У світі казки чарівної
Мета. Узагальнити знання учнів про казку як художній твір, в якому вигадка
і фантазія служить засобом вираження суджень народу про життя, знання.
Розвивати інтонаційну вправність мовлення. Виховувати бажання вивчати усну народну
творчість.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
11. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок. Мотивація навчальної
діяльності.
Ця чудова ... (рукавичка).
(Входить Казка).
1. Баба діда за сорочку, дочка бабу
за торочку.
2. Хто вигнав Козу-Дерезу з хати?
3. Хто говорив ці слова: .Я не , пила, я не їла: бігла через місточок - •
вхопила водиці крапельку ...
4. л лисичка його гам Та й проковтнула ...
5. Де ж у лісі сховались звірі? У якій такій квартирі?
Казка.
Л - казка ,мудра, хочу вам сказати, Що кожен з вас мене повинен
знати, Бо, кажуть,
казка вчить па світі жити, Та правду, й волю завжди
боронити, Л, друзі, казка добра й чарівна Мене ви знаєте і любите, мабуть. Тож
вирушайте ви зі мною в путь!
(Тут стукотить-гуркотить, Баба Яга летить).
Баба Яга. Оце літала по світу і з висоти побачила, що тут щось діється.
Ось вам мої завдання! Як справитесь, от тоді і
вирушите в путь! (Баба Л га вручає кошик із різними завданнями),
Вчитель. Готові ви позмагатися за чарівну казку? Тоді давайте працювати.
ІУ. Закріплення здобутих знань. Завдання 1. Вікторина З
якої казки?
(Діти зачитують
уривки, відгадують їх. Отримають за це певну кількість балів).
а) Пасла П баба аж до вечора, та й
задрімала («Коза Дереза»)
б) Захотілось їй рибки поїсти. Забігла вона вперед, лягла на дорозі і лежить,
як мертва ( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
в) зробіть мені,
тату, золотого човника та срібне весельце, то я буду
рибку ловити та
вас при старощах годуватиму..... «Івасик-Телесик»
г) Підробив він голос, Став
малим співати. Здогадалися вони:
Вовк - не наша мати. «Вовк і семеро козенят»
д) - Де зустрічається цей герой? У
яких казках? .
Загадка про ведмедя.
( Ведмідь: «Рукавичка»
, «Пан Коцький», «Колобок», «Солом'яний
бичок», «Лис Микита )
е) «Стоять вони за коморою, коли дивляться, аж із хати виходить
дівчина з коромислом. Така гарна! Тільки кривенька трішки ...»
(Кривенька качечка)
Завдання 2. Відгадайте: «чарівні ланцюжки» з якої казки?
«Посадив - виросла - став - тягне- гукнув - витягли». ( «Ріпка» )
«ішов - загубив - лежить - біжить питає
- стали жити («Рукавичка».) - Що схвалює автор у цій казці?
(Дружбу)
«Жили-танцювали-працювали-знайшов-гукає-поніс-змолов-спік…»
(«колобок»)
- Які були Мишенята? (Ледачі)
-
А Півник? (Роботящий, терплячий) були - знесла - били - не розбили
- бігла зачепила - впало -
розбилось , (<<Курочка
Ря6а.)
Пошкребла - позмітала замісила
- спекла - поклала - покотився - заспівав - з'їла». ( «Колобок» )
Фізкультхвилинка із Зайчиком.
Завдання 3. Інтерактивна технологія
інтерв’ю
1. Хто більше назве казок, де б говорилося
про Вовка та Лисицю?
2. Хто більше назве казок, де б говорилося про злу бабу чи злу мачуху?
3. Назвіть народні казки про тварин.
Завдання 4 Кому належать ці
речі?
(Конкурс провадить Баба Яга). Яйце. «,Курочка
Ряба» )
Солома. (Солом’яний бичок» ) Тарілка та глечик.
(«Лисиця і Журавель» )
Пір'їна. «,Кривенька качечка» ) Рукавичка. (Рукавичка»)
Пиріжок. «,Про вовчика-братика і лисички-сестрички» )
Наливне яблучко. «,Гуси-Лебеді») Булава. «,Кирило
Кожум'яка»
Грудочка сиру. (Лисичка-суддя») Завдання
5. Виставка малюнків
.З якої казки?
Інтерактивна технологія («Мікрофон» ).
а) Виберіть казку, де прославляють працю і засуджують ледарів. (
«Колобок» )
б) Хто допоміг діду і бабі розбагатіти?
(«Солом’яний бичок",) )
в) До якої казки підійде прислів'я: гарно там жити - де вміють дружити?
(рукавичка)
г) .До якої казки більше підходить ця кізка? [в Вовк і семеро "0генять
)
Завдання 6. Баба Яга хоче перевірити швидкість читання і мислення.
Гра Блискавка.
- Які слова сховала. Баба Яга у
написах?
Казки Колобок та «Ріпка».
Завдання 7. Інтерактивна технологія «Спільний
проект».
Кожній групі дається своє завдання:
Хто швидше знайде героя казки, який сховався?
Завдання 8. Інсценізація казки
Лисиця і Журавель..
Завдання 9. Тестова перевірка.
1.
Завдання. Впиши дійових осіб твору казка про билинку і горобця
2.
2. Знайди слово в реченні, яке потрібно замінити на інше. Правильне слово
запиши.
Наприклад:
Нудно мені буде одній
( самій).
Візьми мене (за жінку),
Жили собі на озері журавель
чапля. (на болоті)
А чапля йому відмовила.(відповіла)
Треба було мене тоді брати, коли. приходила до твоєї
хати! (як )
3. Казка Лисичка-суддя. Підкресли правильну
відповідь.
Скільки було котиків у казці? а) 1; б) 2; в) 3.
2) Що знайшли котики?
а) Рибку; б) ковбасу; в) сир
3) Хто вирішив допомогти котикам а) Вовк; б) лисичка;
в) білочка. 4) Як лисичка ділила сир?
а) Відкушувала; б)
відламувала; відрізала.
4. Відгадай загадку. Напиши якої
казки цей персонаж.
Загадка про горобця.
«,Казка про билинку і горобця»
*****
Загадка про лисичку.
Казка. (Лисичка-суддя)
Загадка про журавля.
Казка. ( «Журавель сватає чаплю»)
У. Підсумок уроку. Інтерактивна
технологія «Мікрофон».
Вчитель. Ну що, Бабусю Яга можна
наших дітей пускати в далеку подорож казок?
Баба Яга. Я думаю, що так, можна! Чарівна казко! Веди
діток далі по своїх сторінках.
Немає коментарів:
Дописати коментар