Природа 2 клас
Тема: Птахи восени
Мета: ознайомити учнів з життям птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі; вчити наводити приклади перелітних й осілих птахів своєї місцевості, пояснювати причини відльоту птахів у вирій; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; формувати навички охорони природи на прикладі птахів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання
— Які зміни відбуваються в природі з настанням осені?
— Куди зникають комахи восени?
— Чим живляться птахи? (Різними комахами, жуками, жабами)
— То що ж робити птахам? (Відповіді дітей.)
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, як змінюється життя птахів восени.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 51–54)
— Пригадайте, яких птахів називають осілими. Яких — перелітними?
— Доведіть, що з настанням осені менше корму залишається для птахів?
— Чому наприкінці літа й восени багато птахів відлітає в теплі краї, де для них достатньо їжі?
— Як птахи дізнаються про наближення голодної пори?
— Розгляньте малюнки на с. 52. Які птахи відлітають спочатку? пізніше?
— Коли нас покидають усі перелітні птахи?
— Розгляньте малюнки. Назвіть зимових пернатих гостей.
— Як поводяться осілі птахи?
Перевір себе
— Як з наближенням осені змінюється життя птахів?
— Які птахи першими відлітають з наших країв? Чому?
— Наведіть приклади осілих і перелітних птахів своєї місцевості.
— Прочитайте діалог (с. 53). Висловіть свою точку зору: хто з дітей має рацію. Чому птахи восени відлітають?
— Відгадайте загадки. Який птах перелітний, а який осілий?
— Пограйте в гру «Хто більше?». Назвіть перелітних птахів. Виграє той, хто назве більше.
— Прочитайте на с. 54, як турбуватися про птахів, чим їх підгодовувати.
— Заготовляти корм для птахів можна розпочинати вже з кінця літа. Ми із задоволенням ласуємо кавунами, а насіння викидаємо. Утім насіння кавуна — чудовий корм для синиць. Ці птахи також полюбляють насіння дині і гарбуза. Насіння треба помити, висушити на папері й зберігати в сухому місці. Ще синиці люблять насіння соняшнику, тільки не смажене.
Для допитливих
Як птахи відлітають у теплі краї? Більшість птахів відлітає у теплі краї зграями. А зозуля, одуд, хижі птахи подорожують поодинці. Журавлі і гуси летять кутом і клином; шеренгою, а також один за одним — гуси, качки; скупченою зграєю — шпаки. Як високо летять птахи? Зазвичай на висоті 500–700 м, а дрібні пташки нижче — 100 м. Однак, якщо потрібно перелетіти через гори, піднімаються на висоту до 6 тисяч метрів. Птахи летять із різною швидкістю. Дрібні співочі птахи — соловей, горихвістка долають відстань зі швидкістю 30–48 км/год. А деяких летунів не наздоженеш і найшвидшим потягом. Стрижі, ластівки, які живляться в повітрі під час польоту, летять зі швидкістю 130 км/год. Є такі птахи, що летять день і ніч без відпочинку. От, наприклад, журавлі. Як виберуться в дорогу, то не зупиняться доти, доки не прилетять на місце. А деркач, перепілка цілі сотні кілометрів проходять пішки (під час розповіді показуються малюнки птахів).
Підсумок. Птахи бувають перелітними, осілими. Відліт перелітних птахів — приклад осінніх явищ у живій природі.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р обота в групах. Гра «Посади птахів до годівнички»
У кожній групі стоїть годівничка.
— Будьте уважні! Поміркуйте, які птахи осілі, а які — перелітні. Виберіть тільки осілих — зимуючих.
1-ша група — ластівка, горобець, голуб, зозуля, дятел, омелюх.
2-га група — журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур.
3-тя група — зяблик, лелека, ворона, галка, соловей, дятел.
4-та група — шпак, горобець, ластівка, омелюх, голуб.
5-та група — журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур.
Підсумок. Перша причина відльоту птахів — це голод, нічим живитися, немає комах. А зимувати залишаються ті, що живляться різним насінням, рештками рослин.
2. Т естування
1) Птахів змушує летіти у вирій:
а) голод; б) холод.
2) На південь відлітає:
а) синиця; б) ластівка; в) дятел.
3) Горобці, галки, ворони:
а) перелітні птахи; б) зимуючі птахи.
4) Яка з цих пташок перелітна?
а) Ластівка; б) сорока; в) ворона.
5) Птахів, які восени відлітають, а навесні повертаються у свої краї, називають:
а) зимуючими; б) перелітними.
6) Оберіть зимуючого птаха:
а) горобець; б) лелека; в) зозуля.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Наведіть приклади перелітних птахів своєї місцевості.
— Наведіть приклади осілих птахів своєї місцевості.
— Поясніть причини відльоту птахів у вирій.
VII. До машнє завдання
Тема: Птахи восени
Мета: ознайомити учнів з життям птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі; вчити наводити приклади перелітних й осілих птахів своєї місцевості, пояснювати причини відльоту птахів у вирій; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; формувати навички охорони природи на прикладі птахів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. А ктуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання
— Які зміни відбуваються в природі з настанням осені?
— Куди зникають комахи восени?
— Чим живляться птахи? (Різними комахами, жуками, жабами)
— То що ж робити птахам? (Відповіді дітей.)
III. По відомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, як змінюється життя птахів восени.
IV. В ивчення нового матеріалу
1. Р обота за підручником (с. 51–54)
— Пригадайте, яких птахів називають осілими. Яких — перелітними?
— Доведіть, що з настанням осені менше корму залишається для птахів?
— Чому наприкінці літа й восени багато птахів відлітає в теплі краї, де для них достатньо їжі?
— Як птахи дізнаються про наближення голодної пори?
— Розгляньте малюнки на с. 52. Які птахи відлітають спочатку? пізніше?
— Коли нас покидають усі перелітні птахи?
— Розгляньте малюнки. Назвіть зимових пернатих гостей.
— Як поводяться осілі птахи?
Перевір себе
— Як з наближенням осені змінюється життя птахів?
— Які птахи першими відлітають з наших країв? Чому?
— Наведіть приклади осілих і перелітних птахів своєї місцевості.
— Прочитайте діалог (с. 53). Висловіть свою точку зору: хто з дітей має рацію. Чому птахи восени відлітають?
— Відгадайте загадки. Який птах перелітний, а який осілий?
— Пограйте в гру «Хто більше?». Назвіть перелітних птахів. Виграє той, хто назве більше.
— Прочитайте на с. 54, як турбуватися про птахів, чим їх підгодовувати.
— Заготовляти корм для птахів можна розпочинати вже з кінця літа. Ми із задоволенням ласуємо кавунами, а насіння викидаємо. Утім насіння кавуна — чудовий корм для синиць. Ці птахи також полюбляють насіння дині і гарбуза. Насіння треба помити, висушити на папері й зберігати в сухому місці. Ще синиці люблять насіння соняшнику, тільки не смажене.
Для допитливих
Як птахи відлітають у теплі краї? Більшість птахів відлітає у теплі краї зграями. А зозуля, одуд, хижі птахи подорожують поодинці. Журавлі і гуси летять кутом і клином; шеренгою, а також один за одним — гуси, качки; скупченою зграєю — шпаки. Як високо летять птахи? Зазвичай на висоті 500–700 м, а дрібні пташки нижче — 100 м. Однак, якщо потрібно перелетіти через гори, піднімаються на висоту до 6 тисяч метрів. Птахи летять із різною швидкістю. Дрібні співочі птахи — соловей, горихвістка долають відстань зі швидкістю 30–48 км/год. А деяких летунів не наздоженеш і найшвидшим потягом. Стрижі, ластівки, які живляться в повітрі під час польоту, летять зі швидкістю 130 км/год. Є такі птахи, що летять день і ніч без відпочинку. От, наприклад, журавлі. Як виберуться в дорогу, то не зупиняться доти, доки не прилетять на місце. А деркач, перепілка цілі сотні кілометрів проходять пішки (під час розповіді показуються малюнки птахів).
Підсумок. Птахи бувають перелітними, осілими. Відліт перелітних птахів — приклад осінніх явищ у живій природі.
2. Фізкультхвилинка
V. Уз агальнення й систематизація знань
1. Р обота в групах. Гра «Посади птахів до годівнички»
У кожній групі стоїть годівничка.
— Будьте уважні! Поміркуйте, які птахи осілі, а які — перелітні. Виберіть тільки осілих — зимуючих.
1-ша група — ластівка, горобець, голуб, зозуля, дятел, омелюх.
2-га група — журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур.
3-тя група — зяблик, лелека, ворона, галка, соловей, дятел.
4-та група — шпак, горобець, ластівка, омелюх, голуб.
5-та група — журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур.
Підсумок. Перша причина відльоту птахів — це голод, нічим живитися, немає комах. А зимувати залишаються ті, що живляться різним насінням, рештками рослин.
2. Т естування
1) Птахів змушує летіти у вирій:
а) голод; б) холод.
2) На південь відлітає:
а) синиця; б) ластівка; в) дятел.
3) Горобці, галки, ворони:
а) перелітні птахи; б) зимуючі птахи.
4) Яка з цих пташок перелітна?
а) Ластівка; б) сорока; в) ворона.
5) Птахів, які восени відлітають, а навесні повертаються у свої краї, називають:
а) зимуючими; б) перелітними.
6) Оберіть зимуючого птаха:
а) горобець; б) лелека; в) зозуля.
VI. П ідбиття підсумків. Рефлексія
— Наведіть приклади перелітних птахів своєї місцевості.
— Наведіть приклади осілих птахів своєї місцевості.
— Поясніть причини відльоту птахів у вирій.
VII. До машнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар