пʼятниця, 19 жовтня 2012 р.

Вогонь друг чи ворог.


Вогонь друг чи ворог.
Мета. Довести дітям, що вогонь може бути корисним і небезпечним.
Хід уроку

І. Повідомлення теми та мети уроку. Проблемне питання: Вогонь: друг чи ворог?
1.Робота над прислів'ями.
2.Відгадування загадок.
11. Ваевоєввя нових ввавь. І дорослі, і діти це знають:
Наші предки в печерах жили. Скільки люди себе пам’ятають. Із вогнем вони дружбу вели. Із вогнем, що у люту негоду біля вогнища всіх зігрівав, що людському великому роду В холоднечі загинуть не дав. Тож його берегли, як уміли, ­усесильний,  гарячий вогонь, і хоч тисячі літ відшуміли, Люди й досі шанують його. Бо вогонь з давнини і донині допомагає і служить людині.
Але вогонь може бути небезпеч­ним, підступним і злим.
ІІІ. Дослідження проблеми. Перша група - довести, що вогонь ­друг. Тема виступу - Вогонь на службі у людей.
Дpyгa група - довести, що вогонь ­ворог. Тема виступу - Де ховається вогонь?
Третя група. Тема виступу ­Бійці вогняного фронту.
Четверта група. Інсценування Подія в лісі.
I·Й учень.
Вогонь нам служить коли він добрий дуже.
Потрібний людям він без виключення всім.
2·і учень.
Давно первинні люди вогонь не добували. Траплялось раз від разу грозу вони чекали, як загориться дерево від блискавки струпкої. То зразу ж біля нього збиралися гурбою.
3-й учень.
поки воно горіло, часу люди не губили: Грілися по черзі й смачну їжу варили. Та з часом все ж навчилися люди Добувати вогонь без великих пожеж.
4-1 учень.
    З тих пір вогонь нам добре служить.
І обійтись не можем ми без нього, друже.
Стала, діти, людина стосила,
Відтоді, як вогонь приручила.
Але й іншим буває вогонь -
Не зігріє він, ваших долонь,
Злий,  як змій, і жорстокий,
як ворог.
Може все спопелити на порох.
Будьте ж, діти, з вогнем обережні,
Вивчіть правила протипожежні.

I-й учень. Вогонь залишив свої криваві сліди в історії всіх епох і народів. Тисячі міст і сіл звикли в полум'ї вогню. Безцінні твори по­передніх поколінь перетворилися в порох. Вогонь згубив мільйони людей. За своїми трагічними наслід­ками пожежі не ,поступаються епіде­міям, посухам та іншим нещастям.
2-й учень. Вогонь - супутник війн. Його використовували тирани для досягнення своєї мети.
З-й учень. Яким він може стати для нас, залежить саме від, нас. Во­гонь - ворог, якщо до нього стави­тися недбало.
Вогонь.
Я малий, та злий пірат.
 Сонцю, блискавці я брат,
 а дерева полюбляю,
Скрізь по стовбурах гуляю,
 а мандрую по містах
І на всіх наводжу страх.
Нищу геть усе, що бачу.
 За добро я злом віддячу.
Дівчинка.
Ач, який ти «молодець»!
Ось поллю - й тобі кінець.
Годі вже, давай дружити.
З нами тихо в мирі жити.
Ти потрібний нам, і край!
 І тобі ж із нами - рай:
Бо в нас є смачне вугілля,
 Газ і нафта, сухе гілля.
Є електрика у нас,
Торф па паливо і гас.
 Гарні печі збудували ...
Чиж тобі для щастя мало?
Вчитель Пожежі - це величезна проблема. В Україні за останні 5 років виникло близько 300 пожеж:
Існує Закон України про пожежну безпеку. Забезпечення пожежної безпеки є невід'ємною частиною державної діяльності щодо охорони життя та здоров'я людей.
А зараз послухаємо третю групу
дітей.
І-й учень.
Все в диму, все у куряві білій.
 Дзвонять пожежників автомобілі.
Мчать, наче буря,
тривожно свистять.
Міддю червоною каски блищать.
2-й учень.
Каски розсипались, і за хвилину -
 ­Швидко, як в казці,
зростають драбини.
Люди в брезенті - один за одним­
Лізуть драбинами в полум'я й дим.
Гра "Пожежники.. (Два гравці сідають на стільці. На відстані 5-6 м від них стоять пожежні машини зі шнурами. За сигналом гравці повинні змотати шнур на паличку і швидко наблизити до себе машину. Виграє той. хто зробить це швидше.)
Четверта група готувала сценку. (Додаток 1)
Пограємо у гру Склади пазли.
Якщо ви правильно складете пазли, то прочитаєте правила протипожеж­ної безпеки. (Робота в групах).
(Додаток 2)

Додаток 1.

Запам'ятайте ці правила і дотри­муйтеся їх.
Дійові особи:
1.Ведучий.
2.Зайченя-хвалько.
3.Їжaчок - трудівничок.
4.Лисичка.
5.Старий дуб Ведучий.
Не за горами високими,
 Не за морями, глибокими,
А біля лісу, на лузі
Зустрілися двоє друзів.
 Зайченя-хвалько
та Їжачок - трудівничок.
(Входять Зайченя і Їжачок )
Зайченя. Їжачок, та встигнеш ти ще ті уроки зробить, краще побігли до Лебединого озера, покупаємось ...
Їжачок. Але ж треба на завтра оповідання прочитати з цікавою на­звою  Вогонь: наш друг чи ворог?
Зайченя. По дорозі до озера роз­питаємо про це і все будемо знати: друг чи ворог.
(Зустрічають Лисичку)
Їжачок. Лисичко, а вогонь наш друг чи ворог?
Лисичка. Друг. Ось зараз я прийду додому, підсмажу гриби. А взимку натоплю піч і буду в теплі дивитися телевізор.
Їжачок. Спитаймо ще в Білочки. (За дверима крик: Рятуйте! По­жежа! Вбігає Зайчик.)
 зайчик. Горить будиночок Білочки.
Їжачок допомагає маленьким білче­нятам, а мені наказав викликати по­жежників по телефону. А я не знаю який номер потрібно набрати.
Зайченя. Алло, пожежники Не­гайно приїздіть сюди. Пожeжa! 
Зайченя. Тепер уже неодмінно прочитаю оповідання про пожежу та вивчу правила додержання пожеж­ної безпеки.
(Підходить до дуба.) Їжачок, ди­вись, який старий дуб росте.
Зайченя. І малятам, і звірятам дуже добре треба знати, сірники не для за­бави, з ними страшно .,. (грати) Розігрівсь утюг твій дуже, що ро­бити будеш, друже?
за гаряче не хапай, а з розетки ...
( вимикай ).
Знати повинен учень кожний: щоб похід був до ладу
Жартувати з вогнем не можна ­ліс потрапить у ... (біду).
Вивчіть правила пожежні: будьте завжди  ••• (обережні).
Знає хай дитина кожна - жарту­вать 3 вогнем ... (не можна).


Додаток 2
    1. Для розваги і для гри сірників ти не бери, бо з вогнем погані жарти - жартувати 3 ним не варто .
2. Не розпалюй сам багаття ані в лісі, ані в хаті. Легко вогник запалити - та не просто погасити.
3. З грубки жару не беріть - жар в собі вогонь таїть. Хоч маленька жарина - для по­жежі все ж причина.
4. Телевізор, плитку, праску уми­кати нам не слід! Пам'ятаймо це, будь ласка, бо від цього стільки бід.
5.Пам’ятаймо кожен з нас: Де бензин, мастило, гас. ­Там вогонь не підпускай! Спалахне усе - і край! 

Немає коментарів:

Дописати коментар