Я і Україна 1 клас
Тема: Правила поведінки у громадських місцях.
Мета: ознайомити учнів з правилами культурної поведінки у храмі, музеї, театрі, кінотеатрі. Розвивати вміння поводити себе у громадських місцях. Виховувати повагу до духовних цінностей, до оточуючих людей, використовувати «золоте» правило ввічливості.
Обладнання: ілюстрації, картки.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів
1. Повторення вивченого матеріалу. Гра «Столові прибори».
Вчитель починає говорити, а діти закінчують, показуючи картки:
Кашу їдять...
Хліб беруть...
Борщ їдять...
Батон ріжуть...
Цукор розмішують...
Після обіду ложки і виделки кладуть...
Руки витирають...
2. Проблемний вступ до уроку.
— Недавно ми з вами їздили до театру, ходили до храму. Згадайте, як ми поводилися там?
II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності
1. Повідомлення теми і завдань уроку.
— Сьогодні ми продовжимо розмову про культурну поведінку і в музеї, і в храмі, і в кінотеатрі, і в театрі, і в бібліотеці.
— Як ви розумієте вислів «Чемним треба бути всюди»?
2. Бесіда.
— Як ви гадаєте, що називають громадськими місцями? (Місця, якими користуються люди).
— Які ви знаєте громадські місця? (Театр, кінотеатр, бібліотека, пошта, крамниця, музей, храм...)
— В яких місцях ви були разом з батьками?
— Як люди поводилися там? Чому?
3. Робота з підручником, с. 46, 47.
— Як ви гадаєте, де перебувають діти?
— В яких музеях ви побували?
— Що ви там бачили?
— Що вам найбільше запам'яталося?
4. Розповідь учителя про музей.
А знаєте ви, що музей — це місце, де зібрані і показуються колекції різних предметів, які знайдені в природі, зроблені людиною (картини, скульптури, старовинні речі) — вони називаються експонатами. А людина, яка розповідає про експонати називається екскурсоводом. Слово «музей» походить від грецького слова, яке означає «Храм муз». Один із перших музеїв було знайдено в Єгипті. Він відноситься до III віку до нашої ери. До XIX віку було багато музеїв, але їх відвідували тільки ті сім'ї, кому вони належали, та ще їхні друзі. Перший музей, який був доступним для всього народу, знаходився у Франції — Лувр. В XIX віці вперше
почали будуватися справжні музеї.
5. Складання правил поводження в музеї.
1. Завжди купуй квиток і зберігай до кінця екскурсії.
2. Уважно слухай екскурсовода.
3. Не перебивай екскурсовода, якщо хочеш запитати, не забудь сказати «будь ласка», не забувай сказати «спасибі».
4. Ходи тихенько, не човгай ногами.
5. Під час огляду експонати не чіпай руками, не грайся, не їж цукерок, морозива.
6. Знай: в музеї люблять тишу.
Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз!
Став навшпиньки увесь клас,
Два — присіли, руки вниз.
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати,
Раз піднялися, два — присіли,
Хай мужніє ваше тіло,
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
6. Бесіда про храми.
Храм — це культова споруда для відправлення релігійних обрядів. Це місце для молитви. До церкви люди приходять на зустріч із Господом.
— Як треба поводитися у храмі?
— Чого люди ходять до храму?
— Хто з вас відвідує храм?
— Що потрібно зробити, переступивши поріг храму?
7. Складання правил поводження у храмі.
1. У храмі не можна розмовляти — це місце для мо-
литви.
2. Не можна їсти цукерки, морозива, тримати руки за спиною, в кишені.
3. При вході до церкви хлопчики знімають головні убори, а дівчатка одягають хустки.
4. У храмі не можна ставати біля входу, треба ближче підходити до вівтаря.
8. Робота з підручником на с. 48-49 та бесіда про театр.
— Що зображено на малюнках?
— В який театр ми їздили з вами?
— Яку п'єсу ми дивилися?
Театр — це місце, де актори показують глядачам виставу. Вистава відбувається на сцені.
Сцена — це місце,
Де грають артисти;
Танцюють, співають,
Слова промовляють.
Для чого? Щоб трішки
Ми стали добріші.
— А чи знаєте ви де був перший театр?
У китайців перші вистави виглядали, як наші, які виконувались на спеціальних майданчиках.
Японці робили спеціальні майданчики, накриті дахом і форма театру називалась «кабуки». В Древній Індії вистави давались на піднятих майданчиках з тканиною на задньому фоні. У древніх греків глядачі сиділи на схилі гори, дія п'єси відбувалася на трав'яному крузі, а поряд була збудована будівля для переодягання та розміщення декорації. А от Англійський театр був дуже схожий на той, що зараз є у нас. У театрі грають актори. Актор — виконавець ролей у театральних виставах.
Він такий же, як і ми,
Непомітний між людьми
А в театрі грає ролі:
Нині — вчителя у школі.
Завтра — буде інша роль.
То бідняк він, то — король.
(В. Паронова)
Кінотеатр — це місце, де глядачі дивляться кіно або мультики на великому білому екрані.
9. Правила поведінки у театрі та кінотеатрі.
1. До театру приходять за кілька хвилин до початку вистави.
2. У залі не можна займати чужі місця.
3. Відшукавши свій ряд, пройди на своє місце (при цьому повернися обличчям до тих, хто вже сидить).
4. Не розмовляй з сусідом.
5. Не їж під час вистави.
6. Під час перерви виходь у фойє. Не штовхайся, не галасуй.
7. Після відвідування буфету не забувай помити руки.
8. Закінчилася вистава: потрібно акторам подякувати оплесками.
Фізкультхвилинка
Сірі зайчики маленькі,
Вушка є у них довгенькі.
В лісі грались, веселились,
Й працювати вже навчились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім'ялись —
Й до роботи знову взялись.
III. Формування вмінь та навичок
1. Гра «Шкідливі поради».
Діти показують сигнальні картки («Так» — червоний колір, «Ні» — зелений).
• Цукерки, які ти купив у буфеті театру, краще з'їсти в залі під час вистави.
• Якщо ненароком загубив номерок від пальта, шукати його під час вистави, під кріслами глядачів.
• Дивлячись кіно, необхідно розмовляти з сусідом, коментувати фільм.
• Прийшовши до театру і побачивши свого знайомого, гучно привітатися з ним так, щоб почули всі, хто там є.
• У театрі, не дочекавшись до кінця вистави, треба бігти до буфету і займати чергу.
• У залі кінотеатру необхідно займати будь-яке місце.
• Під час екскурсії не треба голосно розмовляти, не гратися, не їсти цукерок.
• Проходити на своє місце в театрі (кінотеатрі) спиною до тих, хто сидить.
2. Робота у зошиті з друкованою основою, с. 26. Розфарбовування малюнку.
3. Читання з дошки.
— З якими громадськими місцями ми познайомились?
— Як необхідно поводити себе в громадських місцях?
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ
Ситуація в кінотеатрі
Два хлопчики прийшли в кіно. Та щойно погасло світло, Іван зашепотів.
— Сашко, давай поміняємося місцями.
— Навіщо?
— Бо ти моє місце зайняв. Глянь, що на квитку написано.
— Не переймайся — буркнув Сашко. Іван розсердився і штовхнув його. А той — його. Хлопців вивели з кінотеатру. А вони дивлячись один на одного спитали:
— За що?
Тест «Готуємося піти до театру, музею»
1. Чи потрібно здавати в гардероб великі, об'ємні речі?
а) Так б) Ні
2. Чи можна торкатися руками до музейних експонатів?
а) Так б) Ні
3. Чи можна голосно висловлюватися, кричати в театрі, музеї?
а) Так б) Ні
4. Чи потрібно приходити раніше в театр, на концерт?
а) Так б) Ні
5. Що краще одягти в театр?
а) Повсякденний одяг б) Святковий
6. Чи обов'язково скидати головний убір?
а) Так б) Ні
Тема: Правила поведінки у громадських місцях.
Мета: ознайомити учнів з правилами культурної поведінки у храмі, музеї, театрі, кінотеатрі. Розвивати вміння поводити себе у громадських місцях. Виховувати повагу до духовних цінностей, до оточуючих людей, використовувати «золоте» правило ввічливості.
Обладнання: ілюстрації, картки.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів
1. Повторення вивченого матеріалу. Гра «Столові прибори».
Вчитель починає говорити, а діти закінчують, показуючи картки:
Кашу їдять...
Хліб беруть...
Борщ їдять...
Батон ріжуть...
Цукор розмішують...
Після обіду ложки і виделки кладуть...
Руки витирають...
2. Проблемний вступ до уроку.
— Недавно ми з вами їздили до театру, ходили до храму. Згадайте, як ми поводилися там?
II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності
1. Повідомлення теми і завдань уроку.
— Сьогодні ми продовжимо розмову про культурну поведінку і в музеї, і в храмі, і в кінотеатрі, і в театрі, і в бібліотеці.
— Як ви розумієте вислів «Чемним треба бути всюди»?
2. Бесіда.
— Як ви гадаєте, що називають громадськими місцями? (Місця, якими користуються люди).
— Які ви знаєте громадські місця? (Театр, кінотеатр, бібліотека, пошта, крамниця, музей, храм...)
— В яких місцях ви були разом з батьками?
— Як люди поводилися там? Чому?
3. Робота з підручником, с. 46, 47.
— Як ви гадаєте, де перебувають діти?
— В яких музеях ви побували?
— Що ви там бачили?
— Що вам найбільше запам'яталося?
4. Розповідь учителя про музей.
А знаєте ви, що музей — це місце, де зібрані і показуються колекції різних предметів, які знайдені в природі, зроблені людиною (картини, скульптури, старовинні речі) — вони називаються експонатами. А людина, яка розповідає про експонати називається екскурсоводом. Слово «музей» походить від грецького слова, яке означає «Храм муз». Один із перших музеїв було знайдено в Єгипті. Він відноситься до III віку до нашої ери. До XIX віку було багато музеїв, але їх відвідували тільки ті сім'ї, кому вони належали, та ще їхні друзі. Перший музей, який був доступним для всього народу, знаходився у Франції — Лувр. В XIX віці вперше
почали будуватися справжні музеї.
5. Складання правил поводження в музеї.
1. Завжди купуй квиток і зберігай до кінця екскурсії.
2. Уважно слухай екскурсовода.
3. Не перебивай екскурсовода, якщо хочеш запитати, не забудь сказати «будь ласка», не забувай сказати «спасибі».
4. Ходи тихенько, не човгай ногами.
5. Під час огляду експонати не чіпай руками, не грайся, не їж цукерок, морозива.
6. Знай: в музеї люблять тишу.
Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз!
Став навшпиньки увесь клас,
Два — присіли, руки вниз.
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати,
Раз піднялися, два — присіли,
Хай мужніє ваше тіло,
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
6. Бесіда про храми.
Храм — це культова споруда для відправлення релігійних обрядів. Це місце для молитви. До церкви люди приходять на зустріч із Господом.
— Як треба поводитися у храмі?
— Чого люди ходять до храму?
— Хто з вас відвідує храм?
— Що потрібно зробити, переступивши поріг храму?
7. Складання правил поводження у храмі.
1. У храмі не можна розмовляти — це місце для мо-
литви.
2. Не можна їсти цукерки, морозива, тримати руки за спиною, в кишені.
3. При вході до церкви хлопчики знімають головні убори, а дівчатка одягають хустки.
4. У храмі не можна ставати біля входу, треба ближче підходити до вівтаря.
8. Робота з підручником на с. 48-49 та бесіда про театр.
— Що зображено на малюнках?
— В який театр ми їздили з вами?
— Яку п'єсу ми дивилися?
Театр — це місце, де актори показують глядачам виставу. Вистава відбувається на сцені.
Сцена — це місце,
Де грають артисти;
Танцюють, співають,
Слова промовляють.
Для чого? Щоб трішки
Ми стали добріші.
— А чи знаєте ви де був перший театр?
У китайців перші вистави виглядали, як наші, які виконувались на спеціальних майданчиках.
Японці робили спеціальні майданчики, накриті дахом і форма театру називалась «кабуки». В Древній Індії вистави давались на піднятих майданчиках з тканиною на задньому фоні. У древніх греків глядачі сиділи на схилі гори, дія п'єси відбувалася на трав'яному крузі, а поряд була збудована будівля для переодягання та розміщення декорації. А от Англійський театр був дуже схожий на той, що зараз є у нас. У театрі грають актори. Актор — виконавець ролей у театральних виставах.
Він такий же, як і ми,
Непомітний між людьми
А в театрі грає ролі:
Нині — вчителя у школі.
Завтра — буде інша роль.
То бідняк він, то — король.
(В. Паронова)
Кінотеатр — це місце, де глядачі дивляться кіно або мультики на великому білому екрані.
9. Правила поведінки у театрі та кінотеатрі.
1. До театру приходять за кілька хвилин до початку вистави.
2. У залі не можна займати чужі місця.
3. Відшукавши свій ряд, пройди на своє місце (при цьому повернися обличчям до тих, хто вже сидить).
4. Не розмовляй з сусідом.
5. Не їж під час вистави.
6. Під час перерви виходь у фойє. Не штовхайся, не галасуй.
7. Після відвідування буфету не забувай помити руки.
8. Закінчилася вистава: потрібно акторам подякувати оплесками.
Фізкультхвилинка
Сірі зайчики маленькі,
Вушка є у них довгенькі.
В лісі грались, веселились,
Й працювати вже навчились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім'ялись —
Й до роботи знову взялись.
III. Формування вмінь та навичок
1. Гра «Шкідливі поради».
Діти показують сигнальні картки («Так» — червоний колір, «Ні» — зелений).
• Цукерки, які ти купив у буфеті театру, краще з'їсти в залі під час вистави.
• Якщо ненароком загубив номерок від пальта, шукати його під час вистави, під кріслами глядачів.
• Дивлячись кіно, необхідно розмовляти з сусідом, коментувати фільм.
• Прийшовши до театру і побачивши свого знайомого, гучно привітатися з ним так, щоб почули всі, хто там є.
• У театрі, не дочекавшись до кінця вистави, треба бігти до буфету і займати чергу.
• У залі кінотеатру необхідно займати будь-яке місце.
• Під час екскурсії не треба голосно розмовляти, не гратися, не їсти цукерок.
• Проходити на своє місце в театрі (кінотеатрі) спиною до тих, хто сидить.
2. Робота у зошиті з друкованою основою, с. 26. Розфарбовування малюнку.
3. Читання з дошки.
— З якими громадськими місцями ми познайомились?
— Як необхідно поводити себе в громадських місцях?
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ
Ситуація в кінотеатрі
Два хлопчики прийшли в кіно. Та щойно погасло світло, Іван зашепотів.
— Сашко, давай поміняємося місцями.
— Навіщо?
— Бо ти моє місце зайняв. Глянь, що на квитку написано.
— Не переймайся — буркнув Сашко. Іван розсердився і штовхнув його. А той — його. Хлопців вивели з кінотеатру. А вони дивлячись один на одного спитали:
— За що?
Тест «Готуємося піти до театру, музею»
1. Чи потрібно здавати в гардероб великі, об'ємні речі?
а) Так б) Ні
2. Чи можна торкатися руками до музейних експонатів?
а) Так б) Ні
3. Чи можна голосно висловлюватися, кричати в театрі, музеї?
а) Так б) Ні
4. Чи потрібно приходити раніше в театр, на концерт?
а) Так б) Ні
5. Що краще одягти в театр?
а) Повсякденний одяг б) Святковий
6. Чи обов'язково скидати головний убір?
а) Так б) Ні
Немає коментарів:
Дописати коментар