Тема. Чому потрібно охороняти тварин
Мета: збагатити знання дітей про охорону тварин; розвивати спостережливість, кмітливість, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до тварин.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Ви вже багато дізналися про тварин.
— Як ви вважаєте, чи треба охороняти тварин? Для чого?
— Сьогодні ви дізнаєтеся про те, що багато диких тварин нашого краю потребують охорони.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 84–85)
— Що ви знаєте про Червону книгу України? Для чого вона створена?
— У кожній місцевості є тварини, яких залишилося дуже мало. Вони зникають, бо люди на них полюють, знищують місця їхнього мешкання — ліси, луки, забруднюють річки й озера. Тому тварин потрібно охороняти. Щоб зберегти тварин, які зникають, їх заносять до Червоної книги України. Таких тварин заборонено знищувати.
— Розгляньте на с. 84 фотографії деяких тварин, занесених до Червоної книги України.
— Назвіть цих тварин.
— Чому багато диких тварин зникає?
— Чи не заважають люди та тварини одне одному?
— Дізнайтеся, які тварини, занесені до Червоної книги України, живуть у вашій місцевості.
— Чому потрібно охороняти всіх тварин?
— Прочитайте вірш В. Коломійця «Не лови метелика».
— Про що просила Богдана Оленочка?
— Як ви гадаєте, яка користь від метеликів?
— Яку користь приносять людям комахи, риби, птахи, звірі?
— Тварини приносять велику користь людині: як джерело харчування (м’ясо, молоко, яйця); як джерело естетичної насолоди (метелики, співучі птахи, рибки); джерело для наукових досліджень; джерело для народної медицини.
З кожним роком тварин стає все менше, і їх обов’язково треба охороняти.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Гра «Хто у лісі живе?»
— Серед перелічених тварин назвіть тих, що живуть у лісі: білка, горобець, рись, їжак, ластівка, бурий ведмідь, гуска, лелека, лось, шишкар, дятел, мурашка, зозуля.
— Як потрібно поводитись у природі, щоб не заподіяти шкоди тваринам?
— Чому багато видів тварин стають рідкісними?
— Кого називають санітарами лісу?
— Чим корисні птахи лісу? (Знищують безліч комах, які пошкоджують дерева.)
2. Поетична хвилинка
Світ прекрасний навколо тебе —
Сонце ясне і синє небо,
Птахи і звірі, гори і ріки —
Нехай він буде таким навіки!
Нехай людина добро приносить —
Бо світ навколо любові просить.
А. Потапова
V. Підсумок уроку
— Як живеться диким тваринам у лісах, на луках, у степах?
— Чому потрібно охороняти тварин?
— Чому на Землі зникають деякі тварини?
— Що ви скажете тим, хто розорює пташині гнізда, мучить птахів, дітлахів звірів?
— Від кого і від чого треба охороняти тварин?
— Як люди взимку повинні допомагати диким тваринам?
— Чим конкретно допомагає тваринам кожен з вас?
— Яку участь в охороні тварин можуть узяти учні? (Заготовляти корм для лісових тварин, для птахів.)
— Запам’ятайте!Ці тварини потребують охорони.
Зубр
Бобер
Олень
Тритон
Орел степовий
Ведмідь
Немає коментарів:
Дописати коментар