завдає шкоду природі».
Людина
масове полювання
рибний промисел
збирання трав
вирубування лісів
осушення боліт
забруднення природи
Запитання
— Чи завжди людина з розумінням ставиться до природи? (Ні, не завжди, дуже часто негативно, по-хижацьки.)
— Наведіть приклади негативного ставлення людини до природи. (Вона вирубує ліси, винищує звірів, осушує болота, забруднює повітря, воду, ґрунти.)
— Наведіть приклади негативного впливу людини на природу у вашій місцевості, в Україні. (Аварія на Чорнобильській АЕС, забруднення річок, сміттєзвалища.)
— Якими є наслідки негативного впливу людини на природу? (Погіршується стан природи. Люди хворіють.)
2. Ч итання порад «Природі не завдай шкоди»
- Кожна жива травинка, кожний листочок виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!
- Найкраща квітка — та, що квітує там, де зросла. Не губи її!
- Не галасуй у лісі, не вмикай надто голосно музику. Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда. Яєчка, які вона насиджувала, захолонуть, і з них ніколи не виведуться пташенята, краще послухай голоси лісу.
- Найчистіша і найсмачніша вода — джерельна. Подивись, як схиляються над джерелом трави і квіти, кущі і дерева. Вони оберігають його від посухи, захищають від пилових бур. Не скаламуть і ти джерело. Охороняй його чистоту!
- Викинута консервна банка, скло можуть поранити лісового звіра і привести до його загибелі. Нагріте сонцем скло може стати причиною пожежі. Не залишай після себе сміття в лісі.
3. Р обота у парах
— Про що йдеться в цих приказках?
- Природа одному мати, а іншому — мачуха.
- Земля багата — народ багатий.
- Хто землі дає, тому земля втричі віддає.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Від чого забруднюється природа?
— Чим людина забруднює навколишнє середовище?
— Як має поводитися людина, щоб зберегти довкілля та примножити різноманітність живої природи?
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар