Захист Вітчизни
Зміст уроку і розрахунок робочого часу
|
2.1. Національна безпека держави (4 хв).
Кожна держава повинна мати свою
армію, що
захищатиме її інтереси тоді, коли
дипломатичні методи виявляються безсилими. Україна як незалежна держава - має
бути готовою відстоювати свою омріяну у віках і недавно здобуту незалежність.
Національна безпека держави
залежить не лише від боєздатності її збройних сил, а й від діяльності інших
військових формувань, покликаних вмконувати специфічні функції у миний та
воєнний час.
2.2. Звертання до Конституції України (стаття 17 та 65).
Розвиток національних Збройних Сил
та інших військових формувань - необхідна умова могутності держави (5 хв).
Політичний, економічний і духовний
розквіт України неможливий без гарантування її державного суверенітету,
політичної незалежності, збереження територіальної цілісності та
недоторканості
Оцінка діяльності окремих учнів.
I.
Домашнє завдання.
Опрацювати матеріали підручників
К.О. Пашко,
І.М. Герасимів на с. 138-142; М.М.
Бака, Ю.О. Квашньов на с. 145-151. Підготувати доповідь з питання до яких
наслідків призводить необережне поводження з вибуховими речовинами.
План-конспект
кордонів.
Гарантом національної безпеки України виступають боєздатні Збройні Сили,
побудовані за принципом оборонної достатності, які є необхідним атрибутом
держави. Вони виконують найголовнішу - захисну функцію.
Історичне коріння ЗС України полягає з часів Київської Русі, славної
Козаччини середньовіччя, Російської Армії, Пластунського і Січового стрілецького
руху, а також військових формувань у період національно-визвольної бортьби
першої та другої світових війн і насамкінець - розбудова ЗС незалежної України.
В основному на структуру та оперативне мистецтво ЗС мала вплив Радянська Армія.
Вона залишила як позитивне, так і негативне новій Українській Арміії.
Позитивне:
•
сучачна військова зброя, техніка та обладнання;
•
розвинута структура оборонних підприємств;
•
краша авіаційна технологія;
•
розвинена мережа протиповітряної оборони держави;
•
високоефективна система і матеріальна база підготовки військових кадрів;
•
високі технології в більшості військових галузей тощо.
Негативне:
•
велика кількість застарілої техніки;
•
застарілі структури та управління військами;
•
деякий розрив військово-економічних комплексів;
•
низька військова дисципліна та моральний дух військ;
•
недостатній рівень матеріально-технічного забезпечення особового складу.
Набутий досвід, вивчення й узагальнення теорії і практики військового
мистецтва стали основою для розробки Державної програми будівництва та
розвитку ЗС спочатку до 2005 р. (20.01.97 р)., а згодом -
на 2006-2011 рр., головною метою яких є створення нової моделі ЗС.
2.1. Підготовка до захисту України,
служба в її Збройних Силах — почесний обов’язок кожного громадянина (5 хв).
Розвиток національних Збройних Сил, бойова готовність армії та флоту
значною мірою обумовлюються рівнем підготовленості юнаків до строкової
військової служби, до захисту Батьківщини. Строкова військова служба відповідно
до Конституції є почесним обов’язком кожного громадянина (чоловічої
стяті). Це нелегкий, але дуже важливий і необхідний для суспільства вид
діяльності, що характеризується складністю, високою напруженістю, динамічністю,
суворою регламентацією, специфічністю спілкування. Усе це вимагає спеціальної
підготовки. Готовність до служби в армії, що формується у навчально-виховному
процесі, залежить від зусиль держави, сім’ї, громадських організацій і від
самого юнака, його свідомості, активності, наполегливості. Кожний юнак повинен
добре розуміти, які саме знання, вміння та навички, якості та властивості
характеру потрібні воїнові на початковому етапі військової служби.
2.2.
Зміст і завдання предмета «Захист Вітчизни», порядок проведення занять (7 хв).
Предмет «Захист Вітчизни» (з 2004 р., раніше - ДПЮ) є
обов’язковою загальноосвітньою дисципліною, яка викладається у старшій школі (1011-й клас) і має за мету:
•
ознайомити учнів з основами нормативно-правового забезпечення захисту Вітчизни, цивільного
захисту та охорони здоров’я;
•
систематизація знань з основ військової справи;
•
всебічна підготовка учнів до служби у лавах ЗС України: набуття необхідних
знань, вмінь та навичок, розвиток особистості;
•
формування якостей справжнього чоловіка.
Таке визначення завдань предмета
«Захист
Вітчизни» забезпечується змістом взаємопов’язаних структурних розділів програми,
що спрямовані на формування в учнів компетентностей:
•
соціальних;
•
загальнокультурних:
•
комунікативних;
•
особистісного самовдосконалення;
•
навчально-пізнавальних;
•
інформаційних;
•
ціннісно — змістовних.
Програма «Захист Вітчизни» (2005 рік) вивчається в
обсязі 140 год. (або 88 год). та містить 7 розділів:
№
п/п
|
Розділ програми
|
Кількість годин
|
|||
Всьо
го
|
клас
|
||||
10
|
11
|
НПЗ
|
|||
1
|
Військово-історичні, правові та
політичні основи захисту Вітчизни
|
9
|
5
|
4
|
-
|
2
|
Загальновійськова підготовка
|
22
|
10
|
9
|
3
|
3
|
Вогнева підготовка
|
20
|
10
|
6
|
4
|
4
|
Тактична підготовка
|
27
|
3
|
10
|
14
|
5
|
Прикладна фізична підготовка
|
20
|
3
|
11
|
6
|
6
|
Основи цивільного захисту
|
21
|
21
|
-
|
-
|
7
|
Основи медико-санітар- ної
підготовки
|
9
|
5
|
3
|
1
|
Контроль навчальних досягнень
учнів
|
6
|
2
|
2
|
2
|
|
Вступне заняття
|
1
|
1
|
-
|
-
|
|
Резерв часу
|
5
|
2
|
3
|
-
|
|
РАЗОМ
|
140
|
62
|
48
|
30
|
До
вивчення предмету Захист Вітчизни можуть залучатись і дівчата (за
власним бажанням на підставі письмової заяви та згоди батьків).
Навчально-польовий збір проводять
на завершальному етапі навчання (у кінці навчального року або
поетапно - по мірі вивчення тем (розділів), у кінці чвертей, першого
семестру та навчального року) у формі крмплексних занять з метою практичного
закріплення (оцінювання) рівня знань, вмінь та навичок
учнів 11-го класу.
Обов’язки та правила поведінки учнів на 2.1. заняттях (5 хв).
Під час занять із захисту Вітчизни
дотримуються особливостей спілкування між учнями та викладачем згідно вимог
статутів ЗС України:
•
усі заняття починаються із шикування, виконання стройових прийомів,
рапорту, огляду зовнішнього вигляду тощо;
•
стосунки між учнями і викладачем будуються на підставі вимог
загальновійськових статутів;
•
особливу увагу учні повинні надавати підтриманню високої дисципліни та
виконанню техніки безпеки, що пов’язано зі специфікою занять;
•
учні повинні приходити на заняття охайно одягнені, у встановленій формі
одягу.
III
|
Заключна частина
|
4 хв.
|
Закріплення вивченого матеріалу:
нагадування теми та навчальних
цілей, відповіді на запитання:
Від чого залежить національна
безпека держави?
Яка найголовніша функція Збройних
Сил України?
Чим характеризується строкова
служба у лавах Збройних Сил України?
Які основні розділи програми «Захист
Вітчизни»?
Які обов’язки учнів на заняттях?
|
2’
|
|
Підведення підсумків уроку:
позитивні та негативні моменти, ступінь засвоєння матеріалу
|
1’
15»
|
|
Домашне завдання: оформлення зошиту,
одержання підручнику, вивчити правила техніки безпеки та поведінки,
підручник: ст. 3—8 (доопрацювати конспект)
|
45»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар