Природа 2 клас
Тема: Ознаки зими
Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; розвивати бачення прекрасного в усьому, що нас оточує; прищеплювати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання
Слухання розповідей учнів про те, як медоносні бджоли готуються до зими.
— Про яку пору року ми говорили на минулому уроці?
— Назвіть осінні місяці.
— Який місяць називають листопадним?
— Яким був найхолодніший місяць?
— Чому говорять: «В осінній час сім погод у нас»?
— А яка осінь вам більше подобається — рання чи пізня?
— Яка пора року йде після осені?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Ви вже здогадалися, про яку пору року ми сьогодні говоритимемо?
— Так, тема нашого уроку «Зима».
Наше завдання — визначити зміни в неживій природі взимку, або інакше, ознаки зими.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 62–63)
— Розгляньте фотографію. Які зміни в природі відбуваються взимку?
— Що робить зиму неповторною?
— Доведіть, що сніг — не тільки прикраса зими. Доведіть, що він захищає рослини від переохолодження.
— Розгляньте фотографії на с. 63. Яка у зими є ще одна дорогоцінна прикраса? Що таке іній? (Мільярди голочок, які одягають усе у срібну бахрому.)
— Поміркуйте, у чому сила зими? (Це тріскучі морози.)
— Який узимку ранок? вечір?
— Прочитайте віршовані рядки. Про яке зимове явище розповідає автор? Чи доводилося вам спостерігати за ним?
— Як ще називають метелицю?
Перевір себе
— Після якої пори року настає зима?
— Назви основні ознаки зими.
— Назви ознаки зими, про які не йшлося у тексті. (Сонце низьке над горизонтом, температура повітря вдень і вночі нижче 0°, ґрунт замерзнув, водойми покриті льодом.)
Для допитливих
Раніше вважали, що сніг — це замерзлі краплинки води, що падає він з тих самих хмар, що і дощ. Нині вчені розгадали таємницю народження сніжинок. Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод, і тут з неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Вони поступово ростуть і перетворюються на дивовижні шестикутні зірочки-сніжинки.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Г ра «Підкресли ознаки зими»
Довгі ночі, короткі дні. Сонце добре світить і гріє. Всі дерева стоять голі. Птахи прилітають з вирію. Небо низьке, сіре, непривітне. Уночі бувають заморозки. Сніг укрив замерзлу землю.
2. В ікторина «Зима»
- Щедре випадання снігу називають... (снігопад).
- Підвищення температури вище за нуль градусів у холодну пору року. (Відлига)
- Пухнаста снігова бахрома на деревах і дротах. (Паморозь)
- Вода, що з’явилася під час відлиги, і підталий сніг замерзають. На дорогах утворюється кірка з льоду. Це явище називається.... (ожеледиця).
- Про що йдеться в прислів’ї: «Сам біжить, а стояти не дозволяє». (Мороз)
- Снігопад при сильному вітрі називається... (заметіль).
3. Г ра «Доповни приказки»
- Узимку сонце світить, та ___.
- ___ рік кінчає, а зиму починає.
- Сніг для рослин — це ___.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що сталося з сонцем? (Сонце піднімається невисоко.)
— Як це вплинуло на температуру повітря? (Мороз)
— Як змінилися опади? (Снігопад)
— Як змінилося небо? (Сірі, темні хмари.)
— Що ми спостерігаємо на деревах і дротах у мороз? (Іній, паморозь)
— А на вікнах? (Візерунки на склі.)
— Що сталося на річках, озерах, ставках? (Лід)
VII. До машнє завдання
Тема: Ознаки зими
Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; розвивати бачення прекрасного в усьому, що нас оточує; прищеплювати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання
Слухання розповідей учнів про те, як медоносні бджоли готуються до зими.
— Про яку пору року ми говорили на минулому уроці?
— Назвіть осінні місяці.
— Який місяць називають листопадним?
— Яким був найхолодніший місяць?
— Чому говорять: «В осінній час сім погод у нас»?
— А яка осінь вам більше подобається — рання чи пізня?
— Яка пора року йде після осені?
III. По відомлення теми і мети уроку
— Ви вже здогадалися, про яку пору року ми сьогодні говоритимемо?
— Так, тема нашого уроку «Зима».
Наше завдання — визначити зміни в неживій природі взимку, або інакше, ознаки зими.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 62–63)
— Розгляньте фотографію. Які зміни в природі відбуваються взимку?
— Що робить зиму неповторною?
— Доведіть, що сніг — не тільки прикраса зими. Доведіть, що він захищає рослини від переохолодження.
— Розгляньте фотографії на с. 63. Яка у зими є ще одна дорогоцінна прикраса? Що таке іній? (Мільярди голочок, які одягають усе у срібну бахрому.)
— Поміркуйте, у чому сила зими? (Це тріскучі морози.)
— Який узимку ранок? вечір?
— Прочитайте віршовані рядки. Про яке зимове явище розповідає автор? Чи доводилося вам спостерігати за ним?
— Як ще називають метелицю?
Перевір себе
— Після якої пори року настає зима?
— Назви основні ознаки зими.
— Назви ознаки зими, про які не йшлося у тексті. (Сонце низьке над горизонтом, температура повітря вдень і вночі нижче 0°, ґрунт замерзнув, водойми покриті льодом.)
Для допитливих
Раніше вважали, що сніг — це замерзлі краплинки води, що падає він з тих самих хмар, що і дощ. Нині вчені розгадали таємницю народження сніжинок. Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод, і тут з неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Вони поступово ростуть і перетворюються на дивовижні шестикутні зірочки-сніжинки.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Г ра «Підкресли ознаки зими»
Довгі ночі, короткі дні. Сонце добре світить і гріє. Всі дерева стоять голі. Птахи прилітають з вирію. Небо низьке, сіре, непривітне. Уночі бувають заморозки. Сніг укрив замерзлу землю.
2. В ікторина «Зима»
- Щедре випадання снігу називають... (снігопад).
- Підвищення температури вище за нуль градусів у холодну пору року. (Відлига)
- Пухнаста снігова бахрома на деревах і дротах. (Паморозь)
- Вода, що з’явилася під час відлиги, і підталий сніг замерзають. На дорогах утворюється кірка з льоду. Це явище називається.... (ожеледиця).
- Про що йдеться в прислів’ї: «Сам біжить, а стояти не дозволяє». (Мороз)
- Снігопад при сильному вітрі називається... (заметіль).
3. Г ра «Доповни приказки»
- Узимку сонце світить, та ___.
- ___ рік кінчає, а зиму починає.
- Сніг для рослин — це ___.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Що сталося з сонцем? (Сонце піднімається невисоко.)
— Як це вплинуло на температуру повітря? (Мороз)
— Як змінилися опади? (Снігопад)
— Як змінилося небо? (Сірі, темні хмари.)
— Що ми спостерігаємо на деревах і дротах у мороз? (Іній, паморозь)
— А на вікнах? (Візерунки на склі.)
— Що сталося на річках, озерах, ставках? (Лід)
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар