Тема. Екскурсія у зоопарк
Мета: продовжити роботу над розвитком пізнавальних здібностей, творчої уяви учнів; формувати передумови пошукової діяльності, інтелектуальної ініціативи; розвивати вміння визначати можливі методи розв’язання проблеми за допомогою дорослого; активізувати мовлення дітей; виховувати дбайливе ставлення до живої
природи.
ХІД УРОКУ
I. Повідомлення теми і мети екскурсії
1. Робота над загадками
— Діти, сьогодні ми з вами вирушимо на екскурсію в зоопарк. Але перш ніж туди піти, нам потрібно купити квитки. Квиток я дам тому, хто правильно відповість на питання.
— Які тварини живуть у зоопарку?
• Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх переставляю,
Сам високий я на зріст,
Замість носа маю хвіст. (Слон)
• Живу я там, де вічний лід,
Люблю я рибу на обід.
В кожусі білому завжди
Виходжу часто із води,
Умію плавати й пірнати...
А як мене, малята, звати? (Білий ведмідь)
• Вік свій ходить з клунками,
Та ще сідають на нього з мішками. (Верблюд)
• Хто в зоопарку вище всіх?
Впізнать її нам легко,
Впізнать її на раз:
Висока вона зростом
Та бачить суперклас! (Жирафа)
• Величезний цей хижак
На людей наводить жах.
Проживає в річці Ніл
Небезпечний… (крокодил).
• Як на гойдалках на вітках
Вони плигають у клітках!
Граються, кривляються,
Разом забавляються.
А веселі ці малята —
Пустотливі… (мавпенята).
• Він незграбний і товстий,
Завжди він чомусь сумний.
А на лобі в нього ріг,
Ця тварина — … (носоріг).
• У савані проживає,
Чорно-білі смужки має.
І весела, і пригожа,
На конячку нашу схожа. (Зебра)
• Він такий смугастий,
Він такий ікластий.
Найстрашніший у тайзі,
Перед ним тремтять усі.
Як роззявить пащу: — Ггрр!
Називають звіра… (тигр).
— Усі ці тварини живуть далеко, в інших країнах, і коли б не зоопарк, то цих тварин ми могли б побачити тільки на картинках або в кіно. У зоопарку ви побачите різних звірів. Але спочатку я хочу запитати у вас, чи знаєте ви правила поведінки в зоопарку.
2. Обговорення з дітьми правил поведінки в зоопарку
— Діти, в зоопарку над клітками висять таблички, на яких написано: «Тварин годувати забороняється». Як ви вважаєте, чому? (Відповіді дітей.)
— Уявіть, що вам цілий день даватимуть цукерки, печиво, свіжий хліб, банани і багато чого іншого. Що трапиться? (Відповіді дітей.) Правильно, заболять животи і зуби. І тварини на волі теж не їдять цілий день. Крім того, більшість людей не знають, що можна їсти тій або іншій тварині, і люди кидають у клітки будь-що. Тварини від цього дуже хворіють і навіть можуть померти.
— Що ще не варто робити в зоопарку? (Відповіді дітей.) Правильно, близько підходити до кліток і тим більше просовувати туди руки. Адже клітка — це будинок тварини, і вона цей будинок охоронятиме. І звісно ж, не можна галасувати в зоопарку! У зоопарку завжди багато народу, а тварини звикли до тиші в лісі.
Учитель демонструє символи за правилами поведінки в зоопарку: «Не годуй тварин», «Не гладь тварин», «Не дратуй тварин», «Не галасуй», «Не просовуй руки в клітки з тваринами».
II. Проведення екскурсії
III. Підсумок екскурсії
— Діти, скажіть вам сподобалося в зоопарку?
— Зараз ми трохи пограємо. Я називатиму тварину, що живе в зоопарку, а ви повинні всі разом показати, як ця тварина ходить. (Ведмідь, лисиця, заєць, мавпа)
Немає коментарів:
Дописати коментар