Природа 2 клас
Тема: Екскурсія в природу. Спостереження за природою восени (у лісі, парку)
Мета: дослідити, які зміни відбулися в осінній природі, у житті тварин і рослин; занотувати свої спостереження, узагальнити і зробити висновки.
Хід уроку
I. Ознайомлення з правилами поведінки під час екскурсій у природу (с. 150)
1. Перебуваючи в природі: у лісі, на луці, біля озера чи річки, не завдавай природі шкоди, не порушуй взаємозв’язків у ній.
2. Намагайся не витоптувати траву, не ламати гілки з дерев. Не зривай квітів для букетів. Букети краще складати з рослин, які виростила людина.
3. Не дозволяй нікому брати в руки пташині яйця, пташенят, звірят: людський запах відлякує диких тварин, дорослі тварини можуть покинути своїх малят, вони стануть легкою здобиччю хижаків.
4. Не залишай після себе слідів перебування у природі: сміття (пакети, залишки їжі, бляшанки) забери із собою. Не розпалюй вогнища поблизу дерев.
5. Після повернення з екскурсії в природу обов’язково вимий руки.
II. Ознайомлення із завданнями для спостережень (с. 150–151)
— Спостерігай за погодою вдень. Яка висота сонця на небосхилі? Як змінилася температура повітря? Яке повітря (сухе, чисте, прозоре)? Що ти можеш сказати про стан неба (безхмарне або хмарне, хмари низько чи високо, частково чи суцільно вкрили небо)? Чи є вітер? Який (холодний чи теплий, сильний чи слабкий)? Чи часто бувають опади? Чи висихають калюжі після дощу? Чи змінилася тривалість дня і ночі?
— Встанови, як змінилося забарвлення листків на деревах і кущах. На яких кущах дозріли плоди? З яких дерев і кущів почало опадати листя? Як змінилися трав’янисті рослини?
— Навчися розпізнавати дерева і кущі за зовнішнім виглядом: за стовбуром, листками, плодами.
— Які трав’янисті рослини є в лісі, в парку? Навчися їх розпізнавати.
— Розглянь хвойні дерева. Порівняй ялину і сосну (за стовбуром, корою, гілками, хвоїнками, шишками).
— Помилуйся вбранням дерев, кущів. Які почуття у тебе викликає осіннє різнобарв’я рослин?
— Прислухайся до звуків. Чи чути пташині голоси? Яких птахів можна побачити в природі (у лісі, парку) у цей час? Спостерігай за їхньою поведінкою.
— Спостерігай за поведінкою комах. Яких ще тварин можна зустріти у цей час у лісі, у парку?
— Про свої спостереження у природі запиши у зошиті.
III. С лухання віршів про осінь
Під час екскурсії бажано, щоб прозвучали поезії про осінь. Дослідження краще проводити у групах.
Осінь
Висне небо синє, синє, та не те!
Світить, та не гріє сонце золоте.
Оголилось поле од серпа й коси;
Ніде приліпитись крапельці роси.
Темная діброва стихла і мовчить;
Листя пожовтіле з дерева летить
Хоч би де замріла квіточка одна;
Тільки червоніє, що горобина.
Здалека під небом, в вирій летючи,
Голосно курличуть журавлів ключі.
Я. Щоголів
Осінь
Листячко дубове, листячко кленове
Жовкне і спадає тихо із гілок.
Вітер позіхає, в купу їх згортає
Попід білу хату та на моріжок.
Айстри похилились, ніби потомились,
Сонечка нема. Спатоньки пора!
А красольки в’ялі до землі припали,
Наче під листочком вогник догора.
К. Перелісна
IV. Ро бота в групах
1-ша група — дослідники рослин.
Завдання
- Описати, які дерева ростуть на заданій ділянці;
- дослідити, з яких дерев уже опало листя, а на яких залишилося;
- дослідити, на яких деревах і кущах листя залишилось зеленим;
- визначити, у якому стані знаходяться трав’янисті рослини.
2-га група — метеорологи.
Завдання
- Скласти опис погоди за поданим планом.
План
1) Стан неба.
2) Висота сонця.
3) Температура повітря.
4) Опади.
- Визначити, які зміни відбулися у погоді порівняно з літом.
3-тя група — дослідники тварин.
Завдання
- Дослідити, які комахи ведуть активний спосіб життя;
- яких птахів можна спостерігати на шкільному подвір’ї;
- пригадати, яких інших тварин можна побачити в опалому листі.
V. П ідбиття підсумків. Рефлексія
Групи, які виконали своє завдання, обмінюються картками з іншими групами. Наприкінці уроку відбувається обговорення результатів досліджень, спостережень, узагальнюються матеріали, підводяться підсумки проведеної роботи.
Природа взимку
Тема: Екскурсія в природу. Спостереження за природою восени (у лісі, парку)
Мета: дослідити, які зміни відбулися в осінній природі, у житті тварин і рослин; занотувати свої спостереження, узагальнити і зробити висновки.
Хід уроку
I. Ознайомлення з правилами поведінки під час екскурсій у природу (с. 150)
1. Перебуваючи в природі: у лісі, на луці, біля озера чи річки, не завдавай природі шкоди, не порушуй взаємозв’язків у ній.
2. Намагайся не витоптувати траву, не ламати гілки з дерев. Не зривай квітів для букетів. Букети краще складати з рослин, які виростила людина.
3. Не дозволяй нікому брати в руки пташині яйця, пташенят, звірят: людський запах відлякує диких тварин, дорослі тварини можуть покинути своїх малят, вони стануть легкою здобиччю хижаків.
4. Не залишай після себе слідів перебування у природі: сміття (пакети, залишки їжі, бляшанки) забери із собою. Не розпалюй вогнища поблизу дерев.
5. Після повернення з екскурсії в природу обов’язково вимий руки.
II. Ознайомлення із завданнями для спостережень (с. 150–151)
— Спостерігай за погодою вдень. Яка висота сонця на небосхилі? Як змінилася температура повітря? Яке повітря (сухе, чисте, прозоре)? Що ти можеш сказати про стан неба (безхмарне або хмарне, хмари низько чи високо, частково чи суцільно вкрили небо)? Чи є вітер? Який (холодний чи теплий, сильний чи слабкий)? Чи часто бувають опади? Чи висихають калюжі після дощу? Чи змінилася тривалість дня і ночі?
— Встанови, як змінилося забарвлення листків на деревах і кущах. На яких кущах дозріли плоди? З яких дерев і кущів почало опадати листя? Як змінилися трав’янисті рослини?
— Навчися розпізнавати дерева і кущі за зовнішнім виглядом: за стовбуром, листками, плодами.
— Які трав’янисті рослини є в лісі, в парку? Навчися їх розпізнавати.
— Розглянь хвойні дерева. Порівняй ялину і сосну (за стовбуром, корою, гілками, хвоїнками, шишками).
— Помилуйся вбранням дерев, кущів. Які почуття у тебе викликає осіннє різнобарв’я рослин?
— Прислухайся до звуків. Чи чути пташині голоси? Яких птахів можна побачити в природі (у лісі, парку) у цей час? Спостерігай за їхньою поведінкою.
— Спостерігай за поведінкою комах. Яких ще тварин можна зустріти у цей час у лісі, у парку?
— Про свої спостереження у природі запиши у зошиті.
III. С лухання віршів про осінь
Під час екскурсії бажано, щоб прозвучали поезії про осінь. Дослідження краще проводити у групах.
Осінь
Висне небо синє, синє, та не те!
Світить, та не гріє сонце золоте.
Оголилось поле од серпа й коси;
Ніде приліпитись крапельці роси.
Темная діброва стихла і мовчить;
Листя пожовтіле з дерева летить
Хоч би де замріла квіточка одна;
Тільки червоніє, що горобина.
Здалека під небом, в вирій летючи,
Голосно курличуть журавлів ключі.
Я. Щоголів
Осінь
Листячко дубове, листячко кленове
Жовкне і спадає тихо із гілок.
Вітер позіхає, в купу їх згортає
Попід білу хату та на моріжок.
Айстри похилились, ніби потомились,
Сонечка нема. Спатоньки пора!
А красольки в’ялі до землі припали,
Наче під листочком вогник догора.
К. Перелісна
IV. Ро бота в групах
1-ша група — дослідники рослин.
Завдання
- Описати, які дерева ростуть на заданій ділянці;
- дослідити, з яких дерев уже опало листя, а на яких залишилося;
- дослідити, на яких деревах і кущах листя залишилось зеленим;
- визначити, у якому стані знаходяться трав’янисті рослини.
2-га група — метеорологи.
Завдання
- Скласти опис погоди за поданим планом.
План
1) Стан неба.
2) Висота сонця.
3) Температура повітря.
4) Опади.
- Визначити, які зміни відбулися у погоді порівняно з літом.
3-тя група — дослідники тварин.
Завдання
- Дослідити, які комахи ведуть активний спосіб життя;
- яких птахів можна спостерігати на шкільному подвір’ї;
- пригадати, яких інших тварин можна побачити в опалому листі.
V. П ідбиття підсумків. Рефлексія
Групи, які виконали своє завдання, обмінюються картками з іншими групами. Наприкінці уроку відбувається обговорення результатів досліджень, спостережень, узагальнюються матеріали, підводяться підсумки проведеної роботи.
Природа взимку
Немає коментарів:
Дописати коментар