Природа 2 клас
Тема: Зміна стану води при нагріванні. Термометр
Мета: ознайомити учнів із властивостями рідин, що здатні розширюватися при нагріванні та стискатися при охолодженні, використанням їх у термометрах; виховувати інтерес до вивчення природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Що є джерелом тепла для всього живого на Землі?
— Від чого змінюється температура тіла людини?
— Як Сонце впливає на температуру тіл живої та неживої природи?
— Як ви розумієте вислів «одягайся відповідно до погоди»?
2. С лухання розповідей учнів про те, як люди використовують водойми рідного краю
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за зміною стану води під час нагрівання, ознайомимося з будовою термометра.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 21–24)
— Пригадайте властивості води.
— Вам відомо, що вода прозора, безбарвна, не має запаху.
— Які ще властивості має вода?
Проведення дослідів
Дослід 1. Налийте повну пробірку забарвленої води кімнатної температури і закрийте її корком зі скляною трубкою. Вода зайде в трубку. Позначте рівень води смужкою паперу.
— Опустіть пробірку в гарячу воду.
— Як змінився рівень води в трубці? Скільки її стало? Рівень води в трубці піднявся.
— Отже, вода при нагріванні розширюється.
Дослід 2. Опустіть пробірку в холодну воду.
— Як змінився рівень води в трубці? Скільки її стало? Рівень води в трубці знизився.
— Отже, вода при охолодженні стискається.
— Усі рідини (олія, бензин, молоко тощо), а також рідкий метал — ртуть — розширюються під час нагрівання і стискаються під час охолодження. Цю властивість використовують при виготовленні приладу — термометра.
— Чи доводилося вам користуватися термометром? Як саме? Які термометри є у вас удома? Як їх використовує ваша сім’я?
— Від чого залежить температура неживої природи? Чому, чим вище від поверхні Землі, тим повітря холодніше.
— Як змінюється температура повітря?
— Коли впродовж дня найвища температура повітря?
— Розгляньте малюнок на с. 23. Яку будову має термометр?
— Що показують цифри, що стоять біля поділок? Чим заповнена скляна трубка?
— Чому, коли надворі тепло, рідина в трубці піднімається вище поділки, позначеної нулем, а коли холодно,— опускається нижче неї.
— Розгляньте малюнок на с. 24. Які ще термометри використовують люди?
— Запам’ятайте! У термометрі для вимірювання температури тіла людини використовують ртуть. Користуйтеся ним обережно. Якщо термометр випадково розбився, одразу ж повідомте про це дорослих. Не можна торкатися ртуті руками. Вона дуже отруйна!
Перевір себе
— За допомогою якого приладу вимірюють температуру?
— Які бувають термометри?
— Яку будову має термометр?
— Де у побуті ми використовуємо термометри?
Для допитливих
Для людини нормальною вважають температуру тіла 36,6°.
Підсумок. Вода при нагріванні розширюється, а при охолодженні стискається. Усі рідини також мають властивість розширюватися при нагріванні і стискатися при охолодженні. Усе, що нас оточує, має температуру. Її визначають за допомогою термометра.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Г ра «Домалюй»
— Домалюйте будову термометра.
2. П рироднича задача
Морозного дня мама принесла повну пляшку олії, через деякий час олія потекла по стінках пляшки, частина вилилася. Чому?
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що таке термометр?
— Як улаштований цей прилад?
— Які бувають термометри?
— Яка властивість рідини використана в термометрі?
VII. До машнє завдання
С. 21–24.
Тема: Зміна стану води при нагріванні. Термометр
Мета: ознайомити учнів із властивостями рідин, що здатні розширюватися при нагріванні та стискатися при охолодженні, використанням їх у термометрах; виховувати інтерес до вивчення природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. П еревірка домашнього завдання
— Що є джерелом тепла для всього живого на Землі?
— Від чого змінюється температура тіла людини?
— Як Сонце впливає на температуру тіл живої та неживої природи?
— Як ви розумієте вислів «одягайся відповідно до погоди»?
2. С лухання розповідей учнів про те, як люди використовують водойми рідного краю
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за зміною стану води під час нагрівання, ознайомимося з будовою термометра.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 21–24)
— Пригадайте властивості води.
— Вам відомо, що вода прозора, безбарвна, не має запаху.
— Які ще властивості має вода?
Проведення дослідів
Дослід 1. Налийте повну пробірку забарвленої води кімнатної температури і закрийте її корком зі скляною трубкою. Вода зайде в трубку. Позначте рівень води смужкою паперу.
— Опустіть пробірку в гарячу воду.
— Як змінився рівень води в трубці? Скільки її стало? Рівень води в трубці піднявся.
— Отже, вода при нагріванні розширюється.
Дослід 2. Опустіть пробірку в холодну воду.
— Як змінився рівень води в трубці? Скільки її стало? Рівень води в трубці знизився.
— Отже, вода при охолодженні стискається.
— Усі рідини (олія, бензин, молоко тощо), а також рідкий метал — ртуть — розширюються під час нагрівання і стискаються під час охолодження. Цю властивість використовують при виготовленні приладу — термометра.
— Чи доводилося вам користуватися термометром? Як саме? Які термометри є у вас удома? Як їх використовує ваша сім’я?
— Від чого залежить температура неживої природи? Чому, чим вище від поверхні Землі, тим повітря холодніше.
— Як змінюється температура повітря?
— Коли впродовж дня найвища температура повітря?
— Розгляньте малюнок на с. 23. Яку будову має термометр?
— Що показують цифри, що стоять біля поділок? Чим заповнена скляна трубка?
— Чому, коли надворі тепло, рідина в трубці піднімається вище поділки, позначеної нулем, а коли холодно,— опускається нижче неї.
— Розгляньте малюнок на с. 24. Які ще термометри використовують люди?
— Запам’ятайте! У термометрі для вимірювання температури тіла людини використовують ртуть. Користуйтеся ним обережно. Якщо термометр випадково розбився, одразу ж повідомте про це дорослих. Не можна торкатися ртуті руками. Вона дуже отруйна!
Перевір себе
— За допомогою якого приладу вимірюють температуру?
— Які бувають термометри?
— Яку будову має термометр?
— Де у побуті ми використовуємо термометри?
Для допитливих
Для людини нормальною вважають температуру тіла 36,6°.
Підсумок. Вода при нагріванні розширюється, а при охолодженні стискається. Усі рідини також мають властивість розширюватися при нагріванні і стискатися при охолодженні. Усе, що нас оточує, має температуру. Її визначають за допомогою термометра.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Г ра «Домалюй»
— Домалюйте будову термометра.
2. П рироднича задача
Морозного дня мама принесла повну пляшку олії, через деякий час олія потекла по стінках пляшки, частина вилилася. Чому?
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що таке термометр?
— Як улаштований цей прилад?
— Які бувають термометри?
— Яка властивість рідини використана в термометрі?
VII. До машнє завдання
С. 21–24.
Немає коментарів:
Дописати коментар