Я і Україна 1 клас
Тема: Правила поведінки за столом.
Мета: формувати навички культурної поведінки за столом, правильно користуватися ножем, ложкою, виделкою, навчити сервірувати стіл, встановлювати призначення столових приборів. Розвивати словниковий запас слів учнів. Привчати дітей дякувати тим людям, які готують обід для них, бути ввічливими у спілкуванні з дорослим і ровесниками.
Обладнання: серветки, столові прибори, скатертина, малюнки із правилами поведінки за столом, м'яка іграшка — зайчик. (Урок проходить в їдальні)
ХІД уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів
1. Пролунав дзвінок —
Починається Урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути в кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці.
2. Повторення матеріалу попереднього уроку.
Всім гостям різноголосим,
Що приходять звідусіль,
Мовить порт: — Ласкаво просим!
Добрим друзям — хліб і сіль!
Розвантажать, навантажать,
Піднесуть і подадуть.
— В добру путь! — зичливо скажуть:
Тим, що в плавання ідуть
(О. Пархоменко )
— Які ви почули слова ввічливості?
— Які ви ще знаєте?
— Навіщо вони нам потрібні?
3. Проблемний вступ до уроку.
— Ви помітили, що на сьогоднішньому уроці ми, не як завжди в класі, а в їдальні.
— Чи хтось здогадався, чому ми в їдальні?
II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності
1. Повідомлення теми і завдань уроку.
Я вам зараз скажу невеличкий секрет. Річ в тому, що, коли я сьогодні йшла на роботу, до
мене підбіг зайчик, він був дуже збентежений. До нього прийдуть гості, а він не вміє вести себе за столом, не вміє сервірувати стіл. Цей зайчик тут. Ось він. Познайомтесь його звати Вухань.
Діти ми допоможемо Буханчикові?
2. Відгадування загадки.
У лісі народився, у лісі виріс, в дім зайшов — всіх навколо себе зібрав. (Стіл)
— Як ви гадаєте, що таке стіл?
— Для чого він потрібен?
3. Розповідь учителя.
За столом збираються в будень і на свято вся родина, гості. Учні поспішають до шкільної їдальні, щоб посмакувати обідом за столом. Прокинувшись уранці, ми снідаємо знов-таки за столом.
Зараз ми не уявляємо, як це можна жити без столу? А чи знаєте звідки і коли прийшов стіл до нас? Перші відомості про меблі прийшли до нас з історії Древнього Єгипту. Більше 4000 років тому єгиптяни користувалися стільцями, столами, сундуками, кріслами. Ці меблі були прикрашені різними тваринами. Царі й цариці відпочивали на високих кріслах, користувалися стільчиками для ніг, а їли з високих столів. Столи у римлян прикрашалися прикрасами із металу, слонової кості, каменю. Існували обов'язкові правила поведінки за столом. Як бачите тисячі років пройшло, а правила етикету так і залишилися.
— Зайчику-Вуханчику, що треба робити, перш ніж розпочати їсти, як поводитися за столом?
— Діти, зайчик не знає. Підкажіть йому. (Мити руки перед їжею, не розмовляти, коли в роті їжа)
4. Робота з підручником, с. 42-43. Учні коментують побачене на малюнку.
Фізкультхвилинка
Косооке зайченятко —
Довгі вуха, гарні лапки —
Повернулось вправо, вліво,
Головою покрутило.
Пострибало, потягнулось,
За морквинами нагнулось,
І почало їх збирати —
Один, два, три, чотири, п'ять.
Першу, другу — мамі й тату
Дві морквини — сестрі й брату.
На пеньочок тихо сіло,
П'яту моркву смачно з'їло.
5. Правила поведінки за столом.
1. Не сиди боком до столу.
2. Не тримай ложку в кулаці.
3. Виходячи з-за столу, не відсовуй стільця, а обережно відстав його.
4. Не забудь подякувати тому, хто приготував обід.
6. Читання оповідання.
Василько був першокласником. Кмітливий хлопець і добрий друг. Але от біда: він не знав, як треба поводитися за столом. Василькова подруга, Оленка, знала про цю його ваду і вирішила навчити друга правилам поведінки за столом. Але як же зробити, щоб не образити хлопця? І Оленка вирішила запросити Василька до себе на обід. Василько тільки-но сівши за стіл, одразу умостив свої лікті на стіл, а коли почав їсти, голосно плямкотів, бо їв з відкритим ротом, запихаючи їжу великими шматками. Оленка не робила зауважень хлопчикові, вона лише сіла за стіл, вирівнявши спину, поклала долоні по обидва боки тарілки, а лікті залишилися звисати. Дівчина брала їжу маленькими шматочками і пережовувала з закритим ротом. Після обіду, встаючи із-за столу, Оленка подякувала мамі за смачний обід. Василько зрозумів свою помилку і сказав.
— Дякую тобі, друже, за добру науку!
* * *
— За що ж подякував Василько Оленці?
— Які правила поведінки за столом ви запам'ятали?
7. Робота з підручником на с. 44 та практичне заняття.
Учні уважно розглядають малюнок, як правильно сервірувати стіл. Зараз розділіться на бригади і спробуйте розставити столові прибори так, як зображено на малюнку. Тарілка ставиться на однаковій відстані одна від одної. Праворуч тарілки — ніж і ложка (заглибленням угору), ліворуч — виделка (зубцями вгору). Серветку можна покласти ліворуч тарілки або скласти на тарілку.
Зайчик-Вуханчик задоволений вашою роботою. Ви йому добре все пояснили і показали на практиці.
8. Відгадування загадки.
Загадка, загадка,
В роті ягідка,
Візьми оближи
Та й на стіл положи. (Ложка)
Хто всім нам хліб ділить. (Ніж)
У мене є зубчики, щоб наколювати їжу. (Виделка)
— Навіщо нам ці прибори?
Хвилинка-цікавинка
А чи знаєте ви, що серветкою користувалися ще в сиву давнину? До XV ст. замість серветки використовували краї скатертини. їх клали на коліна, ними витирали руки, рота і, навіть, ніс. У XVI ст. рекомендувалось витерти використану ложку об скатертину, перед тим, як її повернути. У XIX ст. дійшли висновку, що використовувати серветки з тканини не гігієнічно, бо вони є носіями хвороб. Це стало причиною того, що почали широко використовувати паперові серветки.
Фізкультхвилинка
Зимно зайчику стоять,
Треба трішки пострибать:
Скік-скік, скік-скік, скік-скік,
Треба трішки пострибать,
Пострибавши, відпочить.
III. Формування вмінь та навичок
1. Гра «Сервіровка столу».
(Робота бригадами). На столах різні страви, столові прибори. Дітям необхідно назвати, в якій послідовності накривати стіл. Виграє та бригада, яка перша впоралась із завданням.
2. Бесіда.
— В якій кімнаті ви їсте?
— Чи миєте ви руки перед їжею?
— Як треба тримати ложку, виделку?
— Як слід брати хліб з тарілки? (Руками)
— Куди покласти ніж, виделку після їжі? (На тарілку, а не на скатертину)
— Як брати сіль із сільниці? (Чистим ножем)
3. Робота у зошиті з друкованою основою, с. 24.
Розфарбуйте малюнок № 1.
4. Читання вірша.
У гостях
Якщо в друга іменини.
Ти не гай ані хвилини!
Завітай до нього вранці,
Ввімкни музику для танців,
Ще й пісні горлай щосили,
Щоб скоріше стіл накрили.
Подарунок лишай вдома —
Треба він тобі самому.
За один обід не варто
Подарунок віддавати.
Загрібай цукерки в жмені
І ховай їх у кишені.
Торт хапай двома руками,
їж великими шматками,
Після торту руку жирну
Витри краєм скатертини.
А коли вікно є поруч —
Витри руки краєм штори,
А коли ступнеш на ґанок,
Скажи «Стіл був препоганий!»
Стане соромно родині,
І тоді матуся вдруге
Іменини зробить другу.
(В. Тименко)
— Чи можна погодитися із такими «порадами»?
Чому?
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ
Загадки
Має ноги й роги, тримається підлоги. (Стіл)
* * *
У кожного в домі така дивина: братів аж чотири, а шапка одна.
( Стіл )
* * *
Ніжок чотири, шапка одна, потрібен, коли стане обідать сім'я.
( Стіл )
* * *
Чотири братці під одним дахом живуть, одним поясом підпояса-
ні. (Стіл)
* * *
Якщо я пустою буваю, про тебе я забуваю, але коли несу їжу —
мимо рота я не пройду. (Ложка)
* * *
Людей годую, сама голодна, часом гаряча, часом холодна. (Ложка)
ЗА СТОЛОМ
Гра-інсценізація
Дійові особи: ложка, виделка, ніж.
ВЧИТЕЛЬ.
До нас у гості завітали добре вам знайомі предмети. Хто це? (Заходять в клас — ложка, виделка, ніж). Це сім'я столових приборів. Кожен з них зараз розкаже про себе.
ЛОЖКА.
Я ложка, створена для рідких страв. Згадайте, які страви треба їсти ложкою? А чи вмієте ви тримати ложку? Покажіть, будь ласка, як мене треба тримати. Мене слід тримати у правій руці. А ліва у цей час лежить на столі або тримає хліб. Ложку не треба наповнювати по самісінькі вінця, її треба просто перехиляти в рот, не засмоктувати цілком. Поївши страву, ложку кладуть у тарілку. У мене є маленька сестричка — ложечка. Нею кладуть цукор у чай, каву, розмішують, дістають ягоди з компоту, їдять тістечка, морозиво. Розмішавши цукор, ложечку обов'язково
необхідно покласти на тарілочку, а не залишати в чашці.
ВИДЕЛКА.
Я — виделка, створена для їжі твердих страв. Ви, мабуть, здогадались навіщо в мене зубчики? Мене треба тримати опуклими боками догори, а якщо треба покласти картоплю або овочі, виделку треба перевернути спинкою донизу. Тримають мене в лівій руці, якщо ви їсте в парі з ножем, а якщо їсте без ножа, виделку тримають в правій руці.
НІЖ.
Я потрібен, щоб відрізати шматочки м'яса, яєчні. Користуватися ножем треба обережно, щоб не поранитися і не зашкодити іншим. Будьте обережні!
Бабусине свято
Свята приємні всім. Бабуся за своє життя більше всіх у вашій сім'ї працювала. Бабуся виростила твою маму або твого тата. Твоя бабуся любить тебе найбільше від усіх на всьому білому світі. Ти теж її дуже-дуже любиш. І, мабуть, давно-давно мрієш про бабусине свято. Якщо хочеш зробити бабусі свято, не перекладай на плечі дорослих святкові турботи. Щоб свято було дійсно справжнє, готуватися до нього повинна вся сім'я. І перш за все ти сам. Для цього необхідно:
1. Допомогти дорослим прибрати квартиру. Підмести підлогу.
2. Допомогти мамі накрити стіл. Правильно розставити тарілки, розкласти виделки, ложки, всі необхідні предмети.
3. Допомогти мамі приготувати салат і бутерброди. А може бути, мама довірить тобі самому підсмажити тости, чи почистити картоплю? Це в сто разів краще!
4. Потім ввічливо запроси бабусю до столу.
5. Ти повинен ввічливо зустріти всіх гостей. Допомогти їм роздягтися й запросити до столу.
6. Подаруй бабусі подарунок, який ти змайстрував своїми руками.
7. Коли всі вийдуть із-за столу, не забудь, будь ласка, допомогти прибрати зі столу, помити посуд і поставити його на місце.
(Л. Васильєва-Гагнус)
Некультурні хазяї
Із гостини по сніжку
Хлопчики вертались:
А товариш запитав:
— Як вам гостювалось!
— Та нічого, все як слід...
Тільки бачиш, друже,
Некультурні хазяї,
Просто нехороші.
У прихожій не зняли
З нас вони калоші!
Навіть з наших кожушків
Снігу не струсили...
То ми так, як увійшли,
І до столу сіли...
(Г. Бойко)
Гостина
Ой, як хороше ходити
В гості до сестри Хариті!
В неї вдома можна дітям
Виробляти все на світі!
Бігать, падати кричати,
Верещати і пищати,
Ще й беркицатись, стрибати
З коридору до кімнати
А тоді ховатись в шафі,
Веселитись на балконі
І гойдатись на плафоні,
Хвацько лазити під стіл,
Розсипати цукор, сіль,
Можна їсти досхочу
Просто з банок аличу.
Я б ходила кожну днину
До Хариті у гостину.
Тільки що, коли Харитя
В гості теж почне ходити?
(М. Рябчук)
Тема: Правила поведінки за столом.
Мета: формувати навички культурної поведінки за столом, правильно користуватися ножем, ложкою, виделкою, навчити сервірувати стіл, встановлювати призначення столових приборів. Розвивати словниковий запас слів учнів. Привчати дітей дякувати тим людям, які готують обід для них, бути ввічливими у спілкуванні з дорослим і ровесниками.
Обладнання: серветки, столові прибори, скатертина, малюнки із правилами поведінки за столом, м'яка іграшка — зайчик. (Урок проходить в їдальні)
ХІД уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів
1. Пролунав дзвінок —
Починається Урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути в кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці.
2. Повторення матеріалу попереднього уроку.
Всім гостям різноголосим,
Що приходять звідусіль,
Мовить порт: — Ласкаво просим!
Добрим друзям — хліб і сіль!
Розвантажать, навантажать,
Піднесуть і подадуть.
— В добру путь! — зичливо скажуть:
Тим, що в плавання ідуть
(О. Пархоменко )
— Які ви почули слова ввічливості?
— Які ви ще знаєте?
— Навіщо вони нам потрібні?
3. Проблемний вступ до уроку.
— Ви помітили, що на сьогоднішньому уроці ми, не як завжди в класі, а в їдальні.
— Чи хтось здогадався, чому ми в їдальні?
II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності
1. Повідомлення теми і завдань уроку.
Я вам зараз скажу невеличкий секрет. Річ в тому, що, коли я сьогодні йшла на роботу, до
мене підбіг зайчик, він був дуже збентежений. До нього прийдуть гості, а він не вміє вести себе за столом, не вміє сервірувати стіл. Цей зайчик тут. Ось він. Познайомтесь його звати Вухань.
Діти ми допоможемо Буханчикові?
2. Відгадування загадки.
У лісі народився, у лісі виріс, в дім зайшов — всіх навколо себе зібрав. (Стіл)
— Як ви гадаєте, що таке стіл?
— Для чого він потрібен?
3. Розповідь учителя.
За столом збираються в будень і на свято вся родина, гості. Учні поспішають до шкільної їдальні, щоб посмакувати обідом за столом. Прокинувшись уранці, ми снідаємо знов-таки за столом.
Зараз ми не уявляємо, як це можна жити без столу? А чи знаєте звідки і коли прийшов стіл до нас? Перші відомості про меблі прийшли до нас з історії Древнього Єгипту. Більше 4000 років тому єгиптяни користувалися стільцями, столами, сундуками, кріслами. Ці меблі були прикрашені різними тваринами. Царі й цариці відпочивали на високих кріслах, користувалися стільчиками для ніг, а їли з високих столів. Столи у римлян прикрашалися прикрасами із металу, слонової кості, каменю. Існували обов'язкові правила поведінки за столом. Як бачите тисячі років пройшло, а правила етикету так і залишилися.
— Зайчику-Вуханчику, що треба робити, перш ніж розпочати їсти, як поводитися за столом?
— Діти, зайчик не знає. Підкажіть йому. (Мити руки перед їжею, не розмовляти, коли в роті їжа)
4. Робота з підручником, с. 42-43. Учні коментують побачене на малюнку.
Фізкультхвилинка
Косооке зайченятко —
Довгі вуха, гарні лапки —
Повернулось вправо, вліво,
Головою покрутило.
Пострибало, потягнулось,
За морквинами нагнулось,
І почало їх збирати —
Один, два, три, чотири, п'ять.
Першу, другу — мамі й тату
Дві морквини — сестрі й брату.
На пеньочок тихо сіло,
П'яту моркву смачно з'їло.
5. Правила поведінки за столом.
1. Не сиди боком до столу.
2. Не тримай ложку в кулаці.
3. Виходячи з-за столу, не відсовуй стільця, а обережно відстав його.
4. Не забудь подякувати тому, хто приготував обід.
6. Читання оповідання.
Василько був першокласником. Кмітливий хлопець і добрий друг. Але от біда: він не знав, як треба поводитися за столом. Василькова подруга, Оленка, знала про цю його ваду і вирішила навчити друга правилам поведінки за столом. Але як же зробити, щоб не образити хлопця? І Оленка вирішила запросити Василька до себе на обід. Василько тільки-но сівши за стіл, одразу умостив свої лікті на стіл, а коли почав їсти, голосно плямкотів, бо їв з відкритим ротом, запихаючи їжу великими шматками. Оленка не робила зауважень хлопчикові, вона лише сіла за стіл, вирівнявши спину, поклала долоні по обидва боки тарілки, а лікті залишилися звисати. Дівчина брала їжу маленькими шматочками і пережовувала з закритим ротом. Після обіду, встаючи із-за столу, Оленка подякувала мамі за смачний обід. Василько зрозумів свою помилку і сказав.
— Дякую тобі, друже, за добру науку!
* * *
— За що ж подякував Василько Оленці?
— Які правила поведінки за столом ви запам'ятали?
7. Робота з підручником на с. 44 та практичне заняття.
Учні уважно розглядають малюнок, як правильно сервірувати стіл. Зараз розділіться на бригади і спробуйте розставити столові прибори так, як зображено на малюнку. Тарілка ставиться на однаковій відстані одна від одної. Праворуч тарілки — ніж і ложка (заглибленням угору), ліворуч — виделка (зубцями вгору). Серветку можна покласти ліворуч тарілки або скласти на тарілку.
Зайчик-Вуханчик задоволений вашою роботою. Ви йому добре все пояснили і показали на практиці.
8. Відгадування загадки.
Загадка, загадка,
В роті ягідка,
Візьми оближи
Та й на стіл положи. (Ложка)
Хто всім нам хліб ділить. (Ніж)
У мене є зубчики, щоб наколювати їжу. (Виделка)
— Навіщо нам ці прибори?
Хвилинка-цікавинка
А чи знаєте ви, що серветкою користувалися ще в сиву давнину? До XV ст. замість серветки використовували краї скатертини. їх клали на коліна, ними витирали руки, рота і, навіть, ніс. У XVI ст. рекомендувалось витерти використану ложку об скатертину, перед тим, як її повернути. У XIX ст. дійшли висновку, що використовувати серветки з тканини не гігієнічно, бо вони є носіями хвороб. Це стало причиною того, що почали широко використовувати паперові серветки.
Фізкультхвилинка
Зимно зайчику стоять,
Треба трішки пострибать:
Скік-скік, скік-скік, скік-скік,
Треба трішки пострибать,
Пострибавши, відпочить.
III. Формування вмінь та навичок
1. Гра «Сервіровка столу».
(Робота бригадами). На столах різні страви, столові прибори. Дітям необхідно назвати, в якій послідовності накривати стіл. Виграє та бригада, яка перша впоралась із завданням.
2. Бесіда.
— В якій кімнаті ви їсте?
— Чи миєте ви руки перед їжею?
— Як треба тримати ложку, виделку?
— Як слід брати хліб з тарілки? (Руками)
— Куди покласти ніж, виделку після їжі? (На тарілку, а не на скатертину)
— Як брати сіль із сільниці? (Чистим ножем)
3. Робота у зошиті з друкованою основою, с. 24.
Розфарбуйте малюнок № 1.
4. Читання вірша.
У гостях
Якщо в друга іменини.
Ти не гай ані хвилини!
Завітай до нього вранці,
Ввімкни музику для танців,
Ще й пісні горлай щосили,
Щоб скоріше стіл накрили.
Подарунок лишай вдома —
Треба він тобі самому.
За один обід не варто
Подарунок віддавати.
Загрібай цукерки в жмені
І ховай їх у кишені.
Торт хапай двома руками,
їж великими шматками,
Після торту руку жирну
Витри краєм скатертини.
А коли вікно є поруч —
Витри руки краєм штори,
А коли ступнеш на ґанок,
Скажи «Стіл був препоганий!»
Стане соромно родині,
І тоді матуся вдруге
Іменини зробить другу.
(В. Тименко)
— Чи можна погодитися із такими «порадами»?
Чому?
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ
Загадки
Має ноги й роги, тримається підлоги. (Стіл)
* * *
У кожного в домі така дивина: братів аж чотири, а шапка одна.
( Стіл )
* * *
Ніжок чотири, шапка одна, потрібен, коли стане обідать сім'я.
( Стіл )
* * *
Чотири братці під одним дахом живуть, одним поясом підпояса-
ні. (Стіл)
* * *
Якщо я пустою буваю, про тебе я забуваю, але коли несу їжу —
мимо рота я не пройду. (Ложка)
* * *
Людей годую, сама голодна, часом гаряча, часом холодна. (Ложка)
ЗА СТОЛОМ
Гра-інсценізація
Дійові особи: ложка, виделка, ніж.
ВЧИТЕЛЬ.
До нас у гості завітали добре вам знайомі предмети. Хто це? (Заходять в клас — ложка, виделка, ніж). Це сім'я столових приборів. Кожен з них зараз розкаже про себе.
ЛОЖКА.
Я ложка, створена для рідких страв. Згадайте, які страви треба їсти ложкою? А чи вмієте ви тримати ложку? Покажіть, будь ласка, як мене треба тримати. Мене слід тримати у правій руці. А ліва у цей час лежить на столі або тримає хліб. Ложку не треба наповнювати по самісінькі вінця, її треба просто перехиляти в рот, не засмоктувати цілком. Поївши страву, ложку кладуть у тарілку. У мене є маленька сестричка — ложечка. Нею кладуть цукор у чай, каву, розмішують, дістають ягоди з компоту, їдять тістечка, морозиво. Розмішавши цукор, ложечку обов'язково
необхідно покласти на тарілочку, а не залишати в чашці.
ВИДЕЛКА.
Я — виделка, створена для їжі твердих страв. Ви, мабуть, здогадались навіщо в мене зубчики? Мене треба тримати опуклими боками догори, а якщо треба покласти картоплю або овочі, виделку треба перевернути спинкою донизу. Тримають мене в лівій руці, якщо ви їсте в парі з ножем, а якщо їсте без ножа, виделку тримають в правій руці.
НІЖ.
Я потрібен, щоб відрізати шматочки м'яса, яєчні. Користуватися ножем треба обережно, щоб не поранитися і не зашкодити іншим. Будьте обережні!
Бабусине свято
Свята приємні всім. Бабуся за своє життя більше всіх у вашій сім'ї працювала. Бабуся виростила твою маму або твого тата. Твоя бабуся любить тебе найбільше від усіх на всьому білому світі. Ти теж її дуже-дуже любиш. І, мабуть, давно-давно мрієш про бабусине свято. Якщо хочеш зробити бабусі свято, не перекладай на плечі дорослих святкові турботи. Щоб свято було дійсно справжнє, готуватися до нього повинна вся сім'я. І перш за все ти сам. Для цього необхідно:
1. Допомогти дорослим прибрати квартиру. Підмести підлогу.
2. Допомогти мамі накрити стіл. Правильно розставити тарілки, розкласти виделки, ложки, всі необхідні предмети.
3. Допомогти мамі приготувати салат і бутерброди. А може бути, мама довірить тобі самому підсмажити тости, чи почистити картоплю? Це в сто разів краще!
4. Потім ввічливо запроси бабусю до столу.
5. Ти повинен ввічливо зустріти всіх гостей. Допомогти їм роздягтися й запросити до столу.
6. Подаруй бабусі подарунок, який ти змайстрував своїми руками.
7. Коли всі вийдуть із-за столу, не забудь, будь ласка, допомогти прибрати зі столу, помити посуд і поставити його на місце.
(Л. Васильєва-Гагнус)
Некультурні хазяї
Із гостини по сніжку
Хлопчики вертались:
А товариш запитав:
— Як вам гостювалось!
— Та нічого, все як слід...
Тільки бачиш, друже,
Некультурні хазяї,
Просто нехороші.
У прихожій не зняли
З нас вони калоші!
Навіть з наших кожушків
Снігу не струсили...
То ми так, як увійшли,
І до столу сіли...
(Г. Бойко)
Гостина
Ой, як хороше ходити
В гості до сестри Хариті!
В неї вдома можна дітям
Виробляти все на світі!
Бігать, падати кричати,
Верещати і пищати,
Ще й беркицатись, стрибати
З коридору до кімнати
А тоді ховатись в шафі,
Веселитись на балконі
І гойдатись на плафоні,
Хвацько лазити під стіл,
Розсипати цукор, сіль,
Можна їсти досхочу
Просто з банок аличу.
Я б ходила кожну днину
До Хариті у гостину.
Тільки що, коли Харитя
В гості теж почне ходити?
(М. Рябчук)
Немає коментарів:
Дописати коментар