Маленькі дослідники
Мета. Вчити дітей здійснювати пошукову
діяльність в асоціативному колі. Виховувати бажання займатися
пошуково-дослідницькою діяльністю.
Хід заняття
- Діти. ми з вами помандруємо до
власних відкриттів зі своєю лабораторією. А в гості нас запросила Крапелька.
Вона нам приготувала цікаві досліди, які ми, лаборанти, виконаємо і
дізнаємось щось новеньке.
А що ви вже знаєте про воду. ми
побачимо, провівши невеликий бліцтурнір.
1.Які властивості має вода?
2.Від чого залежить колір води?
3.Вода - це тверда речовина чи рідина?
- Зараз ми це перевіримо дослідом.
Дослід 1.
Запропонувати дитині занурити в
миску, наповнену водою, повітряну кульку. Легко це зробити? Чому кулька
опиняється на поверхні води? Хто її виштовхує? Можливо, вода виштовхує лише
велику кульку?
Запропонувати дітям занурити маленьку
повітряну кульку, гумові м'ячі. Кожна дитина занурює у склянці тенісні кульки.
Разом дійти висновку: всі ці предмети
легші за воду. і вода їх виштовхує.
- Скажіть. а яйце прісна вода виштовхуватиме?
Вихователь показує дітям, що яйце тоне, тому що воно
важке.
- А я кажу, що яйце може плавати,
тільки у не звичайній воді, а в солоній.
- Як зробити солону воду?
Дослід 2.
Діти насипають у посудину з водою 3
чайні ложки солі і розчиняють, помішуючи, Потім беруть яйце і кладуть його у
посудину.
- Що ви бачите? Чому яйце плаває? Висновок: воно легше за солону воду.
- Діти, я знаю, що ви вмієте
співати, грати на музичних інструментах. А як ви думаєте. вода вміє співати?
Чи може вона бути музичним інструментом? Давайте перевіримо ваше припущення
дослідом.
Дослід 3.
Приготувати 4-5 однакових склянок.
Одну до половини наповнити водою. Паличкою постукати по склянці.
- Чуєте? Дзвін. Це ГОЛОС води. Взяти ще одну склянку, наповнити водою на
одну чверть. Послухати. як дзвенить ця склянка. Порівняти з першою. Потім
додати ще одну склянку. Голос ЇЇ порівнюється з першою і другою.
- Чи однаковий її ГОЛОС у всіх склянок? Від чого це
залежить?
Доходимо висновку, що звуки різні, бо різна
кількість води в склянці.
- Ось який музичний інструмент зробили з Крапелькою
ми для вас Хто хоче програти якусь мелодію?
Крапелька - наша бешкетниця весела,
вона захотіла з вами погратися.
(Вихователь бризкає на дітей водою).
Гра Дощик грається з долонькою. Поділити дітей на пари. Діти стають одне
навпроти одного. Одна дитина стукає пальчиками по долоньці свого друга,
зображуючи той чи інший дощик: дрібненький, грибний, ласкавий, теплий,
грозовий.
Перша дитина має відгадати, який іде
дощ. Потім діти міняються місцями.
- Нам було цікаво з Крапелькою.
Ми працювали в лабораторії.
Що нового ми дізналися?
Що б ви хотіли розповісти своїм меншим товаришам?
Що б ви ще хотіли дізнатися нового? .
А в подарунок Крапелька вам пропонує
побудувати їй маленький замок.
Гра з мильними кульками
Немає коментарів:
Дописати коментар