Роль батьківських зборів у формуванні педагогічної культури
- пріоритетного
аспекту роботи з. батьками - та форми цієї роботи
Зміст роботи з формування
педагогічної культури батьків можна визначити як спеціально організовану
діяльність щодо надання допомоги сучасній сім'ї у виконанні нею виховної
функції. Неабияка роль у цій роботі відводиться батьківським зборам, визначаючи
Їх тематику і форми проведення.
Методологічним підгрунтям цієї
діяльності є право кожної дитини на таких батьків, які здатні забезпечити їй
можливість всебічного розвитку і сімейного добробуту.
Формування педагогічної культури
батьків є частиною соціальної політики сучасного українського суспільства,
оскільки послаблення інституту сім'ї - серйозна проблема соціальної політики
держави.
Важливе завдання освітнього закладу,
вчителя, батьківських зборів _ допомога батькам у виконанні ними функції
вихователів. Під цими функціями розуміється не лише створення гармонічних
взаємин між батьками та дітьми, але й їх передумов: певного способу життя і
доброзичливих взаємних стосунків усіх членів родини.
Отже, формування педагогічної
культури сучасної сім'ї - це процес виховання і перевиховання дорослих:
батьків, інших членів родини, навіть опосередковано дітей, який може бути
корисним і необхідним навіть тим батькам, які, виховуючи дітей, не відчувають
певних проблем. Піднімати та обговорювати зазначені проблеми потрібно
насамперед на батьківських зборах.
Формування педагогічної культури батьків
у сучасному закладі освіти можна здійснювати як через різноманітні заходи на
батьківських зборах (лекції, обмін досвідом родинного виховання, диспути,
дискусії, консультації і т.д.), так і через університети педагогічних знань, лекторії
для батьків, позакласний педагогічний всеобуч, консультативні пункти тощо.
Та все ж найбільш доцільною формою педагогічного всеобучу
батьків вважається покласна, за допомогою якої вчитель відходить від традиційного
монологу, поєднує індивідуальну роботу з групами батьків (малі батьківські збори, консультації), педагогічне спілкування з окремими членами родини, широко
залучає психолого-педагогічне консультування членів родини з питань навчання і
виховання дітей, тестування та анкетування батьків і дітей, тренінги, практикуми,
рольові та ділові ігри і т.д. що спрямовані на встановлення в сім'ях міцних
морально-етичних зв’язків між дорослими і дітьми, атмосфери взаєморозуміння,
співробітництва емоційної співпричетності один до одного.
Серед розмаїття форм педагогічного
всеобучу батьків, які можна запропонувати на батьківських зборах, можуть бути
такі: лекції, конференції (з обміну досвідом родинного виховання, обговорення
педагогічної літератури, педагогічної преси з питань сімейного виховання), диспути,
дискусії, «круглі столи», цікаві заходи, що складаються із запитань І відповідей,
взаємних претензій, кіно добірки, інформаційні стенди.
Для індивідуальної та групової роботи
у нагоді стануть консультації з проблем родинно-сімейного виховання, бесіди,
відвідування сімей, листування, індивідуальні дні зустрічей із батьками,
педагогічні доручення батькам.
Як диференційовані форми роботи
корисними є вечори сімейних традицій, виставки різноманітної тематики,
демонстрації результатів декоративно-прикладної творчості, колекцій, випуски
тематичних газет, конкурси, зустрічі, дискусійні клуби, відкриті уроки,
проблемні мости тощо. Пропоновані форми роботи з батьками не є обов'язковими.
Творчо працюючі школи і вчителі обов'язково пропонують власні цікаві і нестандартні форми, залежно від характеру
батьківської аудиторії.
Немає коментарів:
Дописати коментар