понеділок, 30 березня 2015 р.

Зарубіжна література 3 клас Тема. Літературна казка. Сільвіо Д'Арцо «Пінгвінятко без фрака»

Тема. Літературна казка. Сільвіо Д'Арцо «Пінгвінятко без фрака»
Мета: ознайомити учнів з італійською літературною казкою; проаналізувати чарівні перетворення, що відбуваються у казці; вчити визначати послідовність подій, висловлювати свою думку щодо прочитаного; розвивати навички виразного читання і стислого переказу казки; на прикладі героя казки показати дітям, що своїм розумом, наполегливою працею можна досягти здійснення заповітної мрії.
Обладнання: мапа Європи; роздавальний матеріал до ігор «Дешифрувальник», «Морський бій»; таблиця до гри «Добре — погано»; підручник; робочий зошит.
Хід уроку
I. Емоційне налаштування на урок
В чарівну країну Вирушимо разом.
Перешкоди всі пройдем,
Хто не хоче працювати,
Із собою не візьмем.
— Чи здогадалися ви, що це за країна? Ні? Ось вам і перша перешкода. Подолати її, тобто відгадати назву чарівної країни, вам допоможе «Мобільний телефон». Пограємо у гру «Дешифрувальник»!
II. Мотивація навчальної діяльності
1 Гра «Дешифрувальник»
®®®®®
АБВ ГҐДЕ єжзи ІЇЙ  клм
®®®®©
ноп РСТУФХ цчшщ ьюя
— Літери у нашому мобільному телефоні розташовані під цифрами на кнопках. Кожній цифрі відповідає кілька літер. Щоб відгадати зашифроване слово, треба вибрати тільки одну літеру. Отже, будьте уважними, номер: 471540.
Відповідь:
4 7 1 5 4 0
І т а л і я
— Молодці! Відгадали! Перешкоду подолали! Це країна Італія.
— Покажіть на мапі Європи, де знаходиться ця країна.
 2 Гра «Морський бій»
— Назву казки ви дізнаєтесь, якщо подолаєте другу перешкоду.
— Розшифруйте назву казки й оголосіть її.
Код:
Б-7, Е-4, А-6, Д-7, Е-5, Б-4, Д-6, Є-5, Є-10, И-4, Е-9.
Ж-2, И-5, И-10
Б-3, Ж-6, Е-6, Д-4, Е-6.
Відповідь: «Пінгвінятко без фрака».
1 23 4 5 6 7 8 9 10
Ай цУ К Е Н Г Ш щ 3
БX їФ І В А п Р 0 л
•ш*
Вд ЛІ  Є ґ Я Ч с м и т
  «ш»
Гь БЮ к п Р г ш Д Лі
Дй цУ к Е Н г ш Щ 3
ЕX їф І В А п р 0 л
•ш*
Єд Лі  є ґ Я Ч с м и т
•Ш» ь Бю к П Р г ш Д •ш»
ЛіііаЛі
  «Ш»
3ь Бю к П Р г ш Д /IV
ий ЦУ к Е Н г ш щ 3
III. Повідомлення теми й завдань уроку
— Сьогодні ми ознайомимося з казкою італійського письменника Сільвіо Д’Арцо «Пінгвінятко без фрака».
Ми будемо вчитися виразно читати текст, аналізувати вчинки і характер дійових осіб, висловлювати свою думку щодо прочитаного.
IV. Вивчення нового матеріалу
 1 Ознайомлення з біографією письменника
— Сільвіо Д’Арцо — італійський письменник. Літературну творчість розпочав надзвичайно рано. Його збірка оповідань «Маски» та книжок і поезій «Світло і півтінь» побачили світ, коли авторові було всього 15 років. Найбільшим успіхом користувався роман «Чужий дім». Вже після смерті Д’Арцо було видано чималу збірку його творів, що, крім віршів, оповідань та повісті, містить також його літературні казки.
 2 Виразне читання тексту вчителем
 3 Словникова робота
Гроша ламаного — не було ні копійки.
Ватажок — керівник групи.
Глипнув — подивився.
 4 Читання й аналіз казки учнями
 1) Виразне читання уривка казки від слів «Коли розколюється яйце...» до слів «Не могли ним ніяк намилуватися».
— Розкажіть про народження маленького пінгвінятка. Чим цікавий початок казки?
 2) Виразне читання уривка казки від слів «Ми забули дати синові ім’я...» до слів «Лімпо, ім’я це, власне, нічого не означає».
— Чому Пінгвіниха-мама не дозволила Пінгвіну-татові назвати сина красивим ім’ям Лімпопо? Що непокоїло батьків малюка?
 3) Виразне читання уривка казки від слів «Аж раптом, за якихось півгодини, пінгвінятко повернулося» до слів «Не хотілося б примушувати однокласників та вчителя чекати на мене».
— Чому Лімпо повернувся зі школи? Як ви вважаєте, чи справедливим було ставлення до пінгвіняти учителя та учнів?
— Як ви вважаєте, чому на його запитання батьки не дали відповіді?
 5 Гра «Добре — погано»
— Розгляньте ставлення автора казки до героя з різних точок зору: назвіть погані та хороші риси.
Що автор схвалює, а що засуджує в казці?
Добре Погано
Учні заповнюють таблицю, діляться думками.
— Поміркуйте, як автор ставиться до свого героя.
V.  Узагальнення й систематизація знань
 1 Робота над прислів'ями
— Виберіть з поданих прислів’їв те, яке, на вашу думку, відповідає змісту казки.
 • Який рід, такий і плід.
 • Без труда нема й плода.
 • Чого лев не зможе, те зробить лис.
 • Сильний переможе десятьох, а кмітливий — всіх.
 2 Усний твір
— Пофантазуйте, чи зміниться пінгвін, одержавши чудовий фрак.
 З Повідомлення ерудитів
Підготовлені учні розповідають про пінгвінів.
— Білі груди, чорний фрак і смішна хода — це симпатичні пінгвіни. Зараз на Землі живе до 18 видів цих птахів. Зріст найменших — 40 см, маса — 50 кг, зріст найбільших — 120 см, маса — 145 кг.
Пінгвіни живуть колоніями. У деяких гніздівках — сотні, тисячі і навіть мільйони птахів.
Імператорський і королівський пінгвіни — єдині у світі птахи, що висиджують на своїх лапах кладку з одного-однісінького яйця. Спочатку пташенята ховаються у складці на животі, а потім збираються у загальну групу — дитячий садок. Тоді тато і мама можуть спокійно вирушати в море за їжею, адже апетит у пташеняти зростає щодня. А як же пінгвіни-батьки відшукують своє дитятко серед галасливого натовпу пінгвінят? Виявляється, за голосом. Усі малята на вигляд однакові, а голоси у них різні.
VI.  Підсумок уроку
— Що саме вам сподобалося у казці?
— Що не сподобалося? Чому?
— Чого вчить нас ця казка? (Своїм розумом, наполегливою працею можна досягти здійснення мрії.)
Завдання для конкурсу ерудитів
— Зіставте початок казок різних народів. Що дивовижного ви відкрили?
— Прочитайте повний варіант казки. Придумайте свою кінцівку.

Немає коментарів:

Дописати коментар