Природа 2 клас
Тема: Що таке погода та як її передбачити
Мета: дати учням поняття про погоду та її складові елементи; вчити спостерігати за погодою свого краю восени, перевіряти народні прикмети передбачення погоди восени; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
1. П еревірка домашнього завдання
— Звідки береться дощ?
— Як утворюються хмари?
2. Р обота над загадками
*********************
Гуляє в полі, та не кінь.
Літає по хвилям, та не птах. (Вітер)
*********************
По синьому морі
Білі гуси пливуть. (Хмари)
Тонкий, високий
Сам не вийшов,
Діток вивів. (Дощ)
*********************
Зимою гріє,
Весною тліє,
Літом умирає,
Осінню оживає. (Сніг)
*********************
Сиві гуси все поле вкрили. (Туман)
Учитель повідомляє, що всі слова-відгадки характеризують погоду.
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми з’ясуємо, які показники допоможуть охарактеризувати погоду, як можна передбачити погоду за народними прикметами.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 31–34)
— Пригадайте, чи однакова температура повітря впродовж дня.
— Які прилади використовують для визначення температури повітря?
— Прочитайте народну мудрість (с. 31). Як ви її розумієте?
- Трапляється такий год, що на день по сім погод.
— Люди давно помітили, що погода дуже мінлива. Ранком світить сонечко, по обіді може зірватися сильний вітер, а на вечір — випасти густий дощ. Для кожної пори року характерна своя погода.
— Розгляньте фотографії на с. 31. Що таке погода?
— Як називають людей, які вивчають погоду? Що роблять синоптики?
— Розгляньте схему на с. 32. Що входить до складу погоди.
— Щоб планувати польові роботи, відпочинок, забезпечити нормальну роботу літаків, кораблів, людям потрібно було навчитися завбачати погоду — складати прогноз.
— Як з’явилися народні прикмети?
— На будь-який час року існують свої народні прикмети щодо погоди. Знаючи їх, можна визначити, якою буде зима, весна, літо й осінь.
— Що допомагають визначити осінні народні прикмети про погоду?
— Ознайомтеся з осінніми народними прикметами (с. 33). Які з них вам доводилося чути від бабусі, дідуся, батьків? Можливо, деякі з них ви самі спостерігали. Назвіть їх.
— Які ще народні прикмети осені ви знаєте? Розкажіть про них.
- Багато павутиння на бабине літо — на ясну осінь та холодну зиму.
- З’явилися комарі пізньою осінню — на м’яку зиму.
- Грім у вересні віщує теплу осінь.
- Тепла осінь — на довгу зиму.
— Розгляньте фотографії на с. 33. Тепер для прогнозу погоди використовують сучасну техніку, комп’ютери, спеціально обладнані кораблі в морі, запускають супутники в космос.
Перевір себе
— Що таке погода? Назви її складові.
— Для чого людям потрібно передбачати погоду? Що називають прогнозом
погоди?
— Чи користуються прогнозом погоди члени твоєї родини? З якою метою?
— Назви народні прикмети передбачення погоди восени у своїй місцевості:
а) хорошої погоди; б) негоди.
Перевір прикмету
Журавлі полетять на Микити (28 вересня) — на Покрови (14 жовтня) буде мороз, коли не полетять — зима настане пізніше.
Для допитливих
Зміну погоди можна визначити і за поведінкою акваріумних рибок. Якщо вони плавають біля самої поверхні води, очікується негода. А якщо вони риються на дні в піску — буде гарна погода. Пасічники знають: бджоли не летять у поле на негоду. Адже багато квіток перед дощем закриваються, тож нектару бджолі не набрати. Підсумок. Погода — це стан нижнього шару повітря у даній місцевості та у даний час. Людей, які вивчають погоду, називають синоптиками.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
Розгадування кросворда «Прогноз погоди» (див. Додаток на с. 70)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Які показники характеризують погоду?
— Для чого люди спостерігають за погодою?
— Які народні прикмети передбачення погоди ви запам’ятали?
VII. До машнє завдання
С. 31–34. Дізнайтеся, як реагують на зміну погоди тварини. Проведіть спостереження за деякими з них і перевірте. Розкажіть про це своїм однокласникам. Користуючись джерелами інформації, знайдіть додаткові відомості про те, як за поведінкою рослин і тварин люди передбачають погоду. Поділіться здобутою інформацією з однокласниками.
Тема: Що таке погода та як її передбачити
Мета: дати учням поняття про погоду та її складові елементи; вчити спостерігати за погодою свого краю восени, перевіряти народні прикмети передбачення погоди восени; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
1. П еревірка домашнього завдання
— Звідки береться дощ?
— Як утворюються хмари?
2. Р обота над загадками
*********************
Гуляє в полі, та не кінь.
Літає по хвилям, та не птах. (Вітер)
*********************
По синьому морі
Білі гуси пливуть. (Хмари)
Тонкий, високий
Сам не вийшов,
Діток вивів. (Дощ)
*********************
Зимою гріє,
Весною тліє,
Літом умирає,
Осінню оживає. (Сніг)
*********************
Сиві гуси все поле вкрили. (Туман)
Учитель повідомляє, що всі слова-відгадки характеризують погоду.
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми з’ясуємо, які показники допоможуть охарактеризувати погоду, як можна передбачити погоду за народними прикметами.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 31–34)
— Пригадайте, чи однакова температура повітря впродовж дня.
— Які прилади використовують для визначення температури повітря?
— Прочитайте народну мудрість (с. 31). Як ви її розумієте?
- Трапляється такий год, що на день по сім погод.
— Люди давно помітили, що погода дуже мінлива. Ранком світить сонечко, по обіді може зірватися сильний вітер, а на вечір — випасти густий дощ. Для кожної пори року характерна своя погода.
— Розгляньте фотографії на с. 31. Що таке погода?
— Як називають людей, які вивчають погоду? Що роблять синоптики?
— Розгляньте схему на с. 32. Що входить до складу погоди.
— Щоб планувати польові роботи, відпочинок, забезпечити нормальну роботу літаків, кораблів, людям потрібно було навчитися завбачати погоду — складати прогноз.
— Як з’явилися народні прикмети?
— На будь-який час року існують свої народні прикмети щодо погоди. Знаючи їх, можна визначити, якою буде зима, весна, літо й осінь.
— Що допомагають визначити осінні народні прикмети про погоду?
— Ознайомтеся з осінніми народними прикметами (с. 33). Які з них вам доводилося чути від бабусі, дідуся, батьків? Можливо, деякі з них ви самі спостерігали. Назвіть їх.
— Які ще народні прикмети осені ви знаєте? Розкажіть про них.
- Багато павутиння на бабине літо — на ясну осінь та холодну зиму.
- З’явилися комарі пізньою осінню — на м’яку зиму.
- Грім у вересні віщує теплу осінь.
- Тепла осінь — на довгу зиму.
— Розгляньте фотографії на с. 33. Тепер для прогнозу погоди використовують сучасну техніку, комп’ютери, спеціально обладнані кораблі в морі, запускають супутники в космос.
Перевір себе
— Що таке погода? Назви її складові.
— Для чого людям потрібно передбачати погоду? Що називають прогнозом
погоди?
— Чи користуються прогнозом погоди члени твоєї родини? З якою метою?
— Назви народні прикмети передбачення погоди восени у своїй місцевості:
а) хорошої погоди; б) негоди.
Перевір прикмету
Журавлі полетять на Микити (28 вересня) — на Покрови (14 жовтня) буде мороз, коли не полетять — зима настане пізніше.
Для допитливих
Зміну погоди можна визначити і за поведінкою акваріумних рибок. Якщо вони плавають біля самої поверхні води, очікується негода. А якщо вони риються на дні в піску — буде гарна погода. Пасічники знають: бджоли не летять у поле на негоду. Адже багато квіток перед дощем закриваються, тож нектару бджолі не набрати. Підсумок. Погода — це стан нижнього шару повітря у даній місцевості та у даний час. Людей, які вивчають погоду, називають синоптиками.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
Розгадування кросворда «Прогноз погоди» (див. Додаток на с. 70)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Які показники характеризують погоду?
— Для чого люди спостерігають за погодою?
— Які народні прикмети передбачення погоди ви запам’ятали?
VII. До машнє завдання
С. 31–34. Дізнайтеся, як реагують на зміну погоди тварини. Проведіть спостереження за деякими з них і перевірте. Розкажіть про це своїм однокласникам. Користуючись джерелами інформації, знайдіть додаткові відомості про те, як за поведінкою рослин і тварин люди передбачають погоду. Поділіться здобутою інформацією з однокласниками.
Немає коментарів:
Дописати коментар