субота, 20 жовтня 2012 р.

Маленькі дослідники


Маленькі дослідники

Мета. Вчити дітей здійснювати по­шукову діяльність в асоціативному колі. Виховувати бажання займатися пошуково-дослідницькою діяльністю.
Хід заняття

- Діти. ми з вами помандруємо до власних відкриттів зі своєю лабора­торією. А в гості нас запросила Кра­пелька. Вона нам приготувала ці­каві досліди, які ми, лаборанти, ви­конаємо і дізнаємось щось новеньке.

А що ви вже знаєте про воду. ми побачимо, провівши невеликий бліцтурнір.
1.Які властивості має вода?
2.Від чого залежить колір води?
3.Вода - це тверда речовина чи рідина?
- Зараз ми це перевіримо дослідом.
 Дослід 1.

Запропонувати дитині занурити в миску, наповнену водою, повітряну кульку. Легко це зробити? Чому кулька опиняється на поверхні води? Хто її виштовхує? Можливо, вода ви­штовхує лише велику кульку?

Запропонувати дітям занурити маленьку повітряну кульку, гумові м'ячі. Кожна дитина занурює у склянці тенісні кульки.

Разом дійти висновку: всі ці пред­мети легші за воду. і вода їх ви­штовхує.
- Скажіть. а яйце прісна вода ви­штовхуватиме?
Вихователь показує дітям, що яйце тоне, тому що воно важке.
- А я кажу, що яйце може пла­вати, тільки у не звичайній воді, а в солоній.
- Як зробити солону воду?
Дослід 2.
Діти насипають у посудину з водою 3 чайні ложки солі і розчи­няють, помішуючи, Потім беруть яйце і кладуть його у посудину.
- Що ви бачите? Чому яйце плаває? Висновок: воно легше за солону воду.

- Діти, я знаю, що ви вмієте спі­вати, грати на музичних інструмен­тах. А як ви думаєте. вода вміє спі­вати? Чи може вона бути музичним інструментом? Давайте перевіримо ваше припущення дослідом.
Дослід 3.

Приготувати 4-5 однакових скля­нок. Одну до половини наповнити водою. Паличкою постукати по склянці.
- Чуєте? Дзвін. Це ГОЛОС води. Взяти ще одну склянку, напов­нити водою на одну чверть. Послу­хати. як дзвенить ця склянка. По­рівняти з першою. Потім додати ще одну склянку. Голос ЇЇ порівнюється з першою і другою.
- Чи однаковий її ГОЛОС у всіх склянок? Від чого це залежить?
Доходимо висновку, що звуки різні, бо різна кількість води в склянці.
- Ось який музичний інструмент зробили з Крапелькою ми для вас Хто хоче програти якусь мелодію?

Крапелька - наша бешкетниця весела, вона захотіла з вами погратися.

(Вихователь бризкає на дітей водою).
Гра Дощик грається з долонькою. Поділити дітей на пари. Діти ста­ють одне навпроти одного. Одна дитина стукає пальчиками по до­лоньці свого друга, зображуючи той чи інший дощик: дрібненький, гриб­ний, ласкавий, теплий, грозовий.

Перша дитина має відгадати, який іде дощ. Потім діти міняються міс­цями.
- Нам було цікаво з Крапелькою.
Ми працювали в лабораторії.
Що нового ми дізналися?
Що б ви хотіли розповісти своїм меншим товаришам?
Що б ви ще хотіли дізнатися нового? .

А в подарунок Крапелька вам пропонує побудувати їй маленький замок.
   Гра з мильними кульками

Немає коментарів:

Дописати коментар