Тема. Які культурні рослини вирощують у рідному краї
Мета: ознайомити з культурними рослинами рідного краю, вчити називати їх; розвивати вміння виділяти головне в навчальному матеріалі; виховувати повагу до хліба.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Розгляньте малюнки (огірок, соняшник, вишня, смородина).
— Чим схожі всі ці рослини? (Їх посадила і виростила людина.)
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які саме умови потрібні для життя культурних рослин.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 78–79)
— Розгляньте фото на с. 78. Назвіть зображені рослини. Зеленими кружечками накрийте овочеві рослини, а червоними кружечками — плодово-ягідні.
— Чи знаєте ви, які овочеві рослини вирощують на полях і городах вашої місцевості?
— Які плодово-ягідні рослини вирощують у садах вашої місцевості?
— Розгляньте фото на с. 79.
— Які рослини ви впізнали? Назвіть їх.
— Які рослини називають зерновими?
— Чи знаєте ви, які зернові рослини вирощують на полях у вашій місцевості?
— Порівняйте зображені на малюнках зернові рослини.
— За якими ознаками ви впізнали кукурудзу?
— Чи знаєте ви, які страви готують з пшениці?
— Як ви ставитеся до хліба?
— Які овочі потрібні, щоб зварити борщ?
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота в парах. Гра «Знайди пару»
— До кожного слова першого стовпчика знайдіть пару з другого стовпчика і з’єднайте їх стрілочкою. Поясніть свій вибір.
цибуля льон
груша жито
пшениця картопля
бавовна слива
піон нарцис
— Де люди можуть вирощувати всі ці культурні рослини? (У саду, в городі, в полі)
— Яку першу пару ви знайшли? (Цибуля — картопля)
— Що це? Де їх вирощують? Як називаються ці рослини? Наведіть свої приклади овочевих рослин.
— Друга пара: груша — слива.
— А це що? Де вони ростуть? Як називаються ці рослини? Наведіть свої приклади плодово-ягідних рослин.
— Третя пара: пшениця — жито.
— Де вирощують ці рослини? Щодня ви їсте хліб. Його печуть з борошна, а борошно отримують із зерен пшениці, іржі, ячменю, вівса. Як вони називаються?
— Четверта пара: бавовна — льон.
— Хто знає, що це за рослини?
— П’ята пара: піон — нарцис.
— Що це? Для чого їх вирощують?
2. Гра «Потрібно — не потрібно»
Учитель каже: «Я хочу посадити овочі на городі. Картопля потрібна?». Діти відповідають: «Потрібна». Учитель перераховує овочеві рослини, називає також фруктові. Коли закінчили «висаджувати» овочі на городі, гра триває — «саджають» фрукти (ягоди) в саду. Учитель під час перераховування фруктів називає овочі. Перемагає учень, який жодного разу не припускався помилки.
3. Гра «Збираємо врожай»
Учні об’єднуються в команди. Одна з них «збирає» овочі, інша — фрукти. Збирати можна реальні предмети чи малюнки з їх зображенням. Перемагає команда, яка швидше виконала завдання.
V. Підсумок уроку
— Які рослини називають культурними? Наведіть приклади культурних рослин.
— Для чого людина їх вирощує?
— Які ви знаєте групи культурних рослин? Наведіть приклади.
— Чи всім культурним рослинам потрібна однакова кількість води, сонячного світла і тепла?
— Що вирощують у вашому краї?
Немає коментарів:
Дописати коментар