пʼятниця, 2 листопада 2012 р.

БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ «ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКИХ ІНТЕРЕСІВ ДИТИНИ»


БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ
«ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКИХ ІНТЕРЕСІВ ДИТИНИ»


Мета: звернути увагу батьків на необхідність виявлення і формування читацьких інтересів дітей; дати поради батькам щодо збудження у дітей інтересу до читання; ознайомити з правилами читача і з пам'яткою «Як обговорювати з дитиною прочитане».

Пiдгoтoвка: у класній кімнаті, за допомогою бібліотекаря організувати виставку книжок для дітей і виставку дитячих малюнків на тему «Моя улюблена книжка».
Виставка книжок ознайомить батьків із рекомендованою для даного дитячого віку літературою, а виставка малюнків дозволить батькам краще пізнати читацькі інтереси своїх дітей
На видному місці вивісити плакат із порадами для батьків «Як викликати у дітей інтерес до читання?».
Читайте не більше ніж 15-20 хвилин, але кожного дня. Перш, ніж почати читання, провітріть кімнату, приберіть зі столу предмети, які можуть відволікати увагу дитини. Якщо дитина втомилася, зробіть паузу, фізкультхвилинку тощо. Не бійтеся хвалити дитину! Поряд можна розмістити плакат із правилами читача.
Намагайтеся читати вголос, не поспішайте, заглиблюйтеся у суть прочитаного. Звертайте увагу на те, як поводять себе герої книг, навчай­теся у них доброго. Закриваючи книгу, подумайте чого вона Вас навчила. Вмійте берегти книгу!
Заздалегідь підготувати для батьків надруковані пам'ятки «Як обговорювати з дитиною прочитане?»
З'ясуйте перед читанням або під час читання незрозумілі та складні слова.
Запитайте у дитини, чи сподобалося їй прочитане. (Чим? Що саме?)
Попросіть дитину розповісти про головного героя (головну ПОДІЮ).
Поцікавтеся, які слова і вирази з прочитаного особливо запам'яталися дитині?
Підсумуйте разом із дитиною враження від прочитаного. Запропонуйте дитині сформулювати відповідь на питання: «Чого навчила ця книга?»     
Проініціюйте виконання ілюстрацій до епізоду, що сподобався, портрету головного героя тощо.
Влаштуйте домашній міні-конкурс на краще читання уривка з твору або поетичних рядків із віршів.
За два тижні до зборів запропонувати батькам відповісти на запитання:
Чи полюбляє Ваша дитина читати?
Чи читаєте Ви своїй дитині?
   Чи обговорюєте прочитане?
    В який спосіб?
  Чи можна викликати у дитини захоплення від читання?
  Як саме?
 Від чого залежить виразність читання?
    Як цього навчити?
Як Ви поводитися, якщо дитина не хоче читати або, прочитавши небагато, говорить, що втомилася? .
Ваші прохання та побажання вчителеві. Про що б Ви хотіли дізнатися на зборах? .        .
Під час підготовки до зборів поставити декілька запитань дітям і  записати відповіді на магнітофон.
Що Вам більше до вподоби - читати самому або слухати, як читають дорослі?
Чи читають у вашій сім'ї книги вголос?
Хвалять або сварять вас батьки, коли ви читаєте?
За тиждень до зборів кожна сім'я повинна отримати незвичайне за­прошення, що виготовлене дітьми: міні-книжечку, в якій означена тема зборів, дата і час їх проведення (ілюстрацією для обкладинки діти можуть обрати зображення Пінокіо, що прямує до школи, Незнайка з книжкою під пахвою тощо).
ХІД ЗБОРІВ
1.Організаційний момент.
До початку зборів батьки споглядають виставки, обговорюють. поба­чене, слухають музику, що тихо лунає з магнітофону, займають свої місця за столами, поставленими по колу. На столах знаходять пам'ятки.
2.Виступ учителя.
Учитель звертається до батьків зі словами:
- Не лише в школі, але й вдома, в сім'ї, ми навчаємо дітей любити книги. Мабуть, немає батьків, які не хотіли б навчити своїх дітей швидко й виразно читати, прищепити інтерес до читання, адже роль і значення книги в житті людини важко переоцінити. Гарна книга - і вчитель, і вихователь, і друг.
З. Бесіда з батьками.
Учитель звертає увагу батьків на правила читача, пропонує прочитати їх і пригадати, які з них виконує їхня дитина, а які - ні. Узагальнюючи висловлювання батьків, учитель повинен намагатися переконати їх у тому, що зараз, коли їхні діти долають перші кроки у читанні, необ­хідно допомогти їм навчитися читати бігло, грамотно, виразно, оскільки невміння читати позначається не лише на успішності у навчанні, але й на загальному розвитку дитини.
4.Прослуховування відповідей дітей (у магнітофонному запису) на питання:
- Яку книжку ви читали вдома нещодавно, з ким? І вже одразу за цим батьки отримують запитання: - Чи читаєте Ви книги своїм дітям?
- Чи бувають в Вас вдома сімейні читання?
- Чи можливе сімейне читання?
- Чи потрібне воно взагалі?
Не секрет, що доки дитина мала, дорослі з радістю і захопленням читають їй книжки. Але тільки-но дитина пішла до школи, батьки з полегшенням зітхають, що тепер школярик сам буде читати. А згодом дратуються, коли на запитання про враження від прочитаної книжки чують: «Нормально». Уникнути подібного допомагає сімейне читання, під час якого батьки відкриваються для дитини з нового боку, що додає їм поваги, та й батьки з радістю помічають, що діти дорослішають, з ними можна обговорювати все більш нові теми.
5.Знайомство з пам'яткою «Як обговорювати з дитиною прочитане?»
6.Психологічний практикум.
Увімкнувши магнітофонний запис із відповідями дітей на питання про те, хвалять чи сварять вас батьки під час читання, про слухайте його разом із батьками, а потім обговоріть ситуацію про повільне й невиразне читання дитини та нестримність і нерозуміння цієї ситуації батьками.
Дайте пораду: набратися терпіння, щоб не відбити у дитини бажання читати. Нехай вона радіє кожному прочитаному слову, пишається своїми досягненнями і перемогами у подоланні труднощів.
7.Обговорення одного із запитань анкети: «Як Ви вважаєте, від чого залежить чітке, виразне читання?»
Учитель розповідає про необхідність грамотно і виразно читати, про те, які труднощі чекають на дітей у подальшому навчанні, якщо вони будуть невпевнено читати; нагадує про необхідність (за потреби) своє­часного звернення до логопеда. На завершення батьки прослуховують запис різного рівня читання учнів класу.
8.Виступ бібліотекаря.
Бібліотекар дає поради, що доцільно читати дітям 6-7 років, як ство­рити домашню дитячу бібліотечку, як користуватися книгами ЗІ шкільної бібліотеки.
9.Підбиття підсумків, висновки, рішення батьківських зборів.
Класовод оголошує подяки батькам, діти яких читають грамотно; бігло, виразно.
Рішення батьківських зборів
Враховуючи значну роль батьків у вихованні у дітей інтересу до книги, поставити собі за мету читати з дитиною кожного дня, обгово­рювати прочитане, складати за ілюстраціями, що є у книжках, яскраві, образні оповідання, навчаючи при цьому дітей правильної, точної мови, уникаючи слів-повторень та слів-паразитів.
Для подолання втоми під час читання використовувати ігрові при­йоми, жарти, фізкультхвилинки.
Знаходити час і можливість для сімейного читання (із розрахунку півгодини на тиждень). Купувати або виписувати і читати разом із ди­тиною дитячі журнали.
Надавати дітям допомогу у веденні щоденника читача. Започаткувати конкурс на кращий читацький щоденник (із нотат­ками щодо найцікавіших моментів, корисних та влучних висловлювань, ілюстраціями тощо).
На підсумкових зборах наприкінці року нагородити переможця.
10.Побажання вчителя-класовода батькам у вихованні у дітей інтересу та любові до книги.

Немає коментарів:

Дописати коментар