БАТЬКIВСЬКI ЗБОРИ «МОЯ СІМ'Я - МОЯ РАДІСТЬ»
Мета:
· допомогти
батькам і дітям усвідомити, ЩО сім'я - це люди, які пов'язані між собою
почуттям любові і відповідальності один за одного;
· дати
зрозуміти, що кожна людина індивідуальна, але вона живе серед інших людей;
· навчати
дітей бачити та сприймати світ, в якому вони живуть;
· формувати
комунікативні навички.
ХІД ЗБОРІВ
Учитель. Вітаю Вас, шановні батьки і діти! Дякую, що
Ви знайшли час і завітали на збори. Сьогоднішні збори є дещо незвичайними. До
Вашої уваги - ділова гра, тестування, рольова гра.
Упродовж попередніх років навчання Ваших дітей у школі
до Вашої уваги були запропоновані бесіди про спілкування дітей і батьків, про
взаєморозуміння у сім'ї та інші, тобто теоретичні моменти проблеми «взаємовідносини
у сім'ї •. сьогодні поглянемо на цю проблему з практичного боку.
Обхватіть правою рукою ліву руку
біля кисті. Прислухайтеся ... Під
пальцями Ви відчуєте пульс - биття
Вашого серця. Його життя і робота залежать від того, чи щасливі Ви і наскільки,
Діти, ЩО таке, на вашу думку, щастя?
(Діти відповідають.) Учитель. А
ЩО таке щастя, на Вашу думку, шановні батьки? (Відповіді батьків.). ,
Учитель. Діти, коли ви почуваєте ся
щасливими? (Діти відповідають.)
Учитель. А Ви, тата і мами? (Батьки відповідають.)
Учень читає вірш:
Тато у люстерко
поглядає
І оцінює себе -
чи добре виглядає.
Мама перехоплює
цей погляд.
Тато усміхається
- й завершується огляд.
Тато з мамою
усміхнені і раді,
Я
також беру участь у нараді
Куди збираймося та що вдягнемо,
У домі мир і
щастя маємо!
Учитель. На виставці малюнків, що готували Ваші діти
до цих зборів, ми бачимо мир і злагоду між дорослими і дітьми. То що ж таке
злагода, взаєморозуміння?
З'ясуємо за допомогою ділової гри.
Ситуація 1
Як у Вашій сім'ї зазвичай
зустрічають дитину зі школи? (Відповіді батьків.)
Виступи батьків (із досвіду).
Ситуація 2
Як Ви
називаєте дитину, якщо вона вчинила погано? (Відповіді батьків.)
Ситуація 3
Бити чи не бити? - Ось у чому
питання. Парламент Англії постановив: бити! Для цього навіть спеціальні ремені
винайшли. В Європі немодно навіть ставити у куток. А як у Вашій сім'ї? (Відповіді
батьків.)
Слово надається дитячому невропатологу, який розповість, як
на здоров'ї дитини відбивається стресова ситуація, по пов'язана із побиттям.
Хлопчик-бешкетник.
Здоровенькі були, дорогі батьки! А побитися зі мною не бажаєте?
Учитель. Як тобі, бешкетнику, не соромно! Ти прийшов
на батьківські збори, а поводишся так непристойно. Адже бійки вчиняють невиховані
люди. Ти ж, сподіваюся, не такий!
Хлопчик-бешкетник.
Ой, мамусі-татусі, я пожартував! Пробачте, будь ласка. А що це тут у вас за
збори?
Учитель. Ми,
бешкетнику, розмовляємо про те, як карати неслухняних дітей і чи потрібно їх
взагалі карати.
Бешкетник.
А-а-а! Зрозуміло. Про виховання розмовляєте. А можна .й мені взяти участь у цій
розмові? .
Учитель. Можна. А що ти нам можеш
запропонувати? Бешкетник. Я познайомлю Вас із сім'єю Грищенків. Ось вони тато
Микола Миколайович, мама Олена Петрівна, а це їхній синочок четверокласник
Степан.
Інсценування Степан
Проблему складно розв'язати,
Коли тебе не чує мати,
Кричить і рушниками махає,
До неї тато підбігає.
Із ситуації, що склалася,
Він ніби насміхається,
До того ж вдарити мене
Постійно намагається.
Бешкетник
(звертаючись до Степана) Розпочавши бійку з татом,
Чи оголосивши мамі бій,
Краще ти піддайся, друже,
Мамі не витримати двобій.
Татусь потішиться - і годі -
Ніхто вже горла не дере,
Він скоро вибачиться й скаже,
Що полонених не бере.
Степан Дякую за пораду. До
побачення, бешкетнику! Бешкетник. Від прабабусь далеких у мене є порада для
сучасних батьків: карати дітей, соромлячи їх, а не б'ючи!
Учитель. А які старовинні поради
знаєте Ви?
(Діти і
дорослі пригадують прислів'я та приказки про виховання, любов до дітей,
батьків.)
Учитель. А
чи знаєте Ви один одного, як батьки і діти? Зараз перевіримо!
Запитання 1 ,
Який подарунок на День народження виявився б найбажанішим
для Вашої дитини?
Запитання 2
Ваша дитина не застелила свого
ліжка. Якими будуть Ваші дії?
Запитання 3
Як Ви зазвичай звертаєтеся один до
одного у сім'ї?
(Батьки усно відповідають на
запитання, а відповіді дітей записані заздалегідь. Шкільний психолог обробляє
результати тестування.) Учитель. Добре, коли батьки і діти
знають і розуміють один одного.
Виступ
шкільного психолога «Взаємовідносини і взаєморозуміння між батьками і дітьми»,
(Після виступу психолога
вчитель роздає батькам і дітям заздалегідь виготовлені пам'ятки, що допоможуть
їм прийти до взаєморозуміння.) Заступник директора з навчальної і
виховної роботи у початковій школі нагороджує батьків за виховання дітей, за
активну участь у житті класу, школи.
Голова
батьківського комітету пропонує укласти правила спілкування сім'ї і прийняти їх
до виконання.
(Укладаються
правила спілкування в сім'ї, а член батьківського комітету зачитує їх.)
Учитель. Я хочу завершити збори
словами про щастя, а ви всі мені допоможете.
(Учитель читає вірші, а учні та батьки у певних
місцях цього вірша добирають рими або читають заздалегідь підібрані вірші про
щастя в сім'ї, радість виховувати дітей тощо.)
Звучать
пісні про сім'ю, про батьківський теплий дім, про міцну дружбу дорослих і
дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар