Тема. Місце, де я живу
Мета: розширити знання учнів про населений пункт, де вони проживають; ознайомити з пам’ятками рідного краю; формувати пізнавальний інтерес, бажання більше дізнатися про рідний край, рідну країну; виховувати любов до рідного краю.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Як називається місто (село), в якому ви живете?
— Як назвати одним словом місто і село? (Це населені пункти.)
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як називається ваш рідний край.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 67–69)
— Розгляньте малюнок на с. 67.
— Кого і що ви бачите на малюнку?
— Куди йдуть діти?
— Хто їх зустрічає біля хати?
— Які почуття викликає цей малюнок?
— Що ми називаємо рідним краєм?
— У кожної людини є свій рідний край. Це те місце, де вона народилася. Це стежина від рідної домівки, краєвиди, що милують око з дитинства. Це місце, у якому звучали бабусина казка і мамина пісня.
— Як називається населений пункт, у якому ви живете? Назвіть свою адресу (вулицю, будинок, квартиру).
— Дізнайтеся, яку назву має головна вулиця вашого міста чи села.
— Розгляньте малюнки на с. 68 і поясніть, чим відрізняються зображені на них вулиці.
— Що спільного на вулицях міста і села?
— У якому куточку міста чи села вам найбільше подобається бувати? Чому?
— Немає такої людини, яка б не любила рідний край, не прагнула б прославити його своїм талантом, корисними справами, залишити добру пам’ять про себе.
— Як ви можете прославити свій рідний край?
— Як прославляють його ваші батьки, родичі?
- Читання уривка з вірша Станіслава Городинського
— Як називається наш рідний край?
— Що є у рідному краї?
— Розкажіть, за що ми любимо рідний край.
— Щоб любити рідний край, потрібно його добре знати.
2. Дослідницький практикум
— Розкажіть, де працюють дорослі люди вашого міста чи села.
— Дізнайтеся в дорослих, чому саме таку назву має ваше місто чи село. Чим воно славиться? Разом із дорослими у вихідний день прогуляйтеся рідним краєм. Відвідайте якусь пам’ятку природи, архітектури або історії свого населеного пункту. Підготуйте про неї розповідь.
3. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
- Уявна мандрівка рідним містом чи селом
— Коли і ким було засновано місто? Чому воно дістало таку назву?
— Які місця є найулюбленішими для жителів міста? Чому?
— Які навчальні заклади, пам’ятки, пам’ятники є в місті? Коли, ким і на честь якої події ці пам’ятники споруджені?
— Як необхідно охороняти пам’ятники?
— Які люди жили на території міста у давнину? Чим вони займалися? Чим прославилися?
— Які добрі традиції і звичаї були у жителів?
— Чим славиться населений пункт нині?
— Які старовинні споруди є у вашому місті чи селі?
Учитель має наголосити на негативному ставленні до людей, які руйнують або пошкоджують об’єкти природи, історичні пам’ятки свого краю.
Бесіда супроводжується розгляданням фотографій.
V. Підсумок уроку
— Де ви живете?
— Як називається ваше місто чи село?
— Чи багато вулиць у вашому місті чи селі?
— Яка вулиця головна?
— Що можна побачити на вулицях у місті, а що — у селі?
— Чим відрізняється місто від села?
— У якій частині України знаходиться ваше місто чи село?
— Які місця у вашому рідному краї вам подобаються найбільше?
- Ознайомлення з різноманітністю рослин міста
1) Робота з гербарієм.
Учитель пропонує розглянути окремо кожну рослину, демонструє гербарій, повідомляє найнеобхідніші відомості про рослини.
Після цього діти наводять свої приклади листяних і хвойних дерев.
2) Практична робота щодо розпізнавання рослин свого міста.
Завдання дітей: визначити за гербарними зразками 2–3 дерева або куща. Учитель за допомогою демонстраційних карток може ознайомити дітей з іншими характерними рослинами свого регіону.
3) Гра «Чарівний клубочок».
Під час гри діти закріплюють знання про різноманітність рослин у зеленому вбранні міста. Передаючи одне одному «чарівний» клубочок, діти називають по одній рослині. Гра триває, поки всі відомі дітям рослини не будуть названі.
Немає коментарів:
Дописати коментар