четвер, 29 листопада 2012 р.

Урок 231 (читання) Тема. Перевірка навичок читання та розвитку мовлення


Урок 231 (читання)
Тема. Перевірка навичок читання та розвитку мовлення
Мета: перевірити сформованість навичок читання; розвивати читацькі навички, словесну творчість учнів, уяву; виховувати цікавість до навколишнього світу.
Обладнання: текст для читання; секундомір чи годинник.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Робота над матеріалом уроку
1 Пояснення дітям виду контролю, механізму його здійснення
2 Перевірка навичок читання
Тексти для перевірки сформованості навичок читання
ЖУРАВЛИК
Вже настала весна. Вийшло Сонечко. Почав танути сніг. На річ­ках скресла крига. Але зима ще не хоче відступати. Вона заховала Сонечко і знову стало похмуро і холодно.
— Я дістану Сонечко,— сказав маленький журавлик.
Він спитав у мудрого Орла дорогу і полетів за високі гори. Там Журавлик побачив великий замок і визволив Сонечко. Знову стало тепло і весело. (58 слів)
Першокласники Мирнодолинської ЗШ
Попаснянського р-ну Луганської обл.
ЧОМУ ПАПУГИ РІЗНОКОЛЬОРОВІ
У давнину всі папуги були білі. Але одного разу пішов дощ, а після нього з’явилась веселка. Папуги, які ніколи раніш не ба­чили веселки, дуже зраділи i почали біля неї літати. Один папуга долетів до червоної смуги, другий — до зеленої, третій — до си­ньої...
А найспритніші папуги встигли торкнутись до всіх смужок цієї першої на землі веселки. З тих пір i стали різнокольоровими. (64 слова)
ЗВІДКИ В НЕБІЗІРКИ
На одній планеті жили жовті блискучі квітки. Там часто бувала сонячна погода — i квіти сіяли, відбиваючи промінці сонця.
Одного разу погода зіпсувалась. Стало холодно, пішов сніг. Кві­ти згорнули свої пелюстки. Потім, коли знов з’явилось сонце, квіти розпустились, міркуючи, що все скінчилось. Але ж раптом налетів хижий вітер — i квіти не змогли утриматись! Вони розлетілися по всьому космосу. З тих пір у небі сіяють яскраві жовті квіти, які люди звуть зірками. (74 слова)
РОДИНА СВІЧОК
В одній квартирі поселилась родина свічок. Життя було не яскра­ве: цілий день вони дивились у вікно, а ввечері — у телевізор.
Але ж одного разу в домі залунала гучна музика — i родину сві­чок запросили до святкового столу та поставили поряд з квітами. До них з поклоном підійшли сірники та подарували кожній жов­тий жаркий капелюшок. Тепер свічки весело потріскували i на­вкруги лягали теплі яскраві промінці. І нехай поступово свічки ставали все менше — але ж як затишно та хороше було за столом. Вони прожили своє коротке життя яскраво! (87 слів)
Оля та Наталка Лепські
м. Нова Каховка, Херсонська обл.
3 Складання кінцівки прочитаної казки (продовж казку або придумай свою кінцівку)
4 Заслуховування кількох варіантів кінцівки казки
III. Підсумок уроку
Оголошення результатів перевірки.
Додаток
критерії оцінювання сформованості уміння читати в 1 класі
Рівень навчальних досягнень учнів

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

I. Початковий

Учень (учениця) читає складами, не зливаючи їх у слова, припускаючись багатьох помилок на пропуск, перестановку, заміну букв; виявляє розуміння лише окремих слів.
Швидкість читання — до 20 слів за хвилину
II. Середній

Учень (учениця) читає текст плавно складами, зливаючи їх у слова при повторному прочитуванні, припускаючись окремих помилок на пропуск, заміну, перестановку букв; виявляє розуміння окремих речень.
Швидкість читання — 20–24 слова за хвилину
III. Достатній

Учень (учениця) досить вправно читає текст складами і цілими словами, припускаючись незначних відхилень від норм у вимові слів та інтонуванні речень; виявляє розуміння фактичного змісту прочитаного. Швидкість читання — 25–29 слів за хвилину

IV. Високий

Учень (учениця) вправно читає текст цілими словами, чітко вимовляючи їх, дотримуючись відповідної інтонації; не лише виявляє розуміння фактичного змісту, а й висловлює оцінні судження з приводу прочитаного.
Швидкість читання — 30 і більше слів за хвилину


Немає коментарів:

Дописати коментар