вівторок, 7 квітня 2015 р.

Зарубіжна література 3 клас Тема. Оповідання, уривки з повістей. Микола Носов «Фантазери»

Тема. Оповідання, уривки з повістей. Микола Носов «Фантазери»
Мета: ознайомити учнів з відомим російським письменником і його твором; вчити сприймати великі за обсягом твори цілісно, висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички виразного читання, пам'ять, кмітливість, вміння самостійно і творчо переказувати прочитане; виховувати інтерес до читання.
Обладнання: мапа світу; кліше на дошці «Я так думаю...», «Я вважаю...»; анаграма; підручник; робочий зошит.
Хід уроку
I. Емоційне налаштування на урок
— Діти, подивіться одне на одного, усміхніться. Тепер усміхніться до мене. Ось із таким хорошим настроєм, доброзичливим ставленням одне до одного ми й розпочинаємо наш урок.
Давайте згадаємо, якими повинні бути учні на уроці? (Уважними, розумними, організованими, слухняними, активними)
II. Мотивація навчальної діяльності
  Гра «Переплутанка» (читання анаграм)
бусавто (автобус)кокродил (крокодил)
линебиці (небилиці)нняваре (варення)
стиплипере (переплисти)зиморово (морозиво)
шешбре (брешеш)давпрощиця (продавщиця)
III. Повідомлення теми й завдань уроку
— Сьогодні ми прочитаємо дуже цікавий уривок з оповідання російського письменника Миколи Носова «Фантазери» про двох хлопчиків, які дуже любили вигадувати незвичайні історії, будемо колективно обговорювати прочитане й висловлювати особисті міркування, проведемо дискусію за деякими питаннями з твору.
IV. Вивчення нового матеріалу
 1 Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом поета
— Відомий російський дитячий письменник Микола Носов народився в сім’ї актора. Дитинство його пройшло в містечку Ірпінь, неподалік Києва, де він навчався в гімназії. У шкільні роки захоплювався музикою, хімією. Навчався в Київському художньому інституті, потім — у Московському інституті кінематографістів. Майже 20 років працював режисером на студії мультфільмів та одночасно писав твори для дітей.
Як розповідав сам Носов, у літературу він прийшов випадково: підростав його син, і потрібно було розповідати дедалі нові й нові казки, різні кумедні історії для нього та його приятелів-дошкільнят.
Перші оповідання М. Носова були написані весело, з гумором. Вони відразу стали надзвичайно популярними серед юних читачів. Діти досі із захопленням читають книжки «Веселі оповідання», «Весела сімейка», «Пригоди Незнайка та його друзів» та інші. Герої цих творів — винахідливі, допитливі, непосидючі хлопчаки, які досить часто потрапляють у комічні ситуації.
 2 Виразне читання тексту за схемою «учитель + учні»
 3 Словникова робота
 4 Літературний диктант (робота в зошиті)
— Про що розмовляли Мишко і Стасик?
— Як ви вважаєте, чому Ігор не зміг розповісти свою вигадку хлопцям?
— Чому Мишко і Стасик, які самі полюбляли вигадувати, назвали Ігоря брехуном?
— Чи можна вважати Мишка і Стасика добрими, справедливими хлопцями?
— А чи пробували ви розповідати небилиці? Як до цього ставилися ваші знайомі?
 5 Вибіркове читання
— Знайдіть і зачитайте епізод, де друг хлопців Ігор перехитрив свою маму і сестру.
— Прочитайте, яка з їхніх вигадок вам найбільше сподобалася?
 6 Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу «Я так думаю»
  Робота в групах
Учасниками дискусії є всі учні класу, яких учитель об’єднує у дві групи.
1-ша група доводить, що вигадки хлопців — це небилиці, а не брехня.
2-га група доводить, що їхній друг учинив дуже погано.
Учитель є ведучим під час цієї дискусії, він контролює перебіг
дискусії, оцінює участь кожного.
 7 Робота в парах
— А зараз пофантазуйте! Оберніться одне до одного і пригадайте смішний випадок з вашого шкільного життя, можете доповнити його небилицями.
V.  Узагальнення й систематизація знань
 1 Навчальна гра «Додай наступне»
Учень називає слово, яке хлопці використовували у своїх небилицях, та передає естафетну паличку сусідові. Той згадує ще одне слово і передає далі.
Наприклад:
великий,
великий, малий,
великий, малий, Африка...
Учитель стежить за тим, хто з учнів запам’ятав більше слів із тексту.
 2 Робота в зошиті
VI. Підсумок уроку
— Хто автор оповідання, з яким ми сьогодні ознайомилися?
— Покажіть на мапі країну, у якій жив і працював Микола Носов.
— Чого вчить нас це оповідання?
— Чому чесність і справедливість є основними в поведінці кожної людини?
Завдання для ерудитів
— Прочитайте самостійно твір цього автора «Карасик» і поділіться з нами своїми враженнями від прочитаного.

Немає коментарів:

Дописати коментар