Природа 2 клас
Тема:Невидимі ланцюги в осінньому лісі
Мета: розширити знання учнів про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени; навчати міркувати, порівнювати, робити висновки, спираючись на життєвий досвід; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання
Слухання вірша Грицька Чупринки «Осінь».
Осінь
Чорний степ на виднокрузі,
Густо стелиться туман,
Ніби злився в чорній тузі
З сірим небом океан.
Кожна хмарка, кожна смуга
Сипле крапельки на низ;
Плаче осінь, ллється туга
Морем виплаканих сліз.
Осінь-зрадниця снує;
На поляни крізь тумани
Дрібний дощик сипле, б’є.
— Про які зміни в неживій природі сказано у вірші?
— Як вплинули зміни, що сталися восени в неживій природі, на життя рослин? (Похолодання, затяжні дощі, часті вітри вплинули на рослини: змінилося забарвлення листя, потім воно почало опадати.)
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ви ще більше дізнаєтеся про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 57–59)
— Пригадайте, як пов’язана між собою нежива і жива природа.
— Вам відомо, що без неживої природи — сонячного світла, тепла, води, повітря — не можуть жити рослини, тварини, люди. Доведіть, що жива природа впливає на неживу природу.
— Рослини і тварини також пов’язані між собою. Птахи, звірі живляться насінням і плодами рослин. Вони розносять плоди і насіння на далекі відстані і сприяють поширенню рослин у природі. Є тварини, що їдять інших тварин. Наприклад, лисиці полюють на зайців. Для вовків гарна здобич — козулі. Як називають зв’язки між живими організмами?
— Розгляньте малюнки на с. 58. Наведіть приклади ланцюгів живлення.
— Запам’ятайте, ланцюг живлення починається з рослини.
— Спробуйте самостійно навести приклади ланцюгів живлення у природі.
— Розкажіть про ланцюги живлення в осінньому лісі.
Перевір себе
— Розглянь малюнок (с. 59). Розкажи про ланцюг живлення: насіння клена — мурашка — їжак.
— Склади ланцюг живлення в осінньому лісі. Поясни твердження: «У природі все пов’язане».
Підсумок. У природі між собою пов’язана нежива і жива природа, рослини і тварини, різні тварини.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
Гра «Продовж ланцюг живлення»
Морква, заєць, ...
Сіно, козуля, ...
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Наведіть приклади, як пов’язана нежива і жива природа.
— Що таке ланцюг живлення?
— Наведіть приклади, як пов’язані рослини і тварини.
— Наведіть приклади, як пов’язані різні тварини.
VII. До машнє завдання
Тема:Невидимі ланцюги в осінньому лісі
Мета: розширити знання учнів про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени; навчати міркувати, порівнювати, робити висновки, спираючись на життєвий досвід; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання
Слухання вірша Грицька Чупринки «Осінь».
Осінь
Чорний степ на виднокрузі,
Густо стелиться туман,
Ніби злився в чорній тузі
З сірим небом океан.
Кожна хмарка, кожна смуга
Сипле крапельки на низ;
Плаче осінь, ллється туга
Морем виплаканих сліз.
Осінь-зрадниця снує;
На поляни крізь тумани
Дрібний дощик сипле, б’є.
— Про які зміни в неживій природі сказано у вірші?
— Як вплинули зміни, що сталися восени в неживій природі, на життя рослин? (Похолодання, затяжні дощі, часті вітри вплинули на рослини: змінилося забарвлення листя, потім воно почало опадати.)
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ви ще більше дізнаєтеся про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 57–59)
— Пригадайте, як пов’язана між собою нежива і жива природа.
— Вам відомо, що без неживої природи — сонячного світла, тепла, води, повітря — не можуть жити рослини, тварини, люди. Доведіть, що жива природа впливає на неживу природу.
— Рослини і тварини також пов’язані між собою. Птахи, звірі живляться насінням і плодами рослин. Вони розносять плоди і насіння на далекі відстані і сприяють поширенню рослин у природі. Є тварини, що їдять інших тварин. Наприклад, лисиці полюють на зайців. Для вовків гарна здобич — козулі. Як називають зв’язки між живими організмами?
— Розгляньте малюнки на с. 58. Наведіть приклади ланцюгів живлення.
— Запам’ятайте, ланцюг живлення починається з рослини.
— Спробуйте самостійно навести приклади ланцюгів живлення у природі.
— Розкажіть про ланцюги живлення в осінньому лісі.
Перевір себе
— Розглянь малюнок (с. 59). Розкажи про ланцюг живлення: насіння клена — мурашка — їжак.
— Склади ланцюг живлення в осінньому лісі. Поясни твердження: «У природі все пов’язане».
Підсумок. У природі між собою пов’язана нежива і жива природа, рослини і тварини, різні тварини.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
Гра «Продовж ланцюг живлення»
Морква, заєць, ...
Сіно, козуля, ...
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Наведіть приклади, як пов’язана нежива і жива природа.
— Що таке ланцюг живлення?
— Наведіть приклади, як пов’язані рослини і тварини.
— Наведіть приклади, як пов’язані різні тварини.
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар