Тема. Для чого створено Червону книгу України
Мета: розповісти учням про Червону книгу, про червонокнижні рослини рідного краю; розширювати світогляд; учити дотримуватися правил культурного поводження серед природи.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про охорону рослинного світу.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 76–77)
- Читання тексту на с. 76.
— Які дикорослі рослини з гарними квітками вам найбільше подобаються?
— Які квіти знищують люди у лісах та на луках?
— Чому не можна зривати квіти у лісі, на луках?
— Для чого створено Червону книгу України?
— Про що сигналізує червоний колір?
— До чого він закликає всіх людей?
— Розгляньте на с. 77 малюнки деяких рослин, занесених до Червоної книги України.
— Чи бачили ви в природі ці рослини?
— Де ви їх бачили?
— З’ясуйте, які рослини, занесені до Червоної книги України, ростуть у вашій місцевості.
- Робота в парах
— Запропонуйте, що, на вашу думку, можна зробити для охорони зникаючих рослин свого краю.
— Як ви розумієте прислів’я: «Багато лісу — не губи, мало лісу — бережи, нема лісу посади»?
— Разом із дорослими підготуйте розповідь про червонокнижну рослину рідного краю.
2. Робота за фотографіями
На дошці — фотографії із зображенням заповідних місць, рослин, занесених до Червоної книги.
— Подивіться, які прекрасні творіння природи, — ними б тільки захоплюватися, вражаючись, наскільки щедра на вигадки природа! Коли б не одна обтяжлива обставина: усі вони занесені до Червоної книги й усім їм загрожує зникнення з лиця Землі. Справа охорони природи, як і справа миру, стосується кожного, хто живе на Землі.
— Поміркуймо разом: чи буде природі гірше, якщо, збираючи горіхи, ми зламаємо декілька гілочок? Чи просто так зірвемо дві-три красиві квітки? Чи упіймаємо одного-єдиного незвичайного метелика?
(Відповіді дітей.)
— Кожному із нас потрібно прагнути до того, щоб не завдати природі шкоди.
3. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
- Вікторина «Яка квітка?»
• Я перший розцвітаю серед гаю
І білий, наче сніг, я колір маю.
Хто я? Відгадайте!
Ви мене не ображайте,
Не зривайте, не топчіть.
Хочу довго-довго жить.
То хто ж я?.. (Підсніжник).
• На стеблинці волохатій
Шість пелюсток лілуватих.
Гарна квітка — навіть в сні
Усміхається мені. (Сон-трава)
• Лікувальну силу маю,
Жовтим цвітом розцвітаю.
Називають ключ весни!
Як я звуся? Ти скажи! (Первоцвіт)
• Цвіте травневою порою,
Її знайдеш в затінку лісовому,
На стебельці, як намистинки вряд,
Квіти духмяні висять. (Конвалія)
• Я найперша розквітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка?
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
• Стоять красуні на воді,
Вінки в них білі й золоті. (Лілії водяні)
Висновок. Таких рослин, як конвалія, сон-трава, дзвіночки, підсніжники, проліски, у наших лісах мало, вони охороняються законом.
V. Підсумок уроку
— Як діяльність людей впливає на дикорослі рослини?
— Від кого і від чого потрібно охороняти рослини?
— Для чого створено Червону книгу України?
— Які рослини, занесені до Червоної книги України, можна зустріти у нашому краї?
В общем, только дети и обращают внимание на существование "красной книги" как таковой. А природу то, не берегут взрослые! И здесь одно из двух, либо в школе эти взрослые не учились и о Красной книге не слышали даже, либо просто люди у нас такие. Как только покидаешь город и отправляешься на природу, так вот сразу и видно, берегут матушку-природу, сил нет смотреть...Да образованный человек, что книги в принципе читает, будь то фантастические книги в большой бесплатной электронной библиотеке booksonline.com.ua или романы, или же научные статьи, не станет он вести себя, так как будто природа вокруг это свалка! Это не нормально, если сейчас остановить прохожего и спросить, он вряд ли перечислит хотя бы 5 животных, которые находятся в списке редки или вымирающих...
ВідповістиВидалити