БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ «ЯК СФОРМУВАТИ У ДІТЕЙ НАВИЧКИ НЕНАСИЛЬНИЦЬКОГО СПІЛКУВАННЯ?»
Підготовка
· Виготовлення
пам'яток для батьків.
·Для виявлення
емоційно-психологічного стану дітей і вивчення їхніх потреб провести
анкетування серед дітей (поставте знак «+» біля відповіді, з якою згодні).
· Виготовлення
анкети.
Анкета
1.Чи
відчуваєш ти потребу у спілкуванні з дорослими?
· Так;
· ні.
2.Чи
відчував (відчувала) ти коли-небудь, що тобі простіше обговорювати деякі
питання з друзями, ніж з батьками?
· Так;
· ні.
3. Хто тебе розуміє найкраще?
· Друг;
· учитель;
· тато;
· мама.
4. Чи вважаєш ти вчителя своїм другом?
· Так;
· ні.
Л своїх батьків?
· Так
• ні.
5. Чи хотів (хотіла) би ти бути такою
людиною, як твої батьки?
·Так;
· ні.
А як твій учитель?
· Так;
· ні.
ХІД ЗБОРІВ
1. Учитель
знайомить батьків із результатами анкетування.
Батькам роздають пам'ятки «Способи
комунікації, яких потрібно уникати, спілкуючись із дитинок»:
· вимоги,
накази, команди;
· вказівки
типу: «ти мусиш»;
· докори,
звинувачення;
· попередження,
застереження, погроза;
· нотації,
читання моралі;
· готові
рішення, категоричні підказки, поради;
· глузування,
жартування;
· вивідування.
розслідування;
· узагальнення
(вусі ви ... », «ніхто з вас ... » );
· ігнорування
або зневажання почуттів іншого;
· мовчання,
уникання розмови.
2. Ознайомлення
батьків із дослідженнями і методиками вивчення ступеня усвідомлення дітьми
труднощів у спілкуванні з однолітками та дорослими.
«Назвіть відчуття».
Дитина має
назвати ті відчуття, які її часто, нечасто
або ніколи не сповнювали. (Дітям пропонують речення, які необхідно
закінчити, анонімне анкетування.)
· Мені
непросто спілкуватися тоді, коли ...
· Мені
складно спілкуватися, коли мій однокласник ...
· Мені
непросто, коли вчитель ...
· Я
хвилююся, коли незнайома людина ...
· Мені
найважче, коли ...
Учитель
ознайомлює батьків із відповідями, що превалюють в анкетах.
(Ці відповіді,
як правило, свідчать про те, що у дітей виникають серйозні психологічні
труднощі в ситуаціях насильницького спілкування.)
Висновок. Не
потрібно застосовувати у спілкуванні засоби насильницької комунікації.
3. Батькам
пропонують розв'язати педагогічне завдання. Використовуючи інформацію, яку вони
сьогодні отримали .
Ситуація
1. Донька прийшла зі школи і звертається до матусі: «Я хочу
розповісти тобі дещо важливе».
Як би Ви повелися і що б відповіли на
місці цієї матусі?
Ситуація 2. Мати прийшла з роботи
незвичайно мовчазна, а донька в цей час виконувала домашні завдання.
Закінчивши, дівчинка підходить до дверей:
- Мамо, дозволь піти погуляти?
- Як хочеш ...
Зачиняються двері. Чути, як дівчинка
збігає сходами. Мати сідає до столу і закриває обличчя руками.
Чому мати
закриває обличчя руками? Як би на місці дівчинки вчинили Ваші діти?
(Після
обговорення - висновок: найбільш ефективним методом виховання
є відвертість і довірливість у спілкуванні з дитиною.)
4.Наприкінці
зборів - підбиття підсумків із батьками.
Для батьків проводиться гра
«Закінчіть фразу».
· Тепер
я знаю ...
· У
питаннях спілкування з дитиною я 6уду. ..
· Найбільше
мені запам'яталося ...
· Я
знайшов відповідь на ...
Члени
батьківського комітету обробляють матеріали укладають рішення зборів.
Немає коментарів:
Дописати коментар