Урок української мови в З-му класі
Тема. Закріплення правопису слів із ненаголошеними
голосними [е], [и] в корені слів.
Мета. Формувати в учнів уміння грамотно писати слова з ненаголошеними
голосними [е], [и] в корені, закріплювати вміння застосовувати на практиці це
правило; знаходити перевірні слова серед ряду споріднених або під час зміни
форми слова. Розвивати вміння зіставляти мовні явища, порівнювати їх, робити
висновки; розвивати мову, увагу, логічне мислення. Виховувати увагу до слова,
його значення і форми.
Обладнання. Опорні схеми, ілюстративний матеріал, фішки.
Хід уроку.
1. Гра змагання. За кожну правильну відповідь учень кладе собі фішку.
Виграє той, у кого більше фішок
Розминка. Кросворд
1. Змінна частина слова.
1. Словотворча частина слова, яка стоїть перед коренем і
служить для зв'язку слів У реченні.
1. Слова, близькі за значенням.
1. Звуки бувають приголосні та ... ?
- 5. Слова, які об'єднані за змістом і виражають
закінчену думку.
- Яке вийшло слово? (Земля)
- Як його треба написати? (З
ненаголошеним голосним [e)
- А чому?
11.
Повідомлення теми і мети уроку, вивчення нового матеріалу.
- Наш
урок присвячений написанню слів із ненаголошеним голосним.
Урок почнемо з
каліграфічної хвилинки.
Ел ел ля мл земля
- Скільки
складів у слові «земля»?
- Скільки
звуків?
- Поставте
наголос у цьому слові.
- Виділіть
закінчення, основу, корінь.
- Визначте
ненаголошений голосний.
ІІІ. Словниковий
диктант.
Грамоти не знаю,
•
а цілий рік
пишу. (Перо) Лід на річках, сніг
на полях,
віхола гуляє,
коли це буває? (Зимою) У темнім
лісі проживає,
Гарний хвіст
пухнастий має.
їй на місці не
сидиться,
А як звуть її? (Лисиця)
Всі ми в
шапочках-брилях заховалися в кущах. (Гриби)
Ніхто Їх не лякає,
а вони тремтять.
(Листочки) Хто на зиму
роздягається,
а на літо
одягається? (Дерева) Кольорове
коромисло
через річку
повисло. (Веселка)
(Читаю загадку, діти записують тільки слова відгадки).
Завдання:
поставити наголос;
- виділити
ненаголошені [е], [и] в корені;
- зробити
звуко-буквений аналіз слова «зимою».
- Отже, перевіримо.
Яким правилом скористаємося?
-
Знайдіть у диктанті слово, в якому звуків більше, ніж букв.
IV. Завдання на
дошці.
а)
Виставлені малюнки предметів, у назвах яких є ненаголошені голосні [е, и] .
Завдання. Дібрати
до слів першої колонки малюнки і записати словосполучення:
Слова Малюнки
(Широке озеро, веселий шишкар, невеличкі пеньки, велике крило, сердитий
рибалка)
б) Скласти
речення (усно).
V.
Робота над реченням. (Записано на переносній
дошці).
-
Правильно з'єднати частини речення, вставити пропущені букви:
І. Усі люди називаються планеті З ... мля
2.Це тому,
що ми живемо куля
3.Земля -
це велетенська краю до краю З ...
млі
4.Ніч
прослалася від З ... млянами
VI. Складання
тексту з розрізних рядків.
- Переставити
рядки так, щоб вийшов вірш.
Вербичка
невеличка Схилилась над водою
І цілий день
милується І тішиться собою.
Завдання. Прочитати. Записати перші два
рядки вірша, визначити граматичну основу; встановити зв'язок між членами
речення за допомогою запитань.
VII. Робота з
картками:
верба ОЗ
••• ро .
Крило Л
сток.
СТ пи
сл вовий
гр чаний
В ..• шневий
(Діти обмінюються картками.
правильності виконання).
VIII. Слова, які
ми не можемо перевірити. Робота з ребусами. (Добирає вчитель).
ІХ. Логічні
ланцюжки.
(Вивішую таблицю, на якій написано завдання). Завдання. Знайти
зайве слово.
Вода, село,
пень, гора, кора.
Син, синок,
синій, синівський.
Завдання.
Скласти прислів'я, вставити пропущені літери.
(Вивішую таблицю, на якій написано завдання).
І. Вік Живи - а
розумом,
2.Не пером
пишуть, гриба не знайдеш
3.Не
нагнувшись, вилетить, не піймаєш
4.Слово -
не горобець, і лід розмерзає
5.Від
теплого слова вік учись
Х. Підсумок
уроку.
- Що найбільше
сподобалось?
- Порахуйте свої
фішки.
(Учні, які отримали найбільше фішок, отримують найвищі оцінки).
ХІ. Домашнє
завдання.
Немає коментарів:
Дописати коментар