субота, 10 листопада 2012 р.

ІГРИ ДЛЯ ГІПЕРАКТИВНИХ ТА АГРЕСИВНИХ


ІГРИ ДЛЯ ГІПЕРАКТИВНИХ ТА АГРЕСИВНИХ


Обов'язковою умовою для проведення будь-якої гри з такими дітьми є позитивний емоційний настрій від початку гри і до її завершення. Сидіть поряд із дитиною, не забувайте дивитися в очі один одному, щиро дивуйтеся, радійте, використовуйте лагідні дотики.
Ігри повинні бути безпосередньо спрямовані на збагачення емо­ційних почуттів і розраховані на те, щоб здивувати, розсмішити, заспо­коїти дитину.
Прикладом таких ігор може бути гра «Розкажіть вірші руками.», коли мама й дитина по черзі і разом намагаються різними рухами рук із вико­ристанням міміки донести зміст вірша, або ігри на узгодженість спільних дій «Прання.», «Кузня», «Пилосос».

Можна також використати ігрові вправи - такі як «Я покажу, а ви вгадайте, що це?», головним змістом яких є зображення різних предметів і дій з ними (наприклад, з'їсти кислий лимон, морозиво, що тане, підняти важку валізу тощо).
Ці вправи не лише збагачують дитину різними емоційними відчут­тями, але й сприяють розвитку уяви. Дуже корисним також є спільне укладання казок, віршів, оповідань, вигадування різних пригод, неби­лиць. 
Оскільки для гіперактивних дітей характерними є деякі порушення уваги і самоконтролю, з ними буває складно проводити навіть прості ігри для розвитку даних функцій, наприклад, «Чим схожі, чим різняться.» , «Що змінилося?», «Лабіринт», «Знайдіть "зайве"» тощо.

Для впорядкування реакції під час сприймання інструкцій і розвитку вміння утримувати мету, у нагоді стануть ігри типу «Встигай-но».
Зміст гри полягає У тому, що дорослий домовляється з дитиною про те, що, наприклад, буде називати цифри, а дитина повинна уважно сте­жити і сказати: «Стоп», Якщо почує обумовлену цифру, наприклад, «3». Правила можна ускладнювати, говорити: «Стоп» лише у випадку, коли перед цифрою «3» буде названо «2».

Підтримувати інтерес дитини до даної гри можна змінюючи слуховий матеріал на зоровий.
За цим самим принципом укладені ігри «Не повторюйте», «ТАК чи НІ», «Не говоріть», «Підлога, ніс, стеля», правилами яких передбачені обмеження дій дитини.
Усі ці рекомендації щодо спільної з дітьми діяльності є значущими, тому що дозволяють зняти напругу як у дитини, так і у дорослого, наблизити їх один до одного, відчути потребу один в одному, бажання спілкуватися - отже налагодити нормальне емоційно насичене життя дитини в сім'ї. 

Немає коментарів:

Дописати коментар