пʼятниця, 19 жовтня 2012 р.

Архітектура і ми


Архітектура і ми
Тема Архітектура і ми. Складові елементи архітектурної споруди. Виконання малюнка будинку.
Мета: Дати загальне уявлення про архітектуру як вид мистецтва; розвивати творчі здібності; виховувати повагу до праці архітектора.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Організація класу. Перевірка готовності до уроку.
2. Психологічне налаштування на роботу на уроці.
Повідомлення  теми і мети уроку.

Хмарочос оцей великий
Нас повинен захистити
Від морозу колючого,
 ДОЩУ і сонця пекучого.
 Ми у ньому живемо,
Виглядаєм у вікно.
Ширше двері відкриваєм.
Друзів щирих ми чекаєм.
(Будинок)
- Ми сьогодні будемо мандрувати Країною Архітектура. А нашим про­відником буде ось такий веселий бу­диночок.
Ш. Актуалізація знань.
1. Технологія мозковий штурм. - Яка користь від будинку? Яке призначення?
IV. Ознайомлення з новим матеріалом
Ознайомлення з поняттям архітек­тура.
(Слайди, ЩО демонструють зразки архітектурних споруд).
2. Дидактична гра Так чи ні.
- Для того щоб перетнути кордон країни Архітектура, потрібно пра­вильно відповісти на питання прикордонників.
(Робота з комп'ютером),

3. Віртуальна екскурсія у минуле.
- Ви гадаєте, що будинки завжди існували у такому вигляді як сьо­годні? Первісні люди довгий час вели кочовий спосіб життя. Сьогодні тут, а завтра - там. Тому по­стійного житла собі не будували. А від негоди чи холоду ховалися у печери. Згодом люди призвичаї­лися жити на одному місці. І в цей час вони задумалися про зведення житла. В теплих країнах з гілок дерев і листя будували хижі. А пів­нічніше спочатку в землі виривали заглиблення, яке потім накривали стовбурами дерев або гілками. На­зивалося таке житло землянка. Але не в усіх країнах було доволі дерев. Що ж робили люди рівнин чи на­півпустель? Вони брали довгі жер­дини. З них майстрували каркас, на який натягували волок, зроблений з верблюжої або козячої шкіри. До та­кого житла відносяться чум, вігвам, шатер, яранга, кибитка.
Саме у Стародавньому Римі вперше стали будувати багатоквар­тирні будівлі в три-п'ять поверхів, які стали праобразом сьогоднішніх багатоповерхівок. Вони називалися інсулами.
Виявляється не з кожного дерева можна побудувати гарний будинок. Будівельники Стародавньої Русі з хвойних порід використовували найчастіше сосну, ялину, кедр, а з листяних - дуб, осику, липу. І зво­дили будинки, церкви без жодного цвяха. Але у дерев'яної архітектури був лютий ворог - вогонь. Він часто знищував цілі міста, Тому і в Старо­давній Русі через деякий час стали будувати з каменю і цегли.
4. Аналіз будинку.
- з чого складається звичайний сучасний наш будинок?
Відгадування загадок про частини

будинку.
Технологія Асоціативний кущ.

 Кроків кілька чи багато
Слід зробити, щоб до хати
Чи квартири увійти.
Як це зветься? Знаєш ти? (Сходи)

Ця гармошка не для гри, Та зимової пори
З нею тепла буде хата.
Як, скажи, гармошку звати? (Батарея)

Поєднання різних об'ємних гео­метричних форм створює зовнішній вигляд архітектурної споруди. Кожна форма залежно від розміру має своє призначення: у великій формі може розташуватися зал для глядачів, арена цирку. Зверни увагу, що для зали і арени потрібні різні об'ємні геометричні форми. У малих формах може розміститися кафе, кімната відпочинку, службові приміщення.
5. Бесіда про порядок у будинку - у кожного будиночка своя доля. (Перегляд уривку з мультфільму

«Ох і Ах». Порівняти, як доглядали за будинками (чистий, брудний).
6.Фіакультхвилинка.
Ось цеглини і цемент.
Дружно робимо фундамент.
Руки гарно ми піднімем,
Щоби вищі були стіни.
А над ними дах червоний.
Подивіться - дім готовий!
Двері ширше відкриваєм,
Гарних гостей зустрічаєм.
У. Практична робота.
1.Демонстрація зразка і аналіз
2.Показ вчителем послідовності виконання малюнка.
а) Повторення правил техніки пеки при роботі на персональному комп'ютері.
б) Розміщення учнів за комп’ютерами.
в) Пояснення вчителя.
- Сьогодні ми будемо вико

будинок у графічному редакторі.
3.Гімнастика для очей.
4.Робота над малюнком.
Виставка і аналіз робіт.
У. Рефлексія результатів.
УІ. Підсумок уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар