вівторок, 15 листопада 2016 р.

Природознавство 1 клас Тема. Що ми знаємо про нашу країну — Україну

Тема. Що ми знаємо про нашу країну — Україну
Мета: поглибити  знання  учнів  про  Україну,  її  міста, столицю України; розвивати мислення, мовлення; виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до скарбів Батьківщини.
ХІД УРОКУ
I.  Організаційний момент
II.  Повідомлення теми і мети уроку
— Відгадайте загадку.
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься... (Україна).
— Сьогодні наш урок буде присвячений дорогій Батьківщині, милій Україні. На уроці ви більше дізнаєтеся про свою країну.
III.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.  Бесіда
— Діти, ми всі дуже любимо свою Батьківщину, бо найдорожче, що є у кожного з нас, — це рідна Вітчизна.
— А що таке Вітчизна? (Відповіді дітей.)
— Як називається наша Батьківщина? (Відповіді учнів.)
— Поміркуйте, як утворилося слово «батьківщина»?
— Які вірші, пісні про Україну ви знаєте? Розкажіть або заспівайте.
2.  Робота за підручником (с. 86–87)
1) Читання тексту на с. 86
— Як називається країна, у якій ви живете?
— Яка наша Україна? (Вона велика і прекрасна.)
—  Яким  близьким  за  значенням  словом  ми  називаємо  Україну? (Україна — це наша Батьківщина.)
— Розгляньте фотографії міст України на с. 86. Назвіть їх.
— У яких містах України вам довелося побувати?
2) Читання тексту на с. 86.
— Як називається столиця нашої держави?
— Яке це місто? (Це дуже давнє місто.)
— На якій річці стоїть Київ?
— Яка головна і найкрасивіша вулиця міста?
— Яка найголовніша його площа?
— Чим відомий Київ у світі? (Пам’ятками культури, музеями, театрами.)
— Розгляньте фотографію з видом Києва на с. 87. Це відома пам’ятка культури. Назвіть її.
— Розкажіть, що ви знаєте про Київ.
— Київ — чудове місто! Обов’язково відвідайте його разом із дорослими.
IV.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
1.  Робота в групах
Учитель пропонує учням об’єднатися у групи по 5–6 осіб за принципом «Квіти» (дзвіночки, конвалії, барвінки, ромашки, айстри).
Кожна група отримує набір карток зі словами: країнастбоук, мтек-вітчизна, убатьківщина, оземлякронті.
Завдання:  знайти  слова,  близькі  за  значенням  до  слова  «Україна».
2.  Робота над прислів’ями
• Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.
• Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.
• Та земля мила, де мати народила.
—  Батьківщина  багато  означає  для  кожного  з  нас.  Це,  передусім, місто  або  село,  де  ви  народилися.  Рідним  краєм  ми  називаємо  місце, де пройшло наше дитинство. Батьківщиною українці називають Україну — країну, в якій ми всі разом живемо.
Усі жителі Землі складають світову спільноту землян. Отже, кожен з  нас  є  одночасно  членом  суспільства  свого  міста  або  села,  громадянином України і землянином.
V.  Підсумок уроку
— Як називається наша Батьківщина?
— Чим вона багата і славна?
— Додати назви рідних вам місць.
Моє рідне місто (село) _____.
Моя Батьківщина _____.
Моя планета _____.
— Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення,  процвітання.  Нехай  ваша  любов  до  України  виявляється у  старанному  навчанні,  повазі  до  людей,  праці,  до  українських  традицій, любові до природи.

Немає коментарів:

Дописати коментар