Тема. Міфи Греції. «Повалений Фаетон»
Мета: навчити учнів розуміти й розкривати зміст поняття «міф», відрізняти міф від казки, знаходити у міфах фантастичні елементи, вигадки, самостійно визначати порядок подій у творі, характеризувати героїв міфів, висловлювати особисте ставлення до них, знаходити образні вислови, самостійно і в співпраці з однокласниками творчо переказувати прочитане; виховувати інтерес до читання.
Обладнання: картинки із зображенням людей різних національностей; мала світу; мапи уявної мандрівки, яку учні заповнили вдома; робочий зошит; кліше на дошці «Я вважаю...», «На мою думку...», «Я з вами частково згоден, але...», «Я поважаю вашу думку, але...», «Я з вами не згоден», «Це не має значення».
Хід уроку
І. Емоційне налаштування на урок
— Я рада вас бачити на занятті із зарубіжної літератури. Ми знову з вами в країні міфів і легенд Стародавній Греції. На сьогоднішньому занятті ми будемо багато сперечатись, доводити свою думку, обстоювати свою позицію, ділитися своїми знаннями про історію Давньої Греції на основі прочитаних міфів. А ще ми будемо пізнавати нове, цікаве, казкове. Ну, що ж, починаймо.
II. Мотивація навчальної діяльності.Актуалізація опорних знань
1 Гра «Знайди пару» (робота в зошиті)
Подано два стовпчики слів. Треба прочитати і знайти пару до кожного стовпчика слів.
«Слова-друзі» (синоніми)
Царюєз ахищати
Охороняти могутність владаволодарює
Прекрасна спокій
тиша велична
«Слова-вороги» (антоніми)
Високо спускаються
Підносяться зима
Літо горе
Веселощі низько
Щастя зло
Добро нещастя
Життя смерть
— Про кого з богів Олімпу можна сказати «царює, володарює»?
— Яку богиню називали «прекрасною і величною»?
— У кого в руках доля людей; їх щастя і нещастя, добро і зло, життя і смерть?
2 Робота з мапами мандрівки
— А зараз візьміть картки своєї мандрівки, де у вас записані основні відомості з прочитаних міфів, а також запитання, на які ви хотіли б знайти відповідь, або нотатки про те, що було незрозумілим під час читання.
Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу «Я так думаю»
Під час проведення дискусії учасниками її мають бути всі учні класу. Її мета — набуття учнями навичок публічних виступів, дискутувань, відстоювання особистої позиції, формування громадянської позиції. Ця технологія дає змогу залучити всіх учнів класу до участі, контролювати перебіг дискусії, оцінювати участь кожного. Учитель на такому уроці є ведучим.
1) Оголошення теми.
— Тема нашої дискусії така: «Долею людини керують боги; саме від них залежить їх щастя і нещастя, життя і смерть, саме вони утверджують порядок і закони за землі».
2) Ознайомлення з порядком проведення дискусії.
• Усім учасникам говорити стисло і конкретно;
• під час побудови висловлювань користуватися «кліше» з дошки;
• надавати слово може тільки ведучий;
• ведучий має право зупинити того, хто перевищив ліміт часу.
3) Підбиття підсумків дискусії.
Підбиваючи підсумки, увагу звертаємо на те, що залишилося незрозумілим учням під час читання та обговорення.
III. Вивчення нового матеріалу
1 Вступне слово вчителя
— Сьогодні ми ознайомимося із ще одним міфом, присвяченим богові батьку і його сипові. Ми дізнаємося, які взаємини були між батьками і дітьми у богів.
2 Читання міфу вчителем
3 Словникова робота (робота в зошиті)
Грецькі боги
Геліос — бог Сонця.
Посейдон — цар морів та океанів.
Атлант — бог-титан, який на своїх плечах тримав небесне склепіння.
Німфи — малі божества, прекрасні діви; втілювання сили природи.
4 Читання учнями тексту та аналіз змісту
— Назвіть головних героїв міфу.
— Якими ви їх уявили?
— Яку біду на Землі спричинив необдуманий вчинок Фаетона? Знайдіть опис.
— Які явища природи пояснює міф про Фаетона?
— Коротко охарактеризуйте Фаетона на основі його вчинків і поведінки.
— На вашу думку, чого вчить цей міф?
IV. Узагальнення й систематизація знань учнів
Продовження дискусії в стилі телевізійного ток-шоу «Я так думаю»
1 Робота в групах
Один з учнів називає ім’я грецького бога, інший розповідає, що про нього запам’ятав.
2 Гра «Займи позицію»
Учні висловлюють свої думки і доводять їх.
V. Підсумок уроку
— Хто з героїв прочитаних міфів найбільше сподобався і чому?
— Сьогодні багато людей сприймають міфи як цікаві, сумні або страшні казки. Але міфи — це не просто казки. Ці стародавні оповіді допомагають ученим дістатися витоків історії різних країн і народів. А інколи у сучасних звичаях ми знаходимо відголоски сивої давнини.
Завдання ерудитам
— Прочитайте самостійно міф «Сізіф». На основі прочитаного поясніть вислів «сізіфова праця».
— Відшукайте міфи, які пояснюють вислови:
• танталові муки;
• ахіллесова п’ята.
— Що означають ці вислови?
Мета: навчити учнів розуміти й розкривати зміст поняття «міф», відрізняти міф від казки, знаходити у міфах фантастичні елементи, вигадки, самостійно визначати порядок подій у творі, характеризувати героїв міфів, висловлювати особисте ставлення до них, знаходити образні вислови, самостійно і в співпраці з однокласниками творчо переказувати прочитане; виховувати інтерес до читання.
Обладнання: картинки із зображенням людей різних національностей; мала світу; мапи уявної мандрівки, яку учні заповнили вдома; робочий зошит; кліше на дошці «Я вважаю...», «На мою думку...», «Я з вами частково згоден, але...», «Я поважаю вашу думку, але...», «Я з вами не згоден», «Це не має значення».
Хід уроку
І. Емоційне налаштування на урок
— Я рада вас бачити на занятті із зарубіжної літератури. Ми знову з вами в країні міфів і легенд Стародавній Греції. На сьогоднішньому занятті ми будемо багато сперечатись, доводити свою думку, обстоювати свою позицію, ділитися своїми знаннями про історію Давньої Греції на основі прочитаних міфів. А ще ми будемо пізнавати нове, цікаве, казкове. Ну, що ж, починаймо.
II. Мотивація навчальної діяльності.Актуалізація опорних знань
1 Гра «Знайди пару» (робота в зошиті)
Подано два стовпчики слів. Треба прочитати і знайти пару до кожного стовпчика слів.
«Слова-друзі» (синоніми)
Царюєз ахищати
Охороняти могутність владаволодарює
Прекрасна спокій
тиша велична
«Слова-вороги» (антоніми)
Високо спускаються
Підносяться зима
Літо горе
Веселощі низько
Щастя зло
Добро нещастя
Життя смерть
— Про кого з богів Олімпу можна сказати «царює, володарює»?
— Яку богиню називали «прекрасною і величною»?
— У кого в руках доля людей; їх щастя і нещастя, добро і зло, життя і смерть?
2 Робота з мапами мандрівки
— А зараз візьміть картки своєї мандрівки, де у вас записані основні відомості з прочитаних міфів, а також запитання, на які ви хотіли б знайти відповідь, або нотатки про те, що було незрозумілим під час читання.
Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу «Я так думаю»
Під час проведення дискусії учасниками її мають бути всі учні класу. Її мета — набуття учнями навичок публічних виступів, дискутувань, відстоювання особистої позиції, формування громадянської позиції. Ця технологія дає змогу залучити всіх учнів класу до участі, контролювати перебіг дискусії, оцінювати участь кожного. Учитель на такому уроці є ведучим.
1) Оголошення теми.
— Тема нашої дискусії така: «Долею людини керують боги; саме від них залежить їх щастя і нещастя, життя і смерть, саме вони утверджують порядок і закони за землі».
2) Ознайомлення з порядком проведення дискусії.
• Усім учасникам говорити стисло і конкретно;
• під час побудови висловлювань користуватися «кліше» з дошки;
• надавати слово може тільки ведучий;
• ведучий має право зупинити того, хто перевищив ліміт часу.
3) Підбиття підсумків дискусії.
Підбиваючи підсумки, увагу звертаємо на те, що залишилося незрозумілим учням під час читання та обговорення.
III. Вивчення нового матеріалу
1 Вступне слово вчителя
— Сьогодні ми ознайомимося із ще одним міфом, присвяченим богові батьку і його сипові. Ми дізнаємося, які взаємини були між батьками і дітьми у богів.
2 Читання міфу вчителем
3 Словникова робота (робота в зошиті)
Грецькі боги
Геліос — бог Сонця.
Посейдон — цар морів та океанів.
Атлант — бог-титан, який на своїх плечах тримав небесне склепіння.
Німфи — малі божества, прекрасні діви; втілювання сили природи.
4 Читання учнями тексту та аналіз змісту
— Назвіть головних героїв міфу.
— Якими ви їх уявили?
— Яку біду на Землі спричинив необдуманий вчинок Фаетона? Знайдіть опис.
— Які явища природи пояснює міф про Фаетона?
— Коротко охарактеризуйте Фаетона на основі його вчинків і поведінки.
— На вашу думку, чого вчить цей міф?
IV. Узагальнення й систематизація знань учнів
Продовження дискусії в стилі телевізійного ток-шоу «Я так думаю»
1 Робота в групах
Один з учнів називає ім’я грецького бога, інший розповідає, що про нього запам’ятав.
2 Гра «Займи позицію»
Учні висловлюють свої думки і доводять їх.
V. Підсумок уроку
— Хто з героїв прочитаних міфів найбільше сподобався і чому?
— Сьогодні багато людей сприймають міфи як цікаві, сумні або страшні казки. Але міфи — це не просто казки. Ці стародавні оповіді допомагають ученим дістатися витоків історії різних країн і народів. А інколи у сучасних звичаях ми знаходимо відголоски сивої давнини.
Завдання ерудитам
— Прочитайте самостійно міф «Сізіф». На основі прочитаного поясніть вислів «сізіфова праця».
— Відшукайте міфи, які пояснюють вислови:
• танталові муки;
• ахіллесова п’ята.
— Що означають ці вислови?
Немає коментарів:
Дописати коментар