Природа 2 клас
Тема: Во дойми. Во дойми свого краю восени
Мета: навчити учнів розрізняти види водойм; ознайомити з водоймами рідного краю; дати уявлення про стан водойми восени; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до її багатств.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання
— Назвіть осінні місяці.
— Як у народі називають місяць вересень? Поясніть чому.
— Коли буває «бабине літо»? Чому цю пору так назвали?
— Чому люди дякують осені? За що ви любите осінь?
— За своїми спостереженнями розкажіть, як змінилася нежива природа восени?
— Які зміни відбулися в житті рослин і тварин?
III. По відомлення теми і мети уроку
Слухання української народної пісні «Реве та стогне Дніпр широкий»
— Про що йдеться мова у пісні?
— Яким кольором на мапі позначають річки?
— Які об’єкти на мапі також позначають синім кольором?
— Як можна одним словом назвати моря, річки, озера? (Водойми)
— Сьогодні на уроці ви навчитеся розрізняти водойми, ознайомитеся з водоймами рідного краю.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 19–21)
— Пригадайте, де в природі зустрічається вода.
— Чому Землю називають «голубою планетою»?
— Пригадайте, які моря омивають територію України. Покажіть їх на мапі (глобусі).
— Яка вода міститься у річках, озерах, ставках?
— Назвіть поверхневі водойми. Назвіть і покажіть на фізичній мапі України найбільшу річку.
— Які водойми є у вашому місті (селі)? Яку вони мають назву?
— Доведіть, що значні запаси води розміщуються на великих глибинах.
— Розгляньте малюнок на с. 20. Прочитайте уривок з вірша Степана Бутрина «Батькова криниця».
— Чому на подвір’ї люди копають криниці?
— Назвіть властивості води, які описує автор вірша.
— Поміркуйте, чому вода в криниці холодна і прозора.
— Прохолодні осінні ночі, часті дощі і сильні вітри охолоджують поверхневий шар води річок і озер. Холодна вода опускається вниз, а на її місце піднімається вода із середнього шару, що зберігає ще літнє тепло. Так вода перемішується і стає скрізь однаковою.
Перевір себе
— Які водойми ти знаєш?
— Чому Землю називають «голубою планетою»?
— Розкажи, які водойми є у вашій місцевості. Чому вони мають таку назву?
— Розкажи, які зміни відбуваються у водоймі восени.
— Охарактеризуй річку, яка протікає у твоїй місцевості, за планом:
а) Назва річки.
б) Звідки походить назва?
в) Як люди використовують її води?
г) Що потрібно зробити для збереження річки?
Підсумок. Усі води поділяють на поверхневі (річки, озера, ставки) і підземні. Вода у водоймах постійно перемішується: охолоджений поверхневий шар води опускається вниз, а на його місце піднімається вода з нижніх шарів і стає скрізь однаковою.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Г ра «Уяви»
— Заплющте очі й уявіть себе певною рослиною або твариною водойми.
— Якби ви могли говорити, що б ви сказали людям?
— Чому ви так вирішили?
— Пам’ятайте, що чистоту води у водоймі можна оцінювати за наявністю живих істот: бабок, травневих мух, водяних жуків, водяних метеликів, мух-одноденок та ставкових клопів-водомірок, які є супутниками чистої води. У забрудненій воді їх дуже мало або зовсім немає. Про забруднення водойми свідчить «цвітіння» води, поява жовтої чи жовто-білої піни біля берега.
2. І нсценізація «Біля ставка восени» (див. Додаток на с. 24)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового дізналися на уроці?
— Які водойми вам відомі?
— Які бувають водойми?
— Які водойми існують у місцевості, де ви живете?
— Чи повинні люди піклуватися про водойми?
— Як ми можемо це зробити? (Не забруднювати воду і береги водойм.)
VII. До машнє завдання
С. 19–21. Підготуйте розповідь про те, як люди використовують водойми вашого краю.
Тема: Во дойми. Во дойми свого краю восени
Мета: навчити учнів розрізняти види водойм; ознайомити з водоймами рідного краю; дати уявлення про стан водойми восени; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до її багатств.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання
— Назвіть осінні місяці.
— Як у народі називають місяць вересень? Поясніть чому.
— Коли буває «бабине літо»? Чому цю пору так назвали?
— Чому люди дякують осені? За що ви любите осінь?
— За своїми спостереженнями розкажіть, як змінилася нежива природа восени?
— Які зміни відбулися в житті рослин і тварин?
III. По відомлення теми і мети уроку
Слухання української народної пісні «Реве та стогне Дніпр широкий»
— Про що йдеться мова у пісні?
— Яким кольором на мапі позначають річки?
— Які об’єкти на мапі також позначають синім кольором?
— Як можна одним словом назвати моря, річки, озера? (Водойми)
— Сьогодні на уроці ви навчитеся розрізняти водойми, ознайомитеся з водоймами рідного краю.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 19–21)
— Пригадайте, де в природі зустрічається вода.
— Чому Землю називають «голубою планетою»?
— Пригадайте, які моря омивають територію України. Покажіть їх на мапі (глобусі).
— Яка вода міститься у річках, озерах, ставках?
— Назвіть поверхневі водойми. Назвіть і покажіть на фізичній мапі України найбільшу річку.
— Які водойми є у вашому місті (селі)? Яку вони мають назву?
— Доведіть, що значні запаси води розміщуються на великих глибинах.
— Розгляньте малюнок на с. 20. Прочитайте уривок з вірша Степана Бутрина «Батькова криниця».
— Чому на подвір’ї люди копають криниці?
— Назвіть властивості води, які описує автор вірша.
— Поміркуйте, чому вода в криниці холодна і прозора.
— Прохолодні осінні ночі, часті дощі і сильні вітри охолоджують поверхневий шар води річок і озер. Холодна вода опускається вниз, а на її місце піднімається вода із середнього шару, що зберігає ще літнє тепло. Так вода перемішується і стає скрізь однаковою.
Перевір себе
— Які водойми ти знаєш?
— Чому Землю називають «голубою планетою»?
— Розкажи, які водойми є у вашій місцевості. Чому вони мають таку назву?
— Розкажи, які зміни відбуваються у водоймі восени.
— Охарактеризуй річку, яка протікає у твоїй місцевості, за планом:
а) Назва річки.
б) Звідки походить назва?
в) Як люди використовують її води?
г) Що потрібно зробити для збереження річки?
Підсумок. Усі води поділяють на поверхневі (річки, озера, ставки) і підземні. Вода у водоймах постійно перемішується: охолоджений поверхневий шар води опускається вниз, а на його місце піднімається вода з нижніх шарів і стає скрізь однаковою.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Г ра «Уяви»
— Заплющте очі й уявіть себе певною рослиною або твариною водойми.
— Якби ви могли говорити, що б ви сказали людям?
— Чому ви так вирішили?
— Пам’ятайте, що чистоту води у водоймі можна оцінювати за наявністю живих істот: бабок, травневих мух, водяних жуків, водяних метеликів, мух-одноденок та ставкових клопів-водомірок, які є супутниками чистої води. У забрудненій воді їх дуже мало або зовсім немає. Про забруднення водойми свідчить «цвітіння» води, поява жовтої чи жовто-білої піни біля берега.
2. І нсценізація «Біля ставка восени» (див. Додаток на с. 24)
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового дізналися на уроці?
— Які водойми вам відомі?
— Які бувають водойми?
— Які водойми існують у місцевості, де ви живете?
— Чи повинні люди піклуватися про водойми?
— Як ми можемо це зробити? (Не забруднювати воду і береги водойм.)
VII. До машнє завдання
С. 19–21. Підготуйте розповідь про те, як люди використовують водойми вашого краю.
Немає коментарів:
Дописати коментар